Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Eğitime Felsefi Yaklaşımlar | SNF5208 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ İlköğretim ABD Sınıf Öğretmenliği Yüksek Lisans Programı (Tezsiz, 2. Öğretim) |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Sınıf Eğitimi |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Mehmet Faik Yılmaz |
Dersi Veren(ler) | Mustafa Yeşilyurt |
Asistan(lar)ı | Zeynep Doğan |
Dersin Amacı | Mevcut eğitim sistemine felsefi, eleştirel ve sorgulayıcı bir bakış açısı kazandırmak. Yeni bir eğitim anlayışı geliştirme ve alternatif çözümler üretme konusunda düşünsel donanım kazandırmak. |
---|---|
Dersin İçeriği | Felsefe ve Eğitim ilişkisi, İdealizm, Realizm, Naturalizm, Varoluşçuluk, Liberalizm, Ütopyacılık, Daimicilik, Esasicilik, İlerlemecilik, Yeniden Kurma. Eğitim felsefesi akımlarına göre öğretmenin, öğrencinin işlevi, eğitim programın dayandığı temel özellikler, eğitim yöntemleri, değerlendirme yaklaşımları ve bunların birbirleriyle karşılaştırılması. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler, eğitim üzerinde düşünmüş felsefeciler ve bunların eğitimle ilgili görüşleri hakkında bilgi edineceklerdir
- Öğrenciler, farklı eğitim anlayış ve yöntemlerinin etkilendiği felsefi yaklaşım ve dünya görüşleri hakkında bilgi edineceklerdir
- Öğrenciler, eğitim felsefesi kuramları hakkında bilgi edineceklerdir
- Öğrenciler, eğitim felsefesi akımlarna göre öğretmenin, öğrencinin işlevi hakkında bilgi edineceklerdir
- Öğrenciler, felsefi temellere göre okul yönetimi ve müfredatı karşılaştırma hakkında bilgi edineceklerdir
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Felsefe nedir? Felsefenin alanları, Ontoloji, Epistemoloji, Aksiyoloji | İlgili kaynak |
2 | Eğitim, Eğitimin tanımı, Felsefenin eğitime katkıları | İlgili kaynak |
3 | Plato’nun Eğitim-Felsefesi | İlgili kaynak |
4 | Eğitim akımları, daimicilik, idealizm ve eğitim, realizm ve eğitim, esasicilik, pragmatizm ve eğitim | İlgili kaynak |
5 | Jean-Jacques Rousseau-eğitim felsefesi | İlgili kaynak |
6 | İlerlemecilik, yeniden kurmacılık, natüralizm ve eğitim, diyalektik materyalizm ve eğitim John Locke- eğitim felsefesi | İlgili kaynak |
7 | Vize | İlgili kaynak |
8 | Politeknik eğitim, varoluşçuluk, postmodernizm, olabilirlik ve dizgeli eğitim | İlgili kaynak |
9 | Immanuel Kant- eğitim felsefesi | İlgili kaynak |
10 | Eğitim felsefesi akımlarna göre öğretmenin, öğrencinin işlevi | İlgili kaynak |
11 | Eğitim programının dayandığı temel özellikler | İlgili kaynak |
12 | Ara sınav 2 | İlgili kaynak |
13 | Değerlendirme yaklaşımları ve bunların birbirleriyle karşılaştırılması | İlgili kaynak |
14 | Genel değerlendirme | İlgili kaynak |
15 | Genel değerlendirme | İlgili kaynak |
16 | Final Sınavı | İlgili kaynak |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 2 | 10 |
Ödev | 6 | 10 |
Sunum/Jüri | 3 | 10 |
Projeler | 2 | 10 |
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 20 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | |||
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 6 | 10 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 2 | 8 | |
Projeler | 2 | 15 | |
Sunum / Seminer | 3 | 9 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 10 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|