Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Siyasi Düşünce Tarihi | SNF5118 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ İlköğretim ABD Sınıf Öğretmenliği Yüksek Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Sınıf Eğitimi |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Mehmet Faik Yılmaz |
Dersi Veren(ler) | Mustafa Yeşilyurt |
Asistan(lar)ı | Zeynep Doğan |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencileri siyasal düşünce tarihinin temel kavramları ve sorularıyla tanıştırmak; etik ve politik meseleler üzerine eleştirel düşünebilme kapasitesini geliştirmektir. |
---|---|
Dersin İçeriği | |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler, İlkçağ Yunan ve Roma Siyasi düşüncelerinin dayandığı temel ilkeler hakkında bilgi edineceklerdir
- Öğrenciler, ortaçağda ki devlet- toplum ve siyasi düşünce ilişkileri hakkında bilgi edineceklerdir
- Öğrenciler, Rönesans ve Aydınlanma dönemlerinde siyasi düşünce alanında meydana gelen değişmeler hakkında bilgi edineceklerdir: Machiavelli örneği ile
- Öğrenciler sosyo-politik olayları analiz edebileceklerdir
- Öğrenciler günümüzdeki sosyo-politik olayları değerlendirmede analitik bir bakış açısına sahip olacaklardır
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İlk Çağda siyasi düşünce: Sümer, Mısır, Anadolu, İran | İlgili kaynak |
2 | İlk Çağda siyasi düşünce: Çin, Hint ve Bozkır Toplumları | İlgili kaynak |
3 | Eski Yunan da siyasi düşünce: Sokrates ve Platon, Platon’un siyasi düşüncesi Devlet anlayışı | İlgili kaynak |
4 | Aristoteles’e göre ideal devlet ve toplum düzeni ve yönetim şekilleri | İlgili kaynak |
5 | Helenistik dönemde siyasi düşünce ve siyasi sistem | İlgili kaynak |
6 | Roma İmparatorluğunda siyasi düşünce ve siyasi yapı: Çiçero. | İlgili kaynak |
7 | Vize | İlgili kaynak |
8 | Ortaçağ da batıda siyasi düşünce, toplumsal yapı ve siyasal sistemler, (Hristiyanlık, Feodalite Mutlak monarşi) | İlgili kaynak |
9 | Ortaçağ da Türk- İslam dünyasında siyasal düşünce, toplumsal yapı ve devlet düzeni (Farabi, İbn-i Rüşt, Yusuf Has Hacip, İbn Haldun) | İlgili kaynak |
10 | Yeni Çağ da siyasi düşünceler, Rönesans, reform,( Machiavelli, Thomas Mor, Jean Boadin) | İlgili kaynak |
11 | Aydınlanma dönemi siyasi düşünce akımları: Liberalizm ve John Locke. | İlgili kaynak |
12 | Aydınlanma dönemi siyasi düşünce akımları: Montesquieu, Immanuel Kant. | İlgili kaynak |
13 | Aydınlanma dönemi siyasi düşünce akımları: Jean Jacqes Rousseau, Voltaire. | İlgili kaynak |
14 | Aydınlanma dönemi siyasal sistemler ve Sosyal Yapı: sömürge hareketleri ve Burjuvazinin güçlenmesi | İlgili kaynak |
15 | Osmanlilar’da Siyasal Düşünce: Adâlet Dairesi kavramı, Osmanlı siyasetnameleri ve Koçibey Risalesi | İlgili kaynak |
16 | Final Sınavı | İlgili kaynak |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 2 | 15 |
Sunum/Jüri | 3 | 15 |
Projeler | 1 | 10 |
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 3 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 2 | 30 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 0 | 0 | |
Projeler | 1 | 15 | |
Sunum / Seminer | 3 | 5 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|