Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
İlköğretimde Değer ÖğretimiSNF514837.5300
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz, Bahar
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüSeçmeli @ İlköğretim ABD Sınıf Öğretmenliği Yüksek Lisans Programı
Ders KategorisiUzmanlık/Alan Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimSınıf Eğitimi
Dersin KoordinatörüMehmet Faik Yılmaz
Dersi Veren(ler)Mustafa Yeşilyurt
Asistan(lar)ıZeynep Doğan
Dersin AmacıBu dersin amacı, sosyal bilgiler programı 2005 yılında büyük bir değişime uğramıştır. Bu değişim sosyal bilgilerde üniteler içerisinde kazanımların öğretimi, beceri öğretimi ve değer öğretimini gerekli kılmıştır. Toplumsal beraberliğin devamı için değerlerimizin yeni nesillere aktarılması gerekmektedir. Evrensel değerlerde dünya barışının sağlanması ve devam ettirilmesi için elzemdir. Değer öğretiminin en uygun yapılabileceği ders sosyal bilgiler dersidir. Dolayısıyla değer öğretiminin ne ve nasıl olacağını bilmek önemlidir.
Dersin İçeriğiDeğer kavramı. Değer nedir? Milli ve evrensel değerler. Tutum kavramı ve kişisel tutumlar. Sosyal bilgiler ders programlarında değerler. Sosyal bilgiler ders kitaplarında değerler. Değer öğretiminde dikkat edilecek hususlar. Değer öğretiminde kullanabilecek görsel ve yazılı materyaller. Değer öğretimi ile ilgili ders örnekleri ve öğrenci uygulamaları.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • DUVARGER, Maurice; Metodoloji Açısından Sosyal Bilimlere Giriş, (Çev. Ünsal Oksay), Bilgi Yayınevi, 1980
  • MEB Komisyon (2005). Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı, MEB Yayınları, Ankara
  • Öztürk, C. ve Dilek D. (2003). Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi, PegemA Yayıncılık
  • ÖZTÜRK, Cemil (2009). Sosyal bilgiler Öğretimi Demokratik Vatandaşlık Eğitimi. Pegem A yayıncılık
  • Safran, M. (Ed.) (2010). Sosyal Bilgiler Öğretimi, PegemA yayıncılık, Ankara
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrenciler, değerler öğretimi içerik ve kavram bilgisi hakkında bilgi edineceklerdir
  2. Öğrenciler, değer öğretiminde kullanılabilecek materyaller hakkında bilgi edineceklerdir
  3. Öğrenciler, değer öğretim beceri ve yöntemleri hakkında bilgi edineceklerdir
  4. Öğrenciler, değer öğretimindeki hassasiyetlerle ilgili bilgi edineceklerdir
  5. Öğrenciler, farklı ülkelerdeki değer eğitimi çalışmaları hakkında bilgi edineceklerdir.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Dersin içeriği, amacı, önemi ve ilgili literatür hakkında genel bilgiler.İlgili kaynak
2Değer kavramı ve ilgili kavramlarİlgili kaynak
3Milli ve evrensel değerler. İlgili kaynak
4Sosyal bilgiler ders programlarında değerler. İlgili kaynak
5Sosyal bilgiler ders kitaplarında değerler. İlgili kaynak
6Sosyal bilgiler ders kitaplarında değerler.İlgili kaynak
7Vizeİlgili kaynak
8Değer öğretiminde hassasiyetler. İlgili kaynak
9Değer öğretiminde kullanabilecek görsel materyaller. İlgili kaynak
10Değer öğretiminde kullanabilecek yazılı materyaller.İlgili kaynak
11Değer öğretimi ile ilgili ders örnekleri.İlgili kaynak
12Öğrenci uygulamalarıİlgili kaynak
13Değer öğretimi ile ilgili farklı ülkelerde yapılmış çalışmalar İlgili kaynak
14Öğrenci uygulamaları İlgili kaynak
15Öğrenci uygulamaları İlgili kaynak
16Final Sınavıİlgili kaynak

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev210
Sunum/Jüri210
Projeler120
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar120
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati163
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması163
Derse Özgü Staj
Ödev220
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler120
Sunum / Seminer215
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)115
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)120
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok