Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
İlköğretimde Nitel Araştırma Yöntemleri | SNF5143 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ İlköğretim ABD Sınıf Öğretmenliği Yüksek Lisans Programı (Tezsiz, 2. Öğretim) |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Sınıf Eğitimi |
---|---|
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Veren(ler) | Mustafa Yeşilyurt |
Asistan(lar)ı | Zeynep Doğan |
Dersin Amacı | Nitel araştırma yöntemlerini eğitim araştırmalarında etkin bir şekilde kullanımı hedeflenmektedir. |
---|---|
Dersin İçeriği | Nitel araştırmaların eğitimdeki yeri, nitel veri toplama teknikleri ve ölçme araçlarının hazırlanması, nitel olarak toplanan verilerin analiz edilmesi ve rapor haline getirilmesi. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler, tez hazırlama sürecinde nitel araştırma yöntemlerini kullanma hakkında bilgi edineceklerdir
- Öğrenciler, öğrenilenleri araştırma ve tez çalışmalarında uygulama hakkında bilgi edineceklerdir
- Öğrenciler, eğitimde bilimsel araştırma yöntemlerinin temel kavram ve bilgileri hakkında bilgi edineceklerdir
- Öğrenciler, nitel araştırmada kalite kriterleri hakkında bilgi edineceklerdir
- Öğrenciler, alanı tanıma ve örneklem oluşturma hakkında bilgi edineceklerdir
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Nitel araştırma neden ve nasıl yapılır? | İlgili kaynak |
2 | Nitel ve nicel araştırmanın karşılaştırılması | İlgili kaynak |
3 | Nitel araştırma etiği | İlgili kaynak |
4 | Nitel araştırmada literatürün kullanılması | İlgili kaynak |
5 | Nitel araştırma süreci | İlgili kaynak |
6 | Araştırma sorularının oluşturulması | İlgili kaynak |
7 | Vize | İlgili kaynak |
8 | Alanı tanıma ve örneklem oluşturma | İlgili kaynak |
9 | Röportaj çeşitleri | İlgili kaynak |
10 | Gözlem | İlgili kaynak |
11 | Nitel araştırmada kalite kriterleri | İlgili kaynak |
12 | Ara sınav 2 | İlgili kaynak |
13 | Grounded teori | İlgili kaynak |
14 | Tartışma | İlgili kaynak |
15 | Tartışma | İlgili kaynak |
16 | Final Sınavı | İlgili kaynak |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 3 | 10 |
Ödev | 2 | 10 |
Sunum/Jüri | 3 | 10 |
Projeler | 2 | 10 |
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 20 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | |||
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 2 | 12 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 3 | 12 | |
Projeler | 2 | 15 | |
Sunum / Seminer | 3 | 12 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 15 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|