Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
İlköğretimde Öğretimin Düzenlenmesinde Yeni YaklaşımlarSNF514137.5300
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz, Bahar
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüSeçmeli @ İlköğretim ABD Sınıf Öğretmenliği Yüksek Lisans Programı
Ders KategorisiUzmanlık/Alan Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimSınıf Eğitimi
Dersin KoordinatörüMehmet Faik Yılmaz
Dersi Veren(ler)Mustafa Yeşilyurt
Asistan(lar)ıZeynep Doğan
Dersin AmacıBu derste öğrencilerin üst düzey düşünme becerilerini geliştirmede etkili öğretme model ve stratejilerinin ilkelerini uygulayabilmeleri hedeflenmektedir.
Dersin İçeriğiÖğretme süreçlerinin düzenlenmesi, üst düzey düşünme becerilerinin öğretimi; etkili öğretme model ve stratejileri. Beş zihin alanını geliştirmeye yönelik eğitim ortamları.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Campbell, L. (1996). Teaching&Learning Through Multiple Intelligences. A Simon & Schuster Company. Marker, C.J., Nielson A. B.& J. A. Rogers (1994), “Multiple Intelligences and Diversity in Educational Settings: Giftedness, Diversity, and Problem Solving”Teaching Exceptional Children, Fall, Pages: 4-19. Mettetal, G., Jordan, C., Harper, S. (1998). Attitudes Towards a Multiple Intelligence Curriculum. Journal of Educational Research, vol. 91(2), pp. 115-123. Doğanay, A. (2007). “Üst düzey düşünme becerilerinin öğretimi”, (ed: Doğanay, A.). Öğretim ilke ve yöntemleri. Ankara: Pegem A Yay. Bloom, B. S. (1979).
  • Weimer, Maryellen. (1993). Improving your classroom teaching. California: SAGE Publications, Inc. İnsan nitelikleri ve okulda öğrenme (Human characteristics and school learning). Çev. D. A. Özçelik). Ankara:Milli Eğitim Basımevi.
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrenciler, üst düzey düşünme becerilerinin öğretimi konusunda temel bilgi ve becerilerini edineceklerdir
  2. Öğrenciler, öğretim beceri ve yöntemleri bilgisini edinmiş olacaklardır
  3. Öğrenciler, bilgi ve teknolojiyi etkin şekilde kullanma becerisini edinmiş olacaklardır.
  4. Öğrenciler, bireyselleştirilmiş eğitim ile ilgili bilgi edineceklerdir
  5. Öğrenciler, bilgisayar destekli eğitim ile ilgili bilgi edineceklerdir

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Öğretimle ilgili temel kavramlarİlgili kaynak
2Öğretme Teknikleriİlgili kaynak
3Beyin Fırtınasıİlgili kaynak
4Gösteri, Soru-Cevapİlgili kaynak
5Drama ve Rol Yapmaİlgili kaynak
6Benzetimİlgili kaynak
7Vizeİlgili kaynak
8İkili ve Grup Çalışmalarıİlgili kaynak
9İkili ve Grup Çalışmalarıİlgili kaynak
10Mikro Öğretim, Eğitsel Oyunlarİlgili kaynak
11Altı Şapkalı Düşünmeİlgili kaynak
12Bireyselleştirilmiş Öğretimİlgili kaynak
13Programlı Öğretimİlgili kaynak
14Bilgisayar Destekli Öğretimİlgili kaynak
15Değerlendirme İlgili kaynak
16Final Sınavıİlgili kaynak

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği810
Ödev85
Sunum/Jüri810
Projeler810
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar125
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati163
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması163
Derse Özgü Staj
Ödev83
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği83
Projeler83
Sunum / Seminer83
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)115
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)120
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok