Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Matematik Eğitiminde Problem ÇözmeSNF512937.5300
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz, Bahar
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüSeçmeli @ İlköğretim ABD Sınıf Öğretmenliği Yüksek Lisans Programı (Tezsiz, 2. Öğretim)
Ders KategorisiUzmanlık/Alan Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimSınıf Eğitimi
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)Mustafa Yeşilyurt
Asistan(lar)ıZeynep Doğan
Dersin AmacıDersin amacı; öğrencilerin matematiksel düşünmelerini geliştirmek, müfredattaki konularla ilgili problem çözme hakkında öğrencilerin bilgilerini artırmak, öğrencilerin problem çözme ve matematiksel düşünme ile ilgili güncel çalışmalar hakkında bilgilerini artırmak, öğrencilerin problemler üretmesini, geliştirmesini sağlamaktır. Ayrıca, problem çözme sürecinin, ortam araçları (media), teknoloji, ilgili kaynaklar, çalışma arkadaşı, çeşitli yazılım uygulamaları kullanılarak yapılandırılmasını sağlamak ve zengin matematik problemleri oluşturmak, çözmek ve problemleri geliştirebilmektir. Matematik problemlerini çözmeye yönelik “yapılabilir” yaklaşımını geliştirmek, matematik problemlerini çözmeyi üründen ziyade süreç olarak anlamak ve açıklamak, matematik problem çözücüsü olmak da dersin amaçları arasındadır.
Dersin İçeriğiBu ders, rutin olmayan stratejileri kullanarak problem çözme, matematiğin farklı konularıyla ve ilişkili derslerle ilgili problemler hazırlama, çeşitli matematik konularında, problem oluşturma ve geliştirme, matematiksel problemler ve çözümleri arasında bağlantı kurulması konularını içermektedir. Ayrıca problemleri çözmek ve matematiksel gösterimler arasında bağlantı kurmak için çeşitli matematik konularının açıklamalarının üzerinde durulacaktır.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Collier, P. C. (Ed.). (2000). Menu collection. Reston, VA: NCTM.
  • Jamski, W. D. (Ed.). (1990). Mathematical challenges for the middle grades. Reston, VA: NCTM.
  • Moscovich, I. (2001). 1000 puzzles, paradoxes, illusions & games. New York, NY: Workman Publishing Company, Inc.
  • Lee, H. S. (2005). Facilitating students' problem solving in a technological context:Prospective teachers' learning trajectory. Journal of Mathematics Teacher Education, 8, 223-254.
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrenciler, matematiksel düşünme, problem çözme, matematik problemlerini çözmede teknoloji kullanımı becerilerini edineceklerdir
  2. Öğrenciler, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirme bilgisi edineceklerdir
  3. Öğrenciler, bilgi ve teknolojiyi etkin şekilde kullanma becerisine sahip olacaklardır
  4. Öğrenciler, Matematiksel problem çözme sürecini izleme ve yansıtma becerisine sahip olacaklardır
  5. Öğrenciler, Problem çözme uygulamalarının günlük hayata uygulanması becerisine sahip olacaklardır

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Problem çözme ile ilgili literatür incelenmesi İlgili kaynak
2Problem çözme ile ilgili literatür incelenmesi İlgili kaynak
3Problemin tanımı, özellikleriİlgili kaynak
4Problem kurma, problem kurucu olmaİlgili kaynak
5Problem çözme stratejileri, problem çözmek için uygun stratejilere başvurma ve uyarlamaİlgili kaynak
6Problemi matematiksel gösterimlerle ifade etme ve gösterimleri çözüm sürecine yansıtmaİlgili kaynak
7Vizeİlgili kaynak
8Problem çözmede modellemeİlgili kaynak
9Problem çözme ile ilgili müfredat ve makale incelenmesiİlgili kaynak
10Problem çözme uygulamalarının günlük hayata uygulanmasıİlgili kaynak
11Bireysel problem çözmeİlgili kaynak
12Vize 2İlgili kaynak
13Matematik problemlerini çözmek için teknoloji kullanımıİlgili kaynak
14Problem temelli öğretim, problem temelli sınıf ortamıİlgili kaynak
15Matematiksel problem çözme sürecini izleme ve yansıtmaİlgili kaynak
16Final Sınavıİlgili kaynak

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev710
Sunum/Jüri310
Projeler410
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar230
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati163
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Derse Özgü Staj
Ödev712
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler45
Sunum / Seminer310
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)215
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)120
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok