Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
İlköğretimde Özel Eğitime Muhtaç Çocukların Eğitimi | SNF5140 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ İlköğretim ABD Sınıf Öğretmenliği Yüksek Lisans Programı (Tezsiz, 2. Öğretim) |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Sınıf Eğitimi |
---|---|
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Veren(ler) | Mustafa Yeşilyurt |
Asistan(lar)ı | Zeynep Doğan |
Dersin Amacı | Özel eğitime ihtiyaç duyan bireylerin eğitimini tanıma (a) Bu bireylerin psikolojik, sosyal, bilişsel, fiziksel özelliklerini hakkında farkındalık edinme (b) Bu öğrencilere yönelik eğitim opsiyonlarını öğrenme (c) Bireylerin öğrenme gereksinimlerine cevap verecek eğitim ortamını öğrencilere sunmak için gerekli çalışmaları yapmak. |
---|---|
Dersin İçeriği | Özel eğitim gerektiren öğrencilerin bireysel özellikleri dikkate alınarak normal akranlarıyla aynı sınıfta ve aynı okulda eğitim görmelerini sağlamaya yönelik çalışmalar ve bu çalışmaların sonuçları |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler, özel eğitime ihtiyaç duyan bireylerin eğitimi bilgisini edinmiş olacaklardır
- Öğrenciler, özel eğitime ihtiyaç duyan bireylerin öğrenme gereksinimlerine cevap verebilme bilgisini edinmiş olacaklardır
- Öğrenciler, empati yeteneğini kullanma bilgisi edineceklerdir
- Öğrenciler, özel öğretimde kullanılan bilimsel araştırma yöntemleri hakkında bilgi edineceklerdir
- Öğrenciler, farklı özelliğe sahip çocuk aileleri ile nasıl iletişim kurmaları gerektiğiyle ilgili bilgi edineceklerdir
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Özel eğitime muhtaç olmanın nedenleri | İlgili kaynak |
2 | Özel eğitime muhtaç olmanın nedenleri | İlgili kaynak |
3 | Özel eğitimin tarihçesi | İlgili kaynak |
4 | Farklı özelliğe sahip çocuk aileleri ile yapılan çalışmalar | İlgili kaynak |
5 | Özel öğretimde kullanılan bilimsel araştırma yöntemleri | İlgili kaynak |
6 | Zeka geriliği olan çocuklar | İlgili kaynak |
7 | Vize | İlgili kaynak |
8 | Üstün zekalı ve üstün yetenekli çocuklar | İlgili kaynak |
9 | Gelişimi tehlike altında olan çocuklar | İlgili kaynak |
10 | Öğrenme güçlüğü gösteren çocuklar | İlgili kaynak |
11 | Duygusal ve davranışsal bozukluları olan çocuklar | İlgili kaynak |
12 | Ara sınav 2 | İlgili kaynak |
13 | Görme yetersizliği olan çocuklar | İlgili kaynak |
14 | İşitme yetersizliği olan çocuklar | İlgili kaynak |
15 | Otizm ve Otistik bozukluğu olan çocuklar | İlgili kaynak |
16 | Final Sınavı | İlgili kaynak |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 3 | 10 |
Ödev | 6 | 20 |
Sunum/Jüri | 3 | 10 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 20 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | |||
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 6 | 10 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 3 | 10 | |
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 3 | 12 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 15 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|