Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Tanzimat’tan Sonra Osmanlı Yenileşme Tarihi | SNF5115 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ İlköğretim ABD Sınıf Öğretmenliği Yüksek Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Sınıf Eğitimi |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Mehmet Faik Yılmaz |
Dersi Veren(ler) | Mustafa Yeşilyurt |
Asistan(lar)ı | Zeynep Doğan |
Dersin Amacı | Tanzimat Fermanı ile başlatılan sürecin Islahat Fermanı ile nasıl bir hüviyet kazandığının ve bunun Osmanlı üniter yapısına etkisi ile yine bu sürecin doğal sonuçlarının neler olduğunun, yani Osmanlı ıslahat sürecinin devletin son demlerine doğru nasıl bir hüviyet kazandığının öğrenciye kavratılması. |
---|---|
Dersin İçeriği | Islahat Fermanı’nın ilanında etkili olan iç ve dış sebepler üzerinde durulduktan sonra Meşrutiyet sürecine nasıl geçildiği ve bu süreçler esnasında yaşanan gelişmeler ile II. Abdülhamit’in gerçekleştirdiği ıslahat çabalarına değinilecektir. Bundan sonra ise meşrutiyet sürecine bir tepki olarak ortaya çıkan 31 Mart olayına ve İttihat Terakki iktidarının faaliyetlerine değinilecektir. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler, Tanzimat Fermanının Osmanlı için getirdiği miras hakkında bilgi edineceklerdir
- Öğrenciler, Osmanlı değişimini analiz edebilme hakkında bilgi edineceklerdir
- Öğrenciler, tanzimat sonrasındaki Osmanlı bürokrasisi hakkında bilgi sahibi olacaklardır
- Öğrenciler, Osmanlı'da modernleşme tarihi hakkında bilgi sahibi olacaklardır
- Öğrenciler, Tanzimat sonrası Osmanlı Tarihini değerlendirmede analitik bir bakış açısına sahip olacaklardır
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanzimat Fermanının ilanında etkili olan sebepler ve fermanın ilanı | İlgili kaynak |
2 | Tanzimat Fermanının içeriği ve uygulamalar | İlgili kaynak |
3 | Islahat Fermanının ilanında etkili olan iç ve dış sebepler | İlgili kaynak |
4 | Islahat Fermanının içeriği ve uygulamalar | İlgili kaynak |
5 | Kuleli vakası ve Yeni Osmanlılar hareketinin doğuşu | İlgili kaynak |
6 | Yeni Osmanlılar hareketinin niteliği ve Osmanlı?da parlamentarizme yönelik faaliyetler | İlgili kaynak |
7 | Vize Sınavı | İlgili kaynak |
8 | Meşrutiyet'in ilanı ve Kanun-i Esasi | İlgili kaynak |
9 | İttihat Terakki'nin ortaya çıkışı ve amaçları | İlgili kaynak |
10 | II. Meşrutiyet'in ilanı | İlgili kaynak |
11 | 31 Mart vakası | İlgili kaynak |
12 | II. Meşrutiyet dönemi fikir akımları(İslamcılık, Osmanlıcılık) | İlgili kaynak |
13 | II. Meşrutiyet dönemi fikir akımları(Türkçülük, Batıcılık) | İlgili kaynak |
14 | İttihat Terakki iktidarı | İlgili kaynak |
15 | Genel Değerlendirme | İlgili kaynak |
16 | Final Sınavı | İlgili kaynak |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 8 | 15 |
Ödev | 8 | 10 |
Sunum/Jüri | 10 | 10 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 35 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 6 | 8 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 8 | 3 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 8 | 5 | |
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 10 | 3 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|