Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Eğitimde Aile Okul ve Toplum | SNF5154 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ İlköğretim ABD Sınıf Öğretmenliği Yüksek Lisans Programı (Tezsiz, 2. Öğretim) |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Sınıf Eğitimi |
---|---|
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Veren(ler) | Mustafa Yeşilyurt |
Asistan(lar)ı | Zeynep Doğan |
Dersin Amacı | Çocukların eğitiminde okul, aile, çevre, öğretmen ve eğitim sistemi gibi faktörler etkili olmaktadır. Bu dersin amacı, özellikle son yıllarda önemi daha da artan ve eğitimde çok önemli bir rolü olan okul-aile- çevre iş birliğinin yeri ve önemini belirtmektir. |
---|---|
Dersin İçeriği | Çocuğun eğitimine ailenin katılımı konusuna ilişkin olarak, aile, çocuk ve okul kaynaklı problemler tartışılacak, bu problemlerin giderilmesi için neler yapılması gerektiği tespit edilmeye çalışılacaktır. Aileleri çocuk eğitimine katmanın yolları bu konuda okula ve öğretmenlere düşen görevler öğrenilecektir. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler, aile, çocuk ve okul kaynaklı problemlerle ilgili ve bu problemlerin giderilmesi için neler yapılması gerektiği konusunda bilgi sahibi olacaklardır
- Öğrenciler, eğitimde ailenin önemi ve etkisi konusunda bilgi sahibi olacaklar
- Öğrenciler, eğitim, okul, aile ve toplum ile ilgili bilgi edineceklerdir
- Öğrenciler, okul aile birliği çalışmaları hakkında bilgi edineceklerdir
- Öğrenciler, çevre kalkınmasında okulun rolü hakkında bilgi edineceklerdir
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Okul-çevre ilişkileri | İlgili kaynak |
2 | Çevre kalkınmasında okulun katkıda bulunması | İlgili kaynak |
3 | Okul-aile iş birliği ve aile katılımının sağlanması | İlgili kaynak |
4 | Demokratik düzende, okulun ne yapacağını çevrenin bilmesi | İlgili kaynak |
5 | Çevrenin eğitime desteğinin sağlanması ve halkla ilişkiler | İlgili kaynak |
6 | Okul yöneticisi, çevre ve toplumun okuldan beklentileri ve bunları karşılama yolları | İlgili kaynak |
7 | Vize | İlgili kaynak |
8 | Çevre ve toplumun istek ve ihtiyaçları | İlgili kaynak |
9 | Okulun çevre ve topluma hizmeti verebilmesi. | İlgili kaynak |
10 | Okul aile birliği çalışmalarının yapılması | İlgili kaynak |
11 | Okul- ev iletişimi | İlgili kaynak |
12 | Ara sınav 2 | İlgili kaynak |
13 | Okul-Aile-Çevre İş Birliği | İlgili kaynak |
14 | Okul-aile-Çevre bütünleşmesini sağlayabilmek için öneriler | İlgili kaynak |
15 | Okul-aile-Çevre bütünleşmesini sağlayabilmek için öneriler | İlgili kaynak |
16 | Final Sınavı | İlgili kaynak |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 3 | 10 |
Ödev | 5 | 10 |
Sunum/Jüri | 2 | 10 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | |||
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 5 | 10 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 3 | 15 | |
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 2 | 15 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 15 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|