| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Tanzimat’tan Cumhuriyet’e İlköğretim Programları | SNF5116 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz, Bahar |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli @ İlköğretim ABD Sınıf Öğretmenliği Yüksek Lisans Programı (Tezsiz, 2. Öğretim) |
| Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Sınıf Eğitimi |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Veren(ler) | Mustafa Yeşilyurt |
| Asistan(lar)ı | Zeynep Doğan |
| Dersin Amacı | Tanzimat’tan Cumhuriyet dönemine kadar farklı tarihlerde hazırlanan ilköğretim programlarını tanımak, programlara arasında karşılaştırmalar yapmak, iyi ve fena yönlerini ayırmak. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Tanzimat dönemi açılan modern okullar. Tanzimat dönemi ilköğretim faaliyetleri ve hazırlanan programlar. II. Meşrutiyet dönemi ilköğretim programları, Cumhuriyet dönemi ilköğretim programları. Farklı tarihlerde hazırlanan programların karşılaştırılması. |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler, program inceleme hakkında bilgi edineceklerdir
- Öğrenciler, ilköğretim programları tarihi hakkında bilgi edineceklerdir
- Öğrenciler, tarih ve kültür ekseninde program hazırlama hakkında bilgi edinecekledir
- Öğrenciler, Tanzimat'tan bu yana olan müfredat gelişimini analiz edebileceklerdir
- Öğrenciler, tarihsel müfredat gelişimini değerlendirmede analitik bir bakış açısına sahip olacaklardır
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Dersin temel kaynakları ve tanıtımı | İlgili kaynak |
| 2 | Dersin temel kaynakları ve tanıtımı | İlgili kaynak |
| 3 | Modern ilköğretim okullarının açılışı ve amaçları, programları | İlgili kaynak |
| 4 | Tanzimat dönemi ilköğretim programları | İlgili kaynak |
| 5 | II. Abdülhamid dönemi ilköğretim programları | İlgili kaynak |
| 6 | II. Meşrutiyet dönemi ilköğretim programları | İlgili kaynak |
| 7 | Ara sınav | İlgili kaynak |
| 8 | Erken Cumhuriyet dönemi ilköğretim programları | İlgili kaynak |
| 9 | Köy enstitüleri programları | İlgili kaynak |
| 10 | 1590-1960 arası ilköğretim programları | İlgili kaynak |
| 11 | 1968 sonrası ders programları | İlgili kaynak |
| 12 | Ara sınav 2 | İlgili kaynak |
| 13 | Programlar arası karşılaştırma | İlgili kaynak |
| 14 | Temel program değerlendirmemeleri | İlgili kaynak |
| 15 | Genel Değerlendirme ve Sonuç | İlgili kaynak |
| 16 | Dönem sonu sınavı | İlgili kaynak |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | 7 | 20 |
| Sunum/Jüri | 3 | 10 |
| Projeler | 2 | 10 |
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 2 | 20 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 16 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 7 | 10 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | 2 | 12 | |
| Sunum / Seminer | 3 | 10 | |
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 15 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|