Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
İlköğretimde Matematik Öğretimi Programlarını Geliştirmede Yeni Yaklaşımlar | SNF5145 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ İlköğretim ABD Sınıf Öğretmenliği Yüksek Lisans Programı (Tezsiz, 2. Öğretim) |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Sınıf Eğitimi |
---|---|
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Veren(ler) | Mustafa Yeşilyurt |
Asistan(lar)ı | Zeynep Doğan |
Dersin Amacı | Matematiksel etkinlik yaparak, matematiksel düşüncenin geliştirilmesi ve böylece matematik öğrenilmesi. |
---|---|
Dersin İçeriği | Matematik öğrenme kuramları: Davranışçı yaklaşım, yeni davranışçı yaklaşım, bilişsel yaklaşım, algısal-görsel değişkenlik ilkesi, yapılandırıcılık ilkesi, buluş veya keşif yolu ile öğrenme, gerçekçi matematik eğitimi, oluşturmacı eğitim anlayışında öğrenme. Matematik öğrenimi ve öğretiminde kullanılan yöntem ve tekniklerin incelenmesi. Öğrenme ortamlarının düzenlenmesi. Uygun etkinliklerin planlanıp, uygulanması. Öğrencilerin matematiksel düşüncelerinin ve yaratıcılıklarının gelişmesinin sağlanması. Matematik eğitiminde karşılaşılan kavram yanılgıların saptanıp, çözüm önerilerinin geliştirilmesi. Matematik eğitiminde son yıllarda geliştirilen yöntemlerin ve araştırmaların öğrenciler tarafından araştırılıp, incelenerek sunulması. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler, matematiksel etkinlikler yardımıyla matematiksel düşünme becerileri hakkında bilgi edineceklerdir
- Öğrenciler, bilgi ve teknolojiyi etkin şekilde kullanma hakkında bilgi edineceklerdir
- Öğrenciler, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirme hakkında bilgi edineceklerdir
- Öğrenciler, matematik eğitiminde son yıllarda geliştirilen yöntemler hakkında bilgi edineceklerdir
- Öğrenciler, matematiksel düşünce ve yaratıcılık hakkında bilgi edineceklerdir
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Matematik öğrenme kuramları: Davranışçı yaklaşım, yeni davranışçı yaklaşım | İlgili kaynak |
2 | Bilişsel yaklaşım, algısal-görsel değişkenlik ilkesi | İlgili kaynak |
3 | Yapılandırıcılık ilkesi, buluş veya keşif yolu ile öğrenme | İlgili kaynak |
4 | Gerçekçi matematik eğitimi, oluşturmacı eğitim anlayışında öğrenme | İlgili kaynak |
5 | Matematik öğrenimi ve öğretiminde kullanılan yöntem ve teknikler | İlgili kaynak |
6 | Öğrenme ortamları ve bunların düzenlenmesi | İlgili kaynak |
7 | Ara sınav | İlgili kaynak |
8 | Matematik öğretimi için uygun etkinlikler | İlgili kaynak |
9 | Matematik öğretimi etkinliklerinin uygulanması | İlgili kaynak |
10 | Matematiksel düşünce ve yaratıcılık | İlgili kaynak |
11 | Matematik eğitiminde karşılaşılan kavram yanılgıları | İlgili kaynak |
12 | Ara sınav 2 | İlgili kaynak |
13 | Matematik eğitiminde son yıllarda geliştirilen yöntemler | İlgili kaynak |
14 | Matematik eğitimi ile ilgili son yıllarda yapılan araştırmalar | İlgili kaynak |
15 | Matematik eğitimi ile ilgili son yıllarda yapılan araştırmalar | İlgili kaynak |
16 | Final Sınavı | İlgili kaynak |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 4 | 10 |
Ödev | 4 | 10 |
Sunum/Jüri | 2 | 10 |
Projeler | 3 | 10 |
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 20 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | |||
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | |||
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 4 | 13 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 4 | 15 | |
Projeler | 3 | 13 | |
Sunum / Seminer | 2 | 13 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 15 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|