Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
İlköğretimde Öğrenme-Öğretme Yaklaşımları SNF514237.5300
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz, Bahar
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüSeçmeli @ İlköğretim ABD Sınıf Öğretmenliği Yüksek Lisans Programı (Tezsiz, 2. Öğretim)
Ders KategorisiUzmanlık/Alan Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimSınıf Eğitimi
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)Mustafa Yeşilyurt
Asistan(lar)ıZeynep Doğan
Dersin AmacıBu dersin amacı, öğrenme ve öğretme teorileri çerçevesinde ilköğretimdeki öğrencilerin öğrenme stillerini ve öğretmenlerin öğretme stillerini ortaya çıkarark analiz edebilecek bilgi donanımına sahip olmak.
Dersin İçeriğiÖğrenme ve öğretim kavramları, öğretim ilke ve modelleri, öğretimi etkileyen etmenler, öğrenme ve öğretme süreçleri, öğrenme stilleri ve öğrenme stratejileri, öğretme stratejileri
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Grasha, A. F. 1996. Teaching with style: a practical guide to enhancing learning by understanding teaching and learning styles. San Bernardino, CA: Alliance Publishers. Dressel, P.L. & Marcus. L. (1982). On Teaching and learning in College. San Francisco: Jossey-Bass. Davidson, G.V. (1990). Matching learning styles with teaching style: Is it a useful concept in instruction? Performance and Instruction, 29, 36-38. Keefe, J. W. (1991). Learning style: cognitive and thinking skills. Reston, VA: National Association of Secondary School Principals.
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrenciler, öğrenme teorilerini ve bu teorilerin özellikleri hakkında bilgi edineceklerdir
  2. Öğrenciler, öğrenme-öğretme alanındaki yeni yaklaşımlar hakkında bilgi edineceklerdir
  3. Öğrenciler, öğrenme kuramlarını ilköğretimde uygulama hakkında bilgi edineceklerdir
  4. Öğrenciler, öğrenme ve öğretmede motivasyon ile ilgili bilgi edineceklerdir
  5. Öğrenciler, öğrenme stilleri ile ilgili bilgi edineceklerdir

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Öğrenme kuramlarına girişİlgili kaynak
2Öğrenme stratejileriİlgili kaynak
3Kavram ve ilke öğrenmeİlgili kaynak
4Buluş yoluyla öğretimİlgili kaynak
5Sunuş yoluyla öğretimİlgili kaynak
6Sunuş yoluyla öğretimİlgili kaynak
7Vizeİlgili kaynak
8Çoklu zeka kuramıİlgili kaynak
9Bilgisayar destekli öğretimİlgili kaynak
10Öğrenme ve öğretimde motivasyonİlgili kaynak
11Öğrenme ve öğretimde motivasyonİlgili kaynak
12Ara sınav 2İlgili kaynak
13Öğrenme Stilleriİlgili kaynak
14Katılımcı öğrenmeİlgili kaynak
15Genel değerlendirme İlgili kaynak
16Final Sınavıİlgili kaynak

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği310
Ödev610
Sunum/Jüri210
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar230
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati163
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Derse Özgü Staj
Ödev612
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği313
Projeler
Sunum / Seminer28
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)215
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)120
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok