Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Okuma-Yazma Eğitiminde Sorunlar | SNF5124 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ İlköğretim ABD Sınıf Öğretmenliği Yüksek Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Sınıf Eğitimi |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Mehmet Faik Yılmaz |
Dersi Veren(ler) | Mustafa Yeşilyurt |
Asistan(lar)ı | Zeynep Doğan |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı okuma ve yazma eğitimi alanındaki sorunları tanımak ve bu sorunlara çözüm üretebilme gücünü geliştirmek ve bu çerçevede sorunları ayrıntılı bir şekilde inceleyip çözüm üretmektir. |
---|---|
Dersin İçeriği | Okuma ve yazma eğitiminde günümüz sorunlarını ve çözüm yollarını tartışmak, topluma okuma alışkanlığı kazandırma meselesine eleştirel ve geniş bir bakış açısı ile yaklaşabilmek maksadıyla temelleri ayrıntılı bir şekilde incelenir. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler, irdeleme ve inceleme becerileri üzerine bilgi edineceklerdir
- Öğrenciler, Okuma-Yazma Eğitiminde Sorunsuz Eğitim Metodlarını Uygulamayı öğreneceklerdir
- Öğrenciler, Okuma-Yazma eğitiminde karşılaşılan sorunlardan haberdar olacaklar ve çözüm önerilerinde bulunacaklardır
- Öğrenciler, Okuma ve yazmayı yavaş öğrenenlerin sorunları hakkında bilgi sahibi olacaklardır
- Öğrenciler, okuma eğitimi ve çocuklarda dil gelişiminde karşılaşılan sorunları kavrayabilme becerisine sahip olacaklardır
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İlk okuma ve yazmanın anlamında yaşanan sorunlar | İlgili kaynak |
2 | İlk okuma ve yazma öğretimi ve öğretmenlik sorunları | İlgili kaynak |
3 | Okul olgunluğu-kuluçka dönemi ve hazır bulunuşluluk sorunları I | İlgili kaynak |
4 | Okul olgunluğu-kuluçka dönemi ve hazır bulunuşluluk sorunları II | İlgili kaynak |
5 | Kitap; Çocuğunuza Nasıl Okuma Öğretirsiniz? | İlgili kaynak |
6 | İlk okuma ve yazma öğretiminde yöntem sorunları | İlgili kaynak |
7 | Vize | İlgili kaynak |
8 | Bütün Dil Yönteminde karşılaşılan sorunlar | İlgili kaynak |
9 | Bütün Dil Yöntemi karşılaşılan sorunlar | İlgili kaynak |
10 | Ses Yöntemi karşılaşılan sorunlar | İlgili kaynak |
11 | Ses Yöntemi karşılaşılan sorunlar | İlgili kaynak |
12 | Kitap; Okuma Eğitimi ve Çocuklarda Dil Gelişiminde karşılaşılan sorunlar | İlgili kaynak |
13 | Okuma ve yazmayı yavaş öğrenenlerin sorunları | İlgili kaynak |
14 | Okuma ve yazmayı yavaş öğrenenlerin sorunları | İlgili kaynak |
15 | Okuma ve yazmayı yavaş öğrenenlerin sorunları | İlgili kaynak |
16 | Final Sınavı | İlgili kaynak |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 8 | 10 |
Ödev | 4 | 10 |
Sunum/Jüri | 8 | 10 |
Projeler | 8 | 10 |
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 8 | 3 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 4 | 8 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 8 | 4 | |
Projeler | 8 | 3 | |
Sunum / Seminer | 8 | 3 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|