Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Matematik Eğitiminde Öğretim ProgramlarıSNF512837.5300
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz, Bahar
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüSeçmeli @ İlköğretim ABD Sınıf Öğretmenliği Yüksek Lisans Programı (Tezsiz, 2. Öğretim)
Ders KategorisiUzmanlık/Alan Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimSınıf Eğitimi
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)Mustafa Yeşilyurt
Asistan(lar)ıZeynep Doğan
Dersin AmacıOkulların amacı nedir? Öğrencilerimiz için ne tür deneyimler önemlidir? Öğretme nedir? Öğrenme nedir? Matematik nedir? Dersin amacı; bu soruların her birinin yöneltilerek, öğretim programları ve öğretim programlarının ne olduğuyla ilgili fikirleri etkileyen bir bakış açısı oluşturmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders, ikinci kademe matematik müfredatının detaylı olarak incelenmesini içermektedir. Mevcut müfredatın uygulama ve yorumlamalarıyla ilgili analiz yapabilmek için farklı bakış açısı kazandıracak soruları öğrencilere sunmaktadır. İkinci kademe aşamasında matematik müfredatı ile ilgili yapılan yorumlar, önceki matematik müfredatının uygulanması sonucu elde edilen deneyimler ışığında incelenecektir. Yeni müfredatın uygulanmasındaki bazı zorlukları anlamaya yönelik olarak müfredat değişikliği uygulamaları da tartışılacaktır. Ders esnasında öğrencilerin, son zamanlarda ortaya çıkan okul matematiğinin ilkeleri ve standartları üzerine odaklanarak, ikinci kademe okul matematiği müfredatındaki yönelimleri sınıf arkadaşlarıyla tartışmaları sağlanacaktır.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Doll, W. (1993). A post modern perspective on curriculum. ISBN# 978-0585361468.
  • Langer, E. J. (1989). Mindfulness. ISBN # 978-021095029.
  • Whitehead, A. N. (1929). The aims of education and other essays. ISBN# 978-0029351802.
  • Join NCTM as a student member or a temporary (120 days) membership. Student membership—get paperwork from me. Student Sampler – go to nctm.org, click on Lessons and Resources tab at the top of the webpage, and then click on Student Sampler near the bottom of the drop down menu on the left side of the page.
  • Applebee, A. N. ( 1996). Curriculum as conversation. ISBN# 978-0226021232.
  • Dewey, J. (2001). The school and society and the child and the curriculum. ISBN# 978-0486419541.
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrenciler, Öğretim programları ve öğretim programlarının ne olduğuyla ilgili fikirleri etkileyen bir bakış açısına sahip olacaklardır
  2. Öğrenciler, İkinci kademe müfredatının temellerini hakkında bilgi sahibi olacaklardır
  3. Öğrenciler, farklı matematik müfredat değişikliklerinden haberdar olacaklardır
  4. Öğrenciler, okul matematiğinin ilke ve standartları hakkında bilgi sahibi olacaklardır
  5. Öğrenciler, okul matematiği müfredatında yenilik ve değişikliklerden haberdar olacaklardır

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Dersin açıklanması, matematik eğitiminde yenilikler ve yönelimlerİlgili kaynak
2Müfredat nedir? Müfredat geliştirilmesini etkileyen faktörler nelerdir?İlgili kaynak
3Müfredat geliştirme aşamalarıİlgili kaynak
4Müfredat geliştirmede kapsam (içerik) belirlenmesi, mevcut konuların uygunluğu, kullanılan değerlendirme yöntemleri,İlgili kaynak
5Öğretme için önemli olan nedir? Matematik müfredatının geçmişi, eski matematik müfredatıİlgili kaynak
6Yapılandırmacılık ve müfredatİlgili kaynak
7Vizeİlgili kaynak
8Yenilenmiş müfredatın değerlendirilmesiİlgili kaynak
9Yeniliklere öğretmen bakış açısıİlgili kaynak
10Müfredatın uygulanmasına üzerine etki eden faktörlerİlgili kaynak
11İkinci kademe ve lise matematik müfredatındaki mevcut yönelimler nelerdir?İlgili kaynak
12Ara sınav 2İlgili kaynak
13Yeni müfredatın uygulanmasında yaşanan zorluklarİlgili kaynak
14Okul matematiğinin yenilenmesi, araştırma ve düşüncelerİlgili kaynak
15Okul matematiğinin yenilenmesi, araştırma ve düşüncelerİlgili kaynak
16Final Sınavıİlgili kaynak

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj710
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği210
Ödev
Sunum/Jüri
Projeler310
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar230
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati163
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Derse Özgü Staj712
Ödev
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği28
Projeler310
Sunum / Seminer
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)216
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)116
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok