| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) | 
|---|---|---|---|---|---|---|
| Osmanlı Kültür ve Medeniyeti | SNF5123 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 | 
| Önkoşullar | Yok | 
|---|
| Yarıyıl | Güz, Bahar | 
|---|
| Dersin Dili | Türkçe | 
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans | 
| Dersin Türü | Seçmeli @ İlköğretim ABD Sınıf Öğretmenliği Yüksek Lisans Programı | 
| Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri | 
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze | 
| Dersi Sunan Akademik Birim | Sınıf Eğitimi | 
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Mehmet Faik Yılmaz | 
| Dersi Veren(ler) | Mustafa Yeşilyurt | 
| Asistan(lar)ı | Zeynep Doğan | 
| Dersin Amacı | Bu ders özellikle gelirler, harcamalar, vergiler bağlamında Osmanlı’nın genel sosyo-ekonomik yapısını irdelemeyi amaçlar. Sosyo-ekonomik yapıdaki değişimin başlaması da vurgulanacak bir husustur | 
|---|---|
| Dersin İçeriği | Osmanlılarda hâkimiyet anlayışı, Merkez teşkilâtı ve işleyişi: Vezîr-i âzam, Kubbe Vezirleri, Defterdarlar, Kadıaskerler, Nişancı ve diğer görevliler. | 
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | 
 | 
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok | 
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler, klasik sosyo-ekonomik yapı ile 16.yy’da dış etkilerle gelişen yeni şartların getirdiği değişim hakkında bilgi edineceklerdir
- Öğrenciler, Divan-ı Hümayun ve Osmanlı yönetimindeki yerini hakkında bilgi edineceklerdir
- Öğrenciler, Kaza ve sancak organizasyonu hakkında bilgi edienceklerdir
- Öğrenciler, Avrupa’da meydana gelen değişmeler ve bunların Osmanlı Devleti’ne etkileri hakkında bilgi sahibi olacaklardır
- Öğrenciler, Osmanlı ticaret politikalarını kavrayabilme becerisine sahip olacaklardır
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Giriş: Osmanlı Devleti’nin genel çerçevede toplumsal ve ekonomik yapısı | İlgili kaynak | 
| 2 | Osmanlı Devleti’nin genel çerçevede toplumsal ve ekonomik yapısı | İlgili kaynak | 
| 3 | Dersin temel kavramları (Üretim) | İlgili kaynak | 
| 4 | Dersin temel kavramları (Ticaret) | İlgili kaynak | 
| 5 | Ticaret yollarının kontrol altına alınması | İlgili kaynak | 
| 6 | Osmanlı ticaret politikaları | İlgili kaynak | 
| 7 | Vize | İlgili kaynak | 
| 8 | XV. yüzyılda meydana gelen ayaklanmalar ve bunların yansımaları | İlgili kaynak | 
| 9 | Avrupa’da meydana gelen değişmeler ve bunların Osmanlı Devleti’ne etkileri | İlgili kaynak | 
| 10 | Avrupa’da meydana gelen değişmeler ve bunların Osmanlı Devleti’ne etkileri | İlgili kaynak | 
| 11 | Coğrafi keşiflerin önemi | İlgili kaynak | 
| 12 | Yapıda meydana gelen değişim süreci | İlgili kaynak | 
| 13 | Yapıda meydana gelen değişim süreci | İlgili kaynak | 
| 14 | XVI. yüzyılda meydana gelen ayaklanmalar (nedenleri, sonuçları) | İlgili kaynak | 
| 15 | XVI. yüzyılda meydana gelen ayaklanmalar (nedenleri, sonuçları) | İlgili kaynak | 
| 16 | Final Sınavı | İlgili kaynak | 
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı | 
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 8 | 10 | 
| Ödev | 8 | 10 | 
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | 6 | 10 | 
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 30 | 
| Final | 1 | 40 | 
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü | 
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 16 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 6 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 8 | 4 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 8 | 4 | |
| Projeler | 6 | 3 | |
| Sunum / Seminer | |||
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok | 
|---|
 
                 
                        
                         
                        
                         
                 
                