Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
İlköğretimde Program Geliştirme ve Değerlendirme | SNF5120 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ İlköğretim ABD Sınıf Öğretmenliği Yüksek Lisans Programı (Tezsiz, 2. Öğretim) |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Sınıf Eğitimi |
---|---|
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Veren(ler) | Mustafa Yeşilyurt |
Asistan(lar)ı | Zeynep Doğan |
Dersin Amacı | İlköğretimde program geliştirmenin gerekliliğini ve program geliştirmenin süreçlerini kavramak, program geliştirmedeki yönelimleri, ilköğretimde uygulanması ve sonuçlarının değerlendirilmesi, Türkiye’deki ilköğretim programlarını tanımak. |
---|---|
Dersin İçeriği | Program geliştirmenin tarihi, felsefi ve psikolojik temelleri, program geliştirmenin toplumsal temelleri, eğitim programı tasarımı ve modelleri, program geliştirmenin planlanması, program geliştirme ile ilgili yapılan çalışmaların incelenmesi, Türkiye’deki program geliştirme denemeleri. Türkiye’deki İlköğretim Programlarının değerlendirilmesi. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler, ilköğretim programlarının özellikleri ve program geliştirme süreci hakkında bilgi edinecekledir.
- Öğrenciler, program geliştirme ve öğrenme-öğretme süreçlerindeki işlevleri hakkında bilgi edinecekledir.
- Öğrenciler, şu anki program ve gelişimini eleştirel olarak değerlendirebilme hakkında bilgi edineceklerdir
- Öğrenciler, program geliştirme modelleri hakkında bilgi edineceklerdir
- Öğrenciler, öğretim kuramları ile program geliştirme ilişki kurabilme hakkında bilgi edineceklerdir
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Program Geliştirmenin Kuramsal Temelleri | İlgili kaynak |
2 | Program Geliştirmede Tasarım ve Modeller | İlgili kaynak |
3 | Kurum Merkezli | İlgili kaynak |
4 | Öğrenen Merkezli | İlgili kaynak |
5 | Sorun Merkezli | İlgili kaynak |
6 | Program Geliştirmenin Planlanması | İlgili kaynak |
7 | Vize | İlgili kaynak |
8 | Çoklu Zekâ Kuramı ve Program Geliştirme | İlgili kaynak |
9 | Etkin Öğrenme ve Program Geliştirme | İlgili kaynak |
10 | Yaşam Boyu Öğrenme Program Geliştirme | İlgili kaynak |
11 | Yapılandırmacılık ve Program Geliştirme | İlgili kaynak |
12 | Ara sınav 2 | İlgili kaynak |
13 | Türkiye’deki ilköğretim programları | İlgili kaynak |
14 | Türkiye’deki ilköğretim programlarının değerlendirilmesi | İlgili kaynak |
15 | Türkiye’deki ilköğretim programlarının değerlendirilmesi | İlgili kaynak |
16 | Final Sınavı | İlgili kaynak |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 3 | 10 |
Ödev | 5 | 10 |
Sunum/Jüri | 1 | 10 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | |||
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 5 | 12 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 3 | 15 | |
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 1 | 15 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 15 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|