Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Eğitim Düşüncesinin İdeolojik TemelleriSNF515737.5300
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz, Bahar
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüSeçmeli @ İlköğretim ABD Sınıf Öğretmenliği Yüksek Lisans Programı (Tezsiz, 2. Öğretim)
Ders KategorisiUzmanlık/Alan Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimSınıf Eğitimi
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)Mustafa Yeşilyurt
Asistan(lar)ıZeynep Doğan
Dersin AmacıEğitimin bir siyasal araç olarak nasıl kullanıldığını göstermektir. Siyasal araç olarak ders programlarının hazırlanması, ders kitaplarının yazılması ve dağıtılması süreçlerini anlamak. Öğretmenin siyasi amaçla eğitilmesi ve kullanılmasını görmek.
Dersin İçeriğiSanayi devriminden sonra ortaya çıkan siyasal ideolojiler ve toplumsal yapıların biçimlendirilmesi. Ortaya çıkan siyasal ideolojiler. Eğitimin toplumsal biçimlendirme için kullanılmaya başlanması. Eğitim ve siyasal ideolojiler ilişkisi,
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Şerif Mardin, İdeoloji, İstanbul: İletişim Yay. 2002. Mustafa Gündüz, Osmanlı Mirası, Cumhuriyet’in İnşası, Modernleşme, Eğitim, Kültür ve Aydınlar, Ankara: Lotus Yay.,2010.
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrenciler, eğitimin insanları geleceğe hazırlamak, meslek sahibi yapmak gibi amaçlarının yanında siyasi yönünün de olduğu ile ilgili bilgi sahibi olacaklardır görür.
  2. Öğrenciler, ideolojiler ve eğitim arasındaki ilişki hakkında bilgi sahibi olacaklardır
  3. Öğrenciler, Türkiye’deki farklı eğitim ideolojileri hakkında bilgi sahibi olacaklardır
  4. Öğrenciler, ideolojilerin Türk eğitim sistemine etkisi hakkında bilgi edineceklerdir
  5. Öğrenciler, küresel değerler ve eğitim hakkında bilgi edineceklerdir

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Dersin temel kitapları, kavramları ve planıİlgili kaynak
2İdeolojilerin doğuşuİlgili kaynak
3Sanayi devrimi ve ideolojilerin çeşitlenmesiİlgili kaynak
4Eğitim ve ideoloji ilişkisiİlgili kaynak
5Pozitivizm ve eğitimİlgili kaynak
6Pragmatizm ve eğitimİlgili kaynak
7Ara sınavİlgili kaynak
8Erken Cumhuriyet dönemi eğitim ve ideolojiİlgili kaynak
9İdeolojilerin Türk eğitim sistemine etkisiİlgili kaynak
10II. Dünya savaşı sonrası eğitim ve ideolojiİlgili kaynak
11Soğuk savaş sonrası ideolojiler ve eğitimİlgili kaynak
12Ara sınav 2İlgili kaynak
13Küresel değerler ve eğitimİlgili kaynak
14Genel Değerlendirme ve Sonuçİlgili kaynak
15Genel Değerlendirme ve Sonuçİlgili kaynak
16Dönem sonu sınavıİlgili kaynak

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev1020
Sunum/Jüri
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar230
Final150
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati163
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Derse Özgü Staj
Ödev1012
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler
Sunum / Seminer
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)215
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)120
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok