Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
İlköğretimde Sanat Eğitimi ve Sorunları | SNF5139 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ İlköğretim ABD Sınıf Öğretmenliği Yüksek Lisans Programı (Tezsiz, 2. Öğretim) |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Sınıf Eğitimi |
---|---|
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Veren(ler) | Mustafa Yeşilyurt |
Asistan(lar)ı | Zeynep Doğan |
Dersin Amacı | Sanat gelişimi ile ilköğretim çağındaki çocuğun gelişim paralelini anlayabilmek ve müfredat ve öğretim metotlarının bu doğrultuda olup olmadığını tespit etmek bu dersin öncelikli amaçlarındandır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Derste sanat eğitimi ve öğretiminin yöntemleri, öğrenme-öğretme süreçleri eleştirel bir bakış açıyla incelenerek ve özel öğretim yöntem ve stratejileri ile ilişkilendirilmeler yapılacaktır. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler, sanat eğitimi ile ilgili öğretim yöntem ve teknikleri hakkında bilgi edineceklerdir
- Öğrenciler, sanat eğitiminin sorunları hakkında bilgi edineceklerdir
- Öğrenciler, sanat eğitiminin sorunlarına yönelik çözüm önerileri geliştirme bilgisi edineceklerdir
- Öğrenciler, eğitim ve sanat arasındaki ilişkinin nasıl olması gerektiğiyle ilgili bilgi edineceklerdir
- Öğrenciler, Türkiye'deki sanat eğitimi ile ilgili bilgi edineceklerdir
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sanat eğitimi nasıl olmalıdır? | İlgili kaynak |
2 | Eğitim ve sanat arasındaki ilişki | İlgili kaynak |
3 | Eğitim ve sanat arasındaki ilişki | İlgili kaynak |
4 | İlköğretimde sanat eğitimi ve amaçları | İlgili kaynak |
5 | İlköğretimde görsel sanat eğitimi | İlgili kaynak |
6 | Sanat eğitimi ve öğretiminin yöntemleri | İlgili kaynak |
7 | Vize | İlgili kaynak |
8 | Günümüz sanat eğitiminde uygulanan öğretme yöntemleri | İlgili kaynak |
9 | Türkiye’de sanat eğitimi | İlgili kaynak |
10 | Diğer ülkelerde sanat eğitimi | İlgili kaynak |
11 | Sanat eğitiminde değerlendirme yöntemleri | İlgili kaynak |
12 | Ara sınav 2 | İlgili kaynak |
13 | Sanat eğitiminde ideal yöntem nasıl olmalıdır? | İlgili kaynak |
14 | Sanat eğitiminin sorunları | İlgili kaynak |
15 | Sanat eğitiminin sorunlarına yönelik çözüm önerileri | İlgili kaynak |
16 | Final Sınavı | İlgili kaynak |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 3 | 10 |
Ödev | 5 | 20 |
Sunum/Jüri | 3 | 10 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 20 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | |||
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 5 | 10 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 3 | 12 | |
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 3 | 12 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 15 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 18 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|