Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Mukayeseli (Karşılaştırmalı) Eğitim | SNF5125 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ İlköğretim ABD Sınıf Öğretmenliği Yüksek Lisans Programı (Tezsiz, 2. Öğretim) |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Sınıf Eğitimi |
---|---|
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Veren(ler) | Mustafa Yeşilyurt |
Asistan(lar)ı | Zeynep Doğan |
Dersin Amacı | Öğrenciye karşılaştırmalı eğitim hakkında genel bir bakış açısı kazandırmak amaçlanmış ve bu bağlamda alanın tanımı, geçmişten günümüze izlediği yol, çalışmalarda ortaya çıkan problemler ve Batılı ülkelerin karşılaştırmalı eğitimi hangi amaçlarla kullandıkları ele alınacaktır. Ayrıca, Türkiye açısından alanın önemi vurgulanacak ve Türk eğitim sisteminin alandan nasıl ve ne şekilde etkilendiği ortaya konacaktır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Mukayeseli eğitimin tanımı, kapsamı, alanı, konusu, amaçları, yararları, tarihi gelişimi, karşılaştırmalı eğitim ile ilgili yeni yaklaşımlar, yöntemler, eğitim sistemini araştırma modelleri. Türk eğitim sisteminin diğer ülkelerin eğitim sistemleriyle karşılaştırılması, çağdaş eğitim sistemleri (Amerika Birleşik Devletleri, Rusya, Japonya, Fransa, İngiltere, Almanya gibi), yeni yaklaşımlar, mukayeseli eğitimde karşılaşılan sorunlar. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler, karşılaştırmalı eğitimin geçmişten günümüze gelişimi hakkında bilgi sahibi olacaklardır
- Öğrenciler, karşılaştırmalı eğitim hakkındaki bakış açılarıyla ilgili bilgi sahibi olacaklardır
- Öğrenciler, batılı ve gelişmiş ülkelerin eğitim sistemlerinin gelişmişlik düzeyleri hakkında bilgi edineceklerdir
- Öğrenciler, batılı ve gelişmiş ülkelerin eğitim sistemleri ile Türkiye Eğitim sistemini karşılaştırma becerisi edineceklerdir
- Öğrenciler, Mukayeseli eğitimde karşılaşılan sorunlar hakkında bilgi sahibi olacaklardır
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Karşılaştırmalı eğitim biliminin gelişimi ve tarihçesi | İlgili kaynak |
2 | Karşılaştırmalı eğitim biliminin gelişimi ve tarihçesi | İlgili kaynak |
3 | Türk Eğitim Sistemi | İlgili kaynak |
4 | Türk Eğitim Sistemi | İlgili kaynak |
5 | Türkiye ve Amerika eğitim sistemlerinin karşılaştırılması | İlgili kaynak |
6 | Türkiye ve Amerika eğitim sistemlerinin karşılaştırılması | İlgili kaynak |
7 | Vize Sınavı | İlgili kaynak |
8 | Türkiye ve İngiltere eğitim sistemlerinin karşılaştırılması | İlgili kaynak |
9 | Türkiye ve İngiltere eğitim sistemlerinin karşılaştırılması | İlgili kaynak |
10 | Türkiye ve Almanya eğitim sistemlerinin karşılaştırılması | İlgili kaynak |
11 | Türkiye ve Almanya eğitim sistemlerinin karşılaştırılması | İlgili kaynak |
12 | Vize Sınavı 2 | İlgili kaynak |
13 | Türkiye ve Japonya eğitim sistemlerinin karşılaştırılması | İlgili kaynak |
14 | Türkiye ve Finlandiya eğitim sistemlerinin karşılaştırılması | İlgili kaynak |
15 | Türkiye ve Finlandiya eğitim sistemlerinin karşılaştırılması | İlgili kaynak |
16 | Final Sınavı | İlgili kaynak |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 7 | 20 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | 4 | 10 |
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | |||
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 7 | 12 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | 4 | 10 | |
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 15 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|