Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Vatandaşlık ve İnsan Hakları Eğitimi | SNF5105 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ İlköğretim ABD Sınıf Öğretmenliği Yüksek Lisans Programı (Tezsiz, 2. Öğretim) |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Sınıf Eğitimi |
---|---|
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Veren(ler) | Mustafa Yeşilyurt |
Asistan(lar)ı | Zeynep Doğan |
Dersin Amacı | Dersin temel amacı, modern devlet ve modern bireyin sorumluluk ve görev alanlarının belirlenmesinde eğitimin rolünü anlamaktır. Bu bağlamda “vatandaş” ne olduğu tam olarak öğrenilir. |
---|---|
Dersin İçeriği | Bu derste öğrenciler, modern devlet ve vatandaş ilişiklerinin ortaya çıkış serüvenini öğrenir. Fransız İhtilali ile başlayan yeni devlet ve vatandaş ilişkilerinin boyutları ve Osmanlı devletindeki yenileşmeler, düzenlemeler. Vatandaşlık ve eğitim arasındaki ilişkinin boyutları da dersin temel içeriğidir. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler, Türkiye’de vatandaşlık üzerine yazılmış literatür hakkında bilgi sahibi olacaklardır
- Öğrenciler, birey, toplum, devlet ve vatandaşlık arasındaki ilişkiyi anlayabileceklerdir
- Öğrenciler, devlet ve birey arası ilişkilerin boyutlarını öğreneceklerdir
- Öğrenciler, temel vatandaşlık eserlerinden haberdar olacaklardır
- Öğrenciler, insan haklarını değerlendirmede analitik bir bakış açısı kazanacaklardır
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel kaynaklar ve eserler | İlgili kaynak |
2 | Devlet ve insan ilişkileri | İlgili kaynak |
3 | Modern devletlerin doğuşu | İlgili kaynak |
4 | Osmanlı’dan Cumhuriyete modernleşme | İlgili kaynak |
5 | Tebaa ve vatandaş | İlgili kaynak |
6 | Erken Cumhuriyet dönemi vatandaşlık kitapları | İlgili kaynak |
7 | Ara sınav | İlgili kaynak |
8 | Ulus devlet ve vatandaş | İlgili kaynak |
9 | Vatandaşlık ve eğitim | İlgili kaynak |
10 | İlköğretimde vatandaşlık eğitimi | İlgili kaynak |
11 | Vatandaşlık eğitiminin sorunları | İlgili kaynak |
12 | Ara sınav 2 | İlgili kaynak |
13 | Vatandaşlık ve modern değerler, küreselleşme | İlgili kaynak |
14 | Genel Değerlendirme ve Sonuç | İlgili kaynak |
15 | Genel Değerlendirme ve Sonuç | İlgili kaynak |
16 | Dönem sonu sınavı | İlgili kaynak |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 3 | 10 |
Ödev | 5 | 10 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | 4 | 10 |
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | ||
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | |||
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 5 | 15 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 3 | 15 | |
Projeler | 4 | 15 | |
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 15 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|