Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme ve Öğretme Süreçleri | SNF5121 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ İlköğretim ABD Sınıf Öğretmenliği Yüksek Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Genel Kültür Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Sınıf Eğitimi |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Mehmet Faik Yılmaz |
Dersi Veren(ler) | Mustafa Yeşilyurt |
Asistan(lar)ı | Zeynep Doğan |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı; öğrencinin öğrenme-öğretme süreçlerinin kapsadığı temel terimleri kavrayabilmesini sağlamaktır. Gelişim, öğrenme ve öğretmeyle ilgili kuram, yaklaşım ve modelleri kavrayarak, öğretimi düzenlemede kullanılabilecek öğrenme ilkelerini açıklamak. Çeşitli düzey ve türde eğitim durumları düzenlemek, gelişim ve öğrenme ilkelerini kullanarak, öğrenme kuramlarının üstünlük ve sınırlılıklarını karşılaştırabilmektir. |
---|---|
Dersin İçeriği | Bölüm 1. Gelişim Bölüm 2. Öğrenme Bölüm 3. Öğretim • Öğretme-Öğrenme Model Ve Stratejileri • Öğrenme Ürünleri Ve Öğretim |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler, öğrenme-öğretme süreçlerinin kapsadığı temel terimler ve ilkeler hakkında ayrıntılı bilgi edinecektir
- Öğrenciler, öğrenme stillerinin önemini yorumlama hakkında bilgi edineceklerdir
- Öğrenciler, öğrenme stillerine uygun öğretme stratejilerinin nasıl geliştirileceği hakkında bilgi edineceklerdir
- Öğrenciler, öğrenme-öğretme süreçlerini kavrayabilme becerisine sahip olacaklardır
- Öğrenciler, farklı öğrenme ihtiyaçlarını karşılayacak ders işleme şekli hakkında bilgi sahibi olacaklardır
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilginin Doğası ve Eğitim Sisteminin Yeniden Yapılandırılması | İlgili kaynak |
2 | Klasik Öğrenme Kuramları ve Öğretim İlkeleri | İlgili kaynak |
3 | Beyin Temelli Öğrenme Kuramları ve Öğretim İlkeleri | İlgili kaynak |
4 | Öğrenme Faklı Bir Bakış: Yapılandırmacılık | İlgili kaynak |
5 | Düşünme ve Öğrenme Tarzımız | İlgili kaynak |
6 | Çoklu Zekâ Teorisi | İlgili kaynak |
7 | Vize | İlgili kaynak |
8 | Düşünmeyi Öğrenme | İlgili kaynak |
9 | Eleştirel Düşünme | İlgili kaynak |
10 | Düşünme Teknikleri | İlgili kaynak |
11 | Öğretimin Yeniden Yapılandırılması | İlgili kaynak |
12 | Eğitim Durumunu Gözlemek | İlgili kaynak |
13 | Farklı Öğrenme İhtiyaçlarını Karşılayacak Ders İşleme Tarzı | İlgili kaynak |
14 | Farklı Öğrenme İhtiyaçlarını Karşılayacak Ders İşleme Tarzı | İlgili kaynak |
15 | Öğretimin Zenginleştirilmesi | İlgili kaynak |
16 | Final Sınavı | İlgili kaynak |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 8 | 10 |
Ödev | 8 | 10 |
Sunum/Jüri | 8 | 10 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 8 | 6 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 8 | 6 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 8 | 3 | |
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 8 | 3 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|