Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Karşılaştırmalı Çocuk EdebiyatıSNF513237.5300
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz, Bahar
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüSeçmeli @ İlköğretim ABD Sınıf Öğretmenliği Yüksek Lisans Programı (Tezsiz, 2. Öğretim)
Ders KategorisiUzmanlık/Alan Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimSınıf Eğitimi
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)Mustafa Yeşilyurt
Asistan(lar)ıZeynep Doğan
Dersin AmacıBu dersin amacı, dünya çocuk edebiyatında önemli yer edinmiş edebi ürünleri ele alıp, Türk çocuk edebiyatı ürünleri ile biçim, içerik, sosyo-kütürel boyutu ile incelenip, çocuğun ruh dünyasını keşfetmektir.
Dersin İçeriğiBu derste, küreselleşme ile birlikte çocuk edebiyatı metinlerinin dünya çocuklarını nasıl etkilediği, Türkiye'de, Türk masallarının ve başka kültürlerden gelen masalların ve anlatıların nasıl yayıldığı ve alıntılandığı, Radyo ve TV çocuk programları gibi konular işlenecektir.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Oğuzkan, A.F. (2001) , Çocuk Edebiyatı, Anı yay. Ankara
  • Yalçın A., Aytaş, G.(2003) Çocuk Edebiyatı, Akçağ yay. Ankara
  • Güleryüz, H. (2006) Yaratıcı Çocuk Edebiyatı Pegem Yay., Ankara
  • Gürel,Z., Temizyürek,F., Şahbaz, N.K. (2007) Çocuk Edebiyatı, Öncü Kitabevi, Ankara
  • Türk ve Türk Dünyası Masalları, Çocuk Şiirleri, Fabllar,
  • Dünya Masalları, Çocuk Şiirleri, Fabllar
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrenciler, “çocuk edebiyatı” kavramı hakkında bilgi edineceklerdir
  2. Öğrenciler, Çocuk Edebiyatı Ürünlerinin Özellikleri hakkında bilgi edineceklerdir
  3. Öğrenciler Türk ve Dünya Çocuk Edebiyatı Ürünlerini karşılaştırmalı olarak öğreneceklerdir
  4. Öğrenciler, çocuk edebiyatında yer alan karakterlerin özelliklerini öğrenecekler
  5. Öğrenciler, kişiliklerinin oluşmasında çocuk edebiyatı ürünlerinin rolünü öğrenecekler

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Çocuk edebiyatının tanımı, niteliği ve önemi İlgili kaynak
2Çocuk edebiyatının tanımı, niteliği ve önemi İlgili kaynak
3Fert ve toplum açıcından çocuğun fiziksel-bilişsel gelişimi İlgili kaynak
4Çocukta dil gelişimi ve dil becerileri İlgili kaynak
5Çocukta kitap sevgisini oluşturma İlgili kaynak
6Çocuk kitapları ve toplumsallaşma İlgili kaynak
7Vizeİlgili kaynak
8Çocukların yaş gruplarına göre çocuk kitapları İlgili kaynak
9Çocuk edebiyatı türleri ve örnekleri İlgili kaynak
10Dünya çocuk edebiyatı türleri ve örnekleri İlgili kaynak
11Türk çocuk edebiyatı türleri ve örnekleriİlgili kaynak
12Ara sınav 2İlgili kaynak
13Çocuk edebiyatında yer alan karakterlerin özellikleriİlgili kaynak
14Milli edebiyatlarda çocuk edebiyatı imgeleriİlgili kaynak
15Çocukların kişiliklerinin oluşmasında çocuk edebiyatı ürünlerinin rolüİlgili kaynak
16Final İlgili kaynak

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği210
Ödev520
Sunum/Jüri310
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar220
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati163
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Derse Özgü Staj
Ödev512
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği215
Projeler
Sunum / Seminer313
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)215
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)120
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok