Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Eğitim Düşüncesinin İdeolojik Temelleri | SNF5157 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ İlköğretim ABD Sınıf Öğretmenliği Yüksek Lisans Programı (Tezsiz, 2. Öğretim) |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Sınıf Eğitimi |
---|---|
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Veren(ler) | Mustafa Yeşilyurt |
Asistan(lar)ı | Zeynep Doğan |
Dersin Amacı | Eğitimin bir siyasal araç olarak nasıl kullanıldığını göstermektir. Siyasal araç olarak ders programlarının hazırlanması, ders kitaplarının yazılması ve dağıtılması süreçlerini anlamak. Öğretmenin siyasi amaçla eğitilmesi ve kullanılmasını görmek. |
---|---|
Dersin İçeriği | Sanayi devriminden sonra ortaya çıkan siyasal ideolojiler ve toplumsal yapıların biçimlendirilmesi. Ortaya çıkan siyasal ideolojiler. Eğitimin toplumsal biçimlendirme için kullanılmaya başlanması. Eğitim ve siyasal ideolojiler ilişkisi, |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler, eğitimin insanları geleceğe hazırlamak, meslek sahibi yapmak gibi amaçlarının yanında siyasi yönünün de olduğu ile ilgili bilgi sahibi olacaklardır görür.
- Öğrenciler, ideolojiler ve eğitim arasındaki ilişki hakkında bilgi sahibi olacaklardır
- Öğrenciler, Türkiye’deki farklı eğitim ideolojileri hakkında bilgi sahibi olacaklardır
- Öğrenciler, ideolojilerin Türk eğitim sistemine etkisi hakkında bilgi edineceklerdir
- Öğrenciler, küresel değerler ve eğitim hakkında bilgi edineceklerdir
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin temel kitapları, kavramları ve planı | İlgili kaynak |
2 | İdeolojilerin doğuşu | İlgili kaynak |
3 | Sanayi devrimi ve ideolojilerin çeşitlenmesi | İlgili kaynak |
4 | Eğitim ve ideoloji ilişkisi | İlgili kaynak |
5 | Pozitivizm ve eğitim | İlgili kaynak |
6 | Pragmatizm ve eğitim | İlgili kaynak |
7 | Ara sınav | İlgili kaynak |
8 | Erken Cumhuriyet dönemi eğitim ve ideoloji | İlgili kaynak |
9 | İdeolojilerin Türk eğitim sistemine etkisi | İlgili kaynak |
10 | II. Dünya savaşı sonrası eğitim ve ideoloji | İlgili kaynak |
11 | Soğuk savaş sonrası ideolojiler ve eğitim | İlgili kaynak |
12 | Ara sınav 2 | İlgili kaynak |
13 | Küresel değerler ve eğitim | İlgili kaynak |
14 | Genel Değerlendirme ve Sonuç | İlgili kaynak |
15 | Genel Değerlendirme ve Sonuç | İlgili kaynak |
16 | Dönem sonu sınavı | İlgili kaynak |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 10 | 20 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 30 |
Final | 1 | 50 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | |||
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 10 | 12 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 15 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|