| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| İlköğretimde Öğrenme-Öğretme Yaklaşımları | SNF5142 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz, Bahar |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli @ İlköğretim ABD Sınıf Öğretmenliği Yüksek Lisans Programı (Tezsiz, 2. Öğretim) |
| Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Sınıf Eğitimi |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Veren(ler) | Mustafa Yeşilyurt |
| Asistan(lar)ı | Zeynep Doğan |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrenme ve öğretme teorileri çerçevesinde ilköğretimdeki öğrencilerin öğrenme stillerini ve öğretmenlerin öğretme stillerini ortaya çıkarark analiz edebilecek bilgi donanımına sahip olmak. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Öğrenme ve öğretim kavramları, öğretim ilke ve modelleri, öğretimi etkileyen etmenler, öğrenme ve öğretme süreçleri, öğrenme stilleri ve öğrenme stratejileri, öğretme stratejileri |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler, öğrenme teorilerini ve bu teorilerin özellikleri hakkında bilgi edineceklerdir
- Öğrenciler, öğrenme-öğretme alanındaki yeni yaklaşımlar hakkında bilgi edineceklerdir
- Öğrenciler, öğrenme kuramlarını ilköğretimde uygulama hakkında bilgi edineceklerdir
- Öğrenciler, öğrenme ve öğretmede motivasyon ile ilgili bilgi edineceklerdir
- Öğrenciler, öğrenme stilleri ile ilgili bilgi edineceklerdir
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Öğrenme kuramlarına giriş | İlgili kaynak |
| 2 | Öğrenme stratejileri | İlgili kaynak |
| 3 | Kavram ve ilke öğrenme | İlgili kaynak |
| 4 | Buluş yoluyla öğretim | İlgili kaynak |
| 5 | Sunuş yoluyla öğretim | İlgili kaynak |
| 6 | Sunuş yoluyla öğretim | İlgili kaynak |
| 7 | Vize | İlgili kaynak |
| 8 | Çoklu zeka kuramı | İlgili kaynak |
| 9 | Bilgisayar destekli öğretim | İlgili kaynak |
| 10 | Öğrenme ve öğretimde motivasyon | İlgili kaynak |
| 11 | Öğrenme ve öğretimde motivasyon | İlgili kaynak |
| 12 | Ara sınav 2 | İlgili kaynak |
| 13 | Öğrenme Stilleri | İlgili kaynak |
| 14 | Katılımcı öğrenme | İlgili kaynak |
| 15 | Genel değerlendirme | İlgili kaynak |
| 16 | Final Sınavı | İlgili kaynak |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 3 | 10 |
| Ödev | 6 | 10 |
| Sunum/Jüri | 2 | 10 |
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 2 | 30 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 16 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 6 | 12 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 3 | 13 | |
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | 2 | 8 | |
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 15 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|