Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Karşılaştırmalı Çocuk Edebiyatı | SNF5132 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ İlköğretim ABD Sınıf Öğretmenliği Yüksek Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Sınıf Eğitimi |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Mehmet Faik Yılmaz |
Dersi Veren(ler) | Mustafa Yeşilyurt |
Asistan(lar)ı | Zeynep Doğan |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, dünya çocuk edebiyatında önemli yer edinmiş edebi ürünleri ele alıp, Türk çocuk edebiyatı ürünleri ile biçim, içerik, sosyo-kütürel boyutu ile incelenip, çocuğun ruh dünyasını keşfetmektir. |
---|---|
Dersin İçeriği | Bu derste, küreselleşme ile birlikte çocuk edebiyatı metinlerinin dünya çocuklarını nasıl etkilediği, Türkiye'de, Türk masallarının ve başka kültürlerden gelen masalların ve anlatıların nasıl yayıldığı ve alıntılandığı, Radyo ve TV çocuk programları gibi konular işlenecektir. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler, “çocuk edebiyatı” kavramı hakkında bilgi edineceklerdir
- Öğrenciler, Çocuk Edebiyatı Ürünlerinin Özellikleri hakkında bilgi edineceklerdir
- Öğrenciler Türk ve Dünya Çocuk Edebiyatı Ürünlerini karşılaştırmalı olarak öğreneceklerdir
- Öğrenciler, çocuk edebiyatında yer alan karakterlerin özelliklerini öğrenecekler
- Öğrenciler, kişiliklerinin oluşmasında çocuk edebiyatı ürünlerinin rolünü öğrenecekler
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çocuk edebiyatının tanımı, niteliği ve önemi | İlgili kaynak |
2 | Fert ve toplum açıcından çocuğun fiziksel-bilişsel gelişimi | İlgili kaynak |
3 | Çocukta dil gelişimi ve dil becerileri | İlgili kaynak |
4 | Çocukta kitap sevgisini oluşturma | İlgili kaynak |
5 | Çocuk kitapları ve toplumsallaşma | İlgili kaynak |
6 | Çocukların yaş gruplarına göre çocuk kitapları | İlgili kaynak |
7 | Vize | İlgili kaynak |
8 | Çocuk edebiyatı türleri ve örnekleri | İlgili kaynak |
9 | Dünya çocuk edebiyatı türleri ve örnekleri | İlgili kaynak |
10 | Türk çocuk edebiyatı türleri ve örnekleri | İlgili kaynak |
11 | Çocuk edebiyatının dili ve üslubu | İlgili kaynak |
12 | Çocuk edebiyatında yer alan karakterlerin özellikleri | İlgili kaynak |
13 | Çocuk edebiyatında yer alan karakterlerin özellikleri | İlgili kaynak |
14 | Milli edebiyatlarda çocuk edebiyatı imgeleri | İlgili kaynak |
15 | Çocukların kişiliklerinin oluşmasında çocuk edebiyatı ürünlerinin rolü | İlgili kaynak |
16 | Final | İlgili kaynak |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 4 | 5 |
Ödev | 16 | 10 |
Sunum/Jüri | 8 | 5 |
Projeler | 4 | 20 |
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 8 | 3 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 16 | 3 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 4 | 4 | |
Projeler | 4 | 4 | |
Sunum / Seminer | 8 | 4 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|