Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Sınıf Yönetimi ve Disiplin | SNF5119 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ İlköğretim ABD Sınıf Öğretmenliği Yüksek Lisans Programı (Tezsiz, 2. Öğretim) |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Sınıf Eğitimi |
---|---|
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Veren(ler) | Mustafa Yeşilyurt |
Asistan(lar)ı | Zeynep Doğan |
Dersin Amacı | Öğrenci, sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları, sınıf içi iletişim ve etkileşim ilkelerini, sınıf yönetimine ilişkin planlı çalışmanın önemi ve yararlarını anlayabilmeli ve öğretimi planlayabilmelidir. Ayrıca sınıf ortamını etkileyen sınıf içi ve sınıf dışı etkenleri ve öğretimi düzenlemedeki önemini kavrayabilmelidir. |
---|---|
Dersin İçeriği | Sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramlar, sınıf içi iletişim ve etkileşim, sınıf yönetiminin tanımı, sınıf yönetimi kavramının sınıf disiplinini sağlama noktasındaki farklı yanları ve özellikleri, sınıf ortamını etkileyen sınıf içi ve sınıf dışı etkenler, sınıf yönetimi modelleri, sınıfta kurallar geliştirme ve uygulama, sınıfı fiziksel olarak düzenleme, sınıfta istenmeyen davranışların yönetimi, sınıfta zamanın yönetimi, sınıf organizasyonu, öğrenmeye uygun olumlu bir sınıf ortamı oluşturma (örnekler ve öneriler). |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler, sınıf yönetimi konusundaki temel kavramlar, ilkeler, olgular ve kuramlar hakkında bilgi edineceklerdir
- Öğrenciler, olguları açıklayabilme ve ilkeleri uygulayabilme hakkında bilgi edineceklerdir
- Öğrenciler, sınıfta öğrenme stillerine uygun öğretme stratejilerini değerlendrime konusunda bilgi edineceklerdir
- Öğrenciler, etkili sınıf yönetimi geliştirebileceklerdir
- Öğrenciler sınıf yönetiminin temel prensiplerini analiz edebileceklerdir
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sınıf Yönetimi nedir? | İlgili kaynak |
2 | Disiplin ve Sınıf Yönetimi | İlgili kaynak |
3 | Disiplin ve Sınıf Yönetimi | İlgili kaynak |
4 | Öğrenci Davranışlarını Etkileyen Etmenler | İlgili kaynak |
5 | Öğrenci Davranışlarını Etkileyen Etmenler. Toplumsal Çevre, Toplumsal Değişme ve Öğrenci Davranışları | İlgili kaynak |
6 | Sınıfta Kişilerarası Olumlu İlişkiler Kurma | İlgili kaynak |
7 | Vize | İlgili kaynak |
8 | Sınıf Ortamı ve Grup Etkileşimi | İlgili kaynak |
9 | Sınıfta Olumlu Öğretmen Öğrenci İlişkisi Kurma | İlgili kaynak |
10 | Olumlu Öğrenme Ortamı Oluşturma | İlgili kaynak |
11 | Sınıf Yönetiminde Öğrencileri Güdülemenin Önemi | İlgili kaynak |
12 | Vize 2 | İlgili kaynak |
13 | Sınıf Kuralları ve İşlemleri | İlgili kaynak |
14 | Öğretim Yöntemi Becerileri | İlgili kaynak |
15 | Olumsuz Davranışların Durdurulması ve Değiştirilmesi | İlgili kaynak |
16 | Final Sınavı | İlgili kaynak |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 1 | 10 |
Ödev | 6 | 10 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | 2 | 10 |
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | |||
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 6 | 14 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 1 | 10 | |
Projeler | 2 | 15 | |
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 15 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|