Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Ölçme ve Değerlendirme | EGT2012 | 3 | 5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ İlköğretim Matematik Eğitimi Lisans Programı Zorunlu @ Okulöncesi Eğitimi Lisans Programı Zorunlu @ İngilizce Öğretmenliği Lisans Programı Zorunlu @ Sınıf Öğretmenliği Lisans Programı Zorunlu @ Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Lisans Programı Zorunlu @ Türkçe Eğitimi Lisans Programı Zorunlu @ Sosyal Bilgiler Eğitimi Lisans Programı Zorunlu @ Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Lisans Programı Zorunlu @ Fen Bilgisi Eğitimi Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Eğitim Bilimleri Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Banu Yücel Toy |
Dersi Veren(ler) | İbrahim KOCABAŞ |
Asistan(lar)ı | Deniz Canca, Büşra Tombak, İpek Som |
Dersin Amacı | Bu dersin sonunda kazandırılması hedeflenen davranışlar: Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramları bilir, temel istatistik tekniklerini kullanabilir, ölçme araçlarının geçerlik ve güvenirliğini belirleyebilir, eğitimde kullanılan ölçme araçlarını bilir, bilişsel, duyuşsal ve psiko-motor davranışlarını ölçme tekniklerini bilir, test geliştirme aşamalarını bilir ve uygulama sonuçları üzerinden madde ve test analizi yapabilir, alternatif değerlendirme tekniklerini bilir. |
---|---|
Dersin İçeriği | Ölçme ile ilgili temel kavramları, temel istatistik teknikleri, ölçümlerin geçerliği ve güvenirliği, hedef analizi ve belirtke tablosu, başarı testi geliştirme, sınav türleri ve soru yazımı, yazılı ve sözlü yoklamalar, kısa cevaplı ve doğru yanlış testleri, çoktan seçmeli ve eşleştirmeli testler, öğrenci başarısının değerlendirilmesi, alternatif değerlendirme |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramları bilir.
- Temel istatistik tekniklerini kullanabilir.
- Ölçme araçlarının geçerlik ve güvenirliğini belirleyebilir.
- Bilişsel, duyuşsal ve psiko-motor davranışlarını ölçme tekniklerini bilir.
- Test geliştirme aşamalarını bilir.
- Uygulama sonuçları üzerinden madde ve test analizi yapabilir.
- Alternatif değerlendirme tekniklerini bilir.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Eğitimde Ölçme ve Değerlendirmenin Yeri ve Önemi | Okuma: Tan (2013, s.1-37) |
2 | Ölçme ve değerlendirmeye ilişkin temel kavramlar | Okuma: Tan (2013, s.39-72) |
3 | Ölçümlerin güvenirliği ve geçerliği | Okuma: Tan (2013, s.131-219) |
4 | Ölçme aracı hazırlama süreci, hedef analizi, belirtke tablosu | Okuma: Tan (2013, s.269-297); Turgut ve Baykul (2011, s.81-101) Ödev: Alanınızla ilgili seçtiğiniz bir dersin belirtke tablosunu hazırlayınız |
5 | Yazılı ve sözlü yoklamalar, Kısa cevap gerektiren testler, doğru yanlış testleri, eşleştirme soruları | Okuma: Tan (2013, s.300-369) |
6 | Çoktan seçmeli testler (Madde çeşitleri ve maddelerin yazımı) | Okuma: Tan (2013, s.348-362), Turgut ve Baykul (2011, s.185-213 ve s.285-316) Ödev: Seçtiğiniz ders ile ilgili farklı madde tiplerine uygun soru hazırlayınız |
7 | Çoktan seçmeli testlerin geliştirilmesi, deneme uygulaması, madde ve test analizi, puanlama | Okuma: Tan (2013, s.222-267), Turgut ve Baykul (2011, s.214-248) Ödev: Size verilen bir teste ait sonuçların madde ve test analizlerini yapınız |
8 | Mid-term exam. | |
9 | Temel istatistik teknikleri | Okuma: Tan (2013, s.73-130) |
10 | Temel istatistik teknikleri ve soru çözümü (devam) | Okuma: Tan (2013, s.73-130) |
11 | Performansın ölçülmesi, dereceli puanlama anahtarı | Reading: Turgut ve Baykul (2011,s.257-269); Bahar ve ark(2010,s.50-56 ve s.93-103). |
12 | Öğrenci ürün dosyası, gözlem | Okuma: Turgut ve Baykul (2011,s.271-284); Bahar ark.(2010,s.75-82 ve s.115-121). |
13 | Duyuşsal ve psiko-motor davranışların ölçülmesi | Okuma: Turgut ve Baykul (2011, s.318-342) |
14 | Öğrenci başarısını değerlendirme ve not verme | Okuma: Tan (2013, s.371-452) |
15 | Diğer alternatif ölçme ve değerlendirme teknikleri | Okuma: Tan (2013, s.371-452) |
16 | Final sınavı. |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 5 |
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 3 | 10 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | 1 | 15 |
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 2 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 3 | 5 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 30 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|