Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Çağdaş Gelişim Kuramları | SNF5161 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ İlköğretim ABD Sınıf Öğretmenliği Yüksek Lisans Programı (Tezsiz, 2. Öğretim) |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Sınıf Eğitimi |
---|---|
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Veren(ler) | Mustafa Yeşilyurt |
Asistan(lar)ı | Zeynep Doğan |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, gelişim teorilerini ayrıntılı bir şekilde karşılaştırarak, özellikle sosyal öğrenme teorilerinin ilköğretimde kişilik gelişimini ne şekilde şekillendiğini anlamaya çalışmaktır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Gelişim çalışmalarında kullanılan araştırma yöntemleri. Gelişim teorilerinin karşılaştırılması. Yapılandırmacı kuram, nöro-fizyolojik kuram, Freud, Ericson, Roger’e göre kişilik gelişimi, Piaget, Bruner, Vygotsky’e göre bilişsel gelişim, Kohlberg ve Piaget’e göre ahlak gelişimi, Vygotsky ve sosyokültürel kuramcılar. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler bu teoriler karşılaştırarak gelişim teorileri için uygulama alanları geliştirme hakkında bilgi sahibi olacaktır
- Öğrenciler, çağdaş gelişim kuramları ve öğrenciye aktarımı hakkında bilgi sahibi olacaklardır
- Öğrenciler, tarihsel çalışmaların güncel araştırmalara nasıl katkı sağladığı ile ilgili bilgi sahibi olacaklardır
- Öğrenciler, gelişim teorilerinin karşılaştırılması hakkında bilgi edineceklerdir
- Öğrenciler, psikolinguistik yaklaşım ve hümanistik yaklaşım hakkında bilgi edineceklerdir
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Teori nedir? Gelişim teorisi nedir? | İlgili kaynak |
2 | İnsan gelişiminin incelenmesi | İlgili kaynak |
3 | Psikanalitik teoriler | İlgili kaynak |
4 | Bilişsel yapısalcı teoriler | İlgili kaynak |
5 | Piaget-Bruner-Vygotsky | İlgili kaynak |
6 | Davranışcı yaklaşımlar | İlgili kaynak |
7 | Vize | İlgili kaynak |
8 | Gelişim teorilerinin karşılaştırılması | İlgili kaynak |
9 | Sosyal öğrenme teorisi | İlgili kaynak |
10 | Kişilerarası ilişkiler | İlgili kaynak |
11 | Psikolinguistik yaklaşım | İlgili kaynak |
12 | Ara sınav 2 | İlgili kaynak |
13 | Hümanistik yaklaşım | İlgili kaynak |
14 | Genel değerlendirme | İlgili kaynak |
15 | Genel değerlendirme | İlgili kaynak |
16 | Final Sınavı | İlgili kaynak |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 3 | 10 |
Ödev | 5 | 10 |
Sunum/Jüri | 3 | 10 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | |||
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 5 | 12 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 3 | 10 | |
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 3 | 10 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 15 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|