Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
İlköğretim Fen Bilgisi Öğretiminde yeni yaklaşımlarSNF524237.5300
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz, Bahar
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüSeçmeli @ İlköğretim ABD Sınıf Öğretmenliği Yüksek Lisans Programı (Tezsiz, 2. Öğretim)
Ders KategorisiUzmanlık/Alan Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimSınıf Eğitimi
Dersin KoordinatörüMehmet Faik Yılmaz
Dersi Veren(ler)Mustafa Yeşilyurt
Asistan(lar)ıZeynep Doğan
Dersin AmacıDersin amacı fen eğitimiyle ilgili güncel yaklaşımları takip etmek.
Dersin İçeriğiFen eğitiminde yeni yönelimler, fen eğitiminde karşılaşılan en temel sorunlar ve bu sorunlara yönelik çözümler.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Öğrenme Öğretme Kuram ve Yaklaşımları Editör: Seval Fer, Anı Yayıncılık
  • İlköğretimde Fen ve Teknoloji Öğretimi, Editörler: Mustafa Aydoğdu, Teoman Kesercioğlu, Anı Yayıncılık
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrenciler güncel fen eğitim yaklaşımları doğrultusunda yorumlama ve eleştirel düşünme hakkında bilgi edineceklerdir
  2. Öğrenciler güncel fen eğitim yaklaşımları hakkında bilgi edineceklerdir
  3. Öğrenciler fen eğitimindeki öğrenme teorileri hakkında bilgi edineceklerdir
  4. Öğrenciler fen eğitimindeki öğretme teorileri hakkında bilgi edineceklerdir
  5. Öğrenciler, fen eğitiminde yaşanan problemler hakkında bilgi edineceklerdir

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Fen bilimlerinin tanımı, Fen bilgisi dersinin önemi, Fen bilgisi dersinin işlenişinde temel prensiplerİlgili kaynak
2Bilimsel yöntem sürecine dayalı fen öğretimiİlgili kaynak
3Araştırma ve incelemeye dayalı fen öğretimiİlgili kaynak
4Proje tabanlı öğrenmeİlgili kaynak
5Çoklu zekâ kuramıİlgili kaynak
6Beyin tabanlı öğrenmeİlgili kaynak
7Vizeİlgili kaynak
8Yapılandırmacılıkİlgili kaynak
9Bilgisayar destekli öğretimİlgili kaynak
10Probleme dayalı öğrenmeİlgili kaynak
11Eleştirel düşünme, Yaratıcı düşünme, Yansıtıcı düşünmeİlgili kaynak
12Ara sınav 2İlgili kaynak
13İşbirlikli öğrenmeye dayalı fen öğretimiİlgili kaynak
14Eğitsel oyunlara dayalı fen öğretimi, Analojiler.İlgili kaynak
15Eğitsel oyunlara dayalı fen öğretimi, Analojiler.İlgili kaynak
16Final Sınavıİlgili kaynak

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği320
Ödev510
Sunum/Jüri210
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar220
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati163
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Derse Özgü Staj
Ödev512
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği312
Projeler
Sunum / Seminer212
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)215
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)120
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok