Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Eğitim ve Toplum sorunları | SNF5155 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ İlköğretim ABD Sınıf Öğretmenliği Yüksek Lisans Programı (Tezsiz, 2. Öğretim) |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Sınıf Eğitimi |
---|---|
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Veren(ler) | Mustafa Yeşilyurt |
Asistan(lar)ı | Zeynep Doğan |
Dersin Amacı | Ülkemizin sosyo-kültürel ve eğitimsel sorunlarına bilimsel bir bakış açısıyla çözüm önerileri geliştirilmesi. |
---|---|
Dersin İçeriği | Küresel Değerler ve Türk Eğitimi, Eğitimde Kalite ve Akreditasyon Sorunu, Bilgi Toplumu ve Eğitimi, Toplumsal Köken ve Eğitimsel Başarı, Öğretmenlerin Yeni Rol ve İşlevleri, Türk Ailesinde Çocuk Kültürünü Belirleyen Değerlerin Değişim Sorunu, Türkiye’de Engellilerin Eğitim Sorunu, Gençlik Sorunlarının Ortaya Koyduğu Sosyolojik Süreç, Türkiye Yoksulluğunun Sosyo-Kültürel Zemini, Eğitimin Toplumsal ve Felsefi Temelleri, Türkiye’de Eğitim Sosyolojisi çalışmaları. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler, toplum sorunlarına duyarlı bireyler olmaları hakkında bilgi ediceneklerdir
- Öğrenciler, toplumsal problemleri eğitimle çözme hakkında bilgi edineceklerdir
- Öğrenciler, eğitimin ve toplum ilişkisi hakkında görüşler sahibi olma konusunda bilgi edineceklerdir
- Öğrenciler, Eğitimin Toplumsal ve Felsefi Temelleri hakkında bilgi edineceklerdir
- Öğrenciler, Türkiye’de Eğitim Sosyolojisi çalışmaları hakkında bilgi edineceklerdir
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Küresel Değerler ve Türk Eğitimi | İlgili kaynak |
2 | Küresel Değerler ve Türk Eğitimi | İlgili kaynak |
3 | Eğitimde Kalite ve Akreditasyon Sorunu | İlgili kaynak |
4 | Bilgi Toplumu ve Eğitimi | İlgili kaynak |
5 | Toplumsal Köken ve Eğitimsel Başarı | İlgili kaynak |
6 | Öğretmenlerin Yeni Rol ve İşlevleri | İlgili kaynak |
7 | Vize | İlgili kaynak |
8 | Türk Ailesinde Çocuk Kültürünü Belirleyen Değerlerin Değişim Sorunu | İlgili kaynak |
9 | Türkiye’de Engellilerin Eğitim Sorunu | İlgili kaynak |
10 | Gençlik Sorunlarının Ortaya Koyduğu Sosyolojik Süreç | İlgili kaynak |
11 | Türkiye Yoksulluğunun Sosyo-Kültürel Zemini | İlgili kaynak |
12 | Ara sınav 2 | İlgili kaynak |
13 | Eğitimin Toplumsal ve Felsefi Temelleri | İlgili kaynak |
14 | Türkiye’de Eğitim Sosyolojisi çalışmaları | İlgili kaynak |
15 | Türkiye’de Eğitim Sosyolojisi çalışmaları | İlgili kaynak |
16 | Final Sınavı | İlgili kaynak |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 10 |
Sunum/Jüri | 2 | 10 |
Projeler | 1 | 10 |
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 3 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 15 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | 1 | 20 | |
Sunum / Seminer | 2 | 20 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 15 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|