Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Tanzimat’tan Cumhuriyet’e İlköğretim Programları | SNF5116 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ İlköğretim ABD Sınıf Öğretmenliği Yüksek Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Genel Kültür Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Sınıf Eğitimi |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Mehmet Faik Yılmaz |
Dersi Veren(ler) | Mustafa Yeşilyurt |
Asistan(lar)ı | Zeynep Doğan |
Dersin Amacı | Tanzimat’tan Cumhuriyet dönemine kadar farklı tarihlerde hazırlanan ilköğretim programlarını tanımak, programlara arasında karşılaştırmalar yapmak, iyi ve fena yönlerini ayırmak. |
---|---|
Dersin İçeriği | Tanzimat dönemi açılan modern okullar. Tanzimat dönemi ilköğretim faaliyetleri ve hazırlanan programlar. II. Meşrutiyet dönemi ilköğretim programları, Cumhuriyet dönemi ilköğretim programları. Farklı tarihlerde hazırlanan programların karşılaştırılması. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler, program inceleme hakkında bilgi edineceklerdir
- Öğrenciler, ilköğretim programları tarihi hakkında bilgi edineceklerdir
- Öğrenciler, tarih ve kültür ekseninde program hazırlama hakkında bilgi edinecekledir
- Öğrenciler, Tanzimat'tan bu yana olan müfredat gelişimini analiz edebileceklerdir
- Öğrenciler, tarihsel müfredat gelişimini değerlendirmede analitik bir bakış açısına sahip olacaklardır
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin temel kaynakları ve tanıtımı | İlgili kaynak |
2 | Modern ilköğretim okullarının açılışı ve amaçları, programları | İlgili kaynak |
3 | Tanzimat dönemi ilköğretim programları | İlgili kaynak |
4 | II. Abdülhamid dönemi ilköğretim programları | İlgili kaynak |
5 | II. Meşrutiyet dönemi ilköğretim programları | İlgili kaynak |
6 | Erken Cumhuriyet dönemi ilköğretim programları | İlgili kaynak |
7 | Ara sınav | İlgili kaynak |
8 | Köy enstitüleri programları | İlgili kaynak |
9 | 1590-1960 arası ilköğretim programları | İlgili kaynak |
10 | 1968 sonrası ders programları | İlgili kaynak |
11 | 2005’te hazırlanan ilköğretim programı ve temel özellikleri | İlgili kaynak |
12 | Programlar arası karşılaştırma | İlgili kaynak |
13 | Programlar arası karşılaştırma | İlgili kaynak |
14 | Temel program değerlendirmeleri | İlgili kaynak |
15 | Genel Değerlendirme ve Sonuç | İlgili kaynak |
16 | Dönem sonu sınavı | İlgili kaynak |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | 8 | 10 |
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 6 | 10 |
Ödev | 8 | 10 |
Sunum/Jüri | 8 | 10 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | 8 | 4 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 2 | 4 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 8 | 3 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 6 | 4 | |
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 8 | 6 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|