Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
İlköğretimde Öğretimin Düzenlenmesinde Yeni Yaklaşımlar | SNF5141 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ İlköğretim ABD Sınıf Öğretmenliği Yüksek Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Sınıf Eğitimi |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Mehmet Faik Yılmaz |
Dersi Veren(ler) | Mustafa Yeşilyurt |
Asistan(lar)ı | Zeynep Doğan |
Dersin Amacı | Bu derste öğrencilerin üst düzey düşünme becerilerini geliştirmede etkili öğretme model ve stratejilerinin ilkelerini uygulayabilmeleri hedeflenmektedir. |
---|---|
Dersin İçeriği | Öğretme süreçlerinin düzenlenmesi, üst düzey düşünme becerilerinin öğretimi; etkili öğretme model ve stratejileri. Beş zihin alanını geliştirmeye yönelik eğitim ortamları. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler, üst düzey düşünme becerilerinin öğretimi konusunda temel bilgi ve becerilerini edineceklerdir
- Öğrenciler, öğretim beceri ve yöntemleri bilgisini edinmiş olacaklardır
- Öğrenciler, bilgi ve teknolojiyi etkin şekilde kullanma becerisini edinmiş olacaklardır.
- Öğrenciler, bireyselleştirilmiş eğitim ile ilgili bilgi edineceklerdir
- Öğrenciler, bilgisayar destekli eğitim ile ilgili bilgi edineceklerdir
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Öğretimle ilgili temel kavramlar | İlgili kaynak |
2 | Öğretme Teknikleri | İlgili kaynak |
3 | Beyin Fırtınası | İlgili kaynak |
4 | Gösteri, Soru-Cevap | İlgili kaynak |
5 | Drama ve Rol Yapma | İlgili kaynak |
6 | Benzetim | İlgili kaynak |
7 | Vize | İlgili kaynak |
8 | İkili ve Grup Çalışmaları | İlgili kaynak |
9 | İkili ve Grup Çalışmaları | İlgili kaynak |
10 | Mikro Öğretim, Eğitsel Oyunlar | İlgili kaynak |
11 | Altı Şapkalı Düşünme | İlgili kaynak |
12 | Bireyselleştirilmiş Öğretim | İlgili kaynak |
13 | Programlı Öğretim | İlgili kaynak |
14 | Bilgisayar Destekli Öğretim | İlgili kaynak |
15 | Değerlendirme | İlgili kaynak |
16 | Final Sınavı | İlgili kaynak |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 8 | 10 |
Ödev | 8 | 5 |
Sunum/Jüri | 8 | 10 |
Projeler | 8 | 10 |
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 25 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 3 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 8 | 3 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 8 | 3 | |
Projeler | 8 | 3 | |
Sunum / Seminer | 8 | 3 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|