Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
İlköğretimde Öğrenme-Öğretme Yaklaşımları | SNF5142 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ İlköğretim ABD Sınıf Öğretmenliği Yüksek Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Genel Kültür Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Sınıf Eğitimi |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Mehmet Faik Yılmaz |
Dersi Veren(ler) | Mustafa Yeşilyurt |
Asistan(lar)ı | Zeynep Doğan |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrenme ve öğretme teorileri çerçevesinde ilköğretimdeki öğrencilerin öğrenme stillerini ve öğretmenlerin öğretme stillerini ortaya çıkarark analiz edebilecek bilgi donanımına sahip olmak. |
---|---|
Dersin İçeriği | Öğrenme ve öğretim kavramları, öğretim ilke ve modelleri, öğretimi etkileyen etmenler, öğrenme ve öğretme süreçleri, öğrenme stilleri ve öğrenme stratejileri, öğretme stratejileri |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler, öğrenme teorilerini ve bu teorilerin özellikleri hakkında bilgi edineceklerdir
- Öğrenciler, öğrenme-öğretme alanındaki yeni yaklaşımlar hakkında bilgi edineceklerdir
- Öğrenciler, öğrenme kuramlarını ilköğretimde uygulama hakkında bilgi edineceklerdir
- Öğrenciler, öğrenme ve öğretmede motivasyon ile ilgili bilgi edineceklerdir
- Öğrenciler, öğrenme stilleri ile ilgili bilgi edineceklerdir
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Öğrenme kuramlarına giriş | İlgili kaynak |
2 | Öğrenme stratejileri | İlgili kaynak |
3 | Kavram ve ilke öğrenme | İlgili kaynak |
4 | Buluş yoluyla öğretim | İlgili kaynak |
5 | Sunuş yoluyla öğretim | İlgili kaynak |
6 | Çoklu zeka kuramı | İlgili kaynak |
7 | Vize | İlgili kaynak |
8 | Bilgisayar destekli öğretim | İlgili kaynak |
9 | Öğrenme ve öğretimde motivasyon | İlgili kaynak |
10 | Model alma yoluyla öğrenme | İlgili kaynak |
11 | Model alma yoluyla öğrenme | İlgili kaynak |
12 | Oluşturmacı/yapılandırmacı öğrenme | İlgili kaynak |
13 | Öğrenme Stilleri | İlgili kaynak |
14 | Katılımcı öğrenme | İlgili kaynak |
15 | Genel değerlendirme | İlgili kaynak |
16 | Final Sınavı | İlgili kaynak |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 16 | 10 |
Ödev | 8 | 10 |
Sunum/Jüri | 8 | 10 |
Projeler | 8 | 20 |
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Final | 1 | 30 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 8 | 3 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 8 | 3 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 16 | 3 | |
Projeler | 8 | 3 | |
Sunum / Seminer | 8 | 3 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|