Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar | SNF5151 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ İlköğretim ABD Sınıf Öğretmenliği Yüksek Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Sınıf Eğitimi |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Mehmet Faik Yılmaz |
Dersi Veren(ler) | Mustafa Yeşilyurt |
Asistan(lar)ı | Zeynep Doğan |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencinin öğretimin düzenlenmesinde yeni yönelimleri belirleyebilmesini, çağdaş öğretim yaklaşımlarının üstünlük ve sınırlılıklarını karşılaştırabilmesini, program tasarısı geliştirmede yeni yönelimleri uygulayabilmesini sağlamaktır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Beyin dostu öğretme-öğrenme süreçlerinin düzenlenmesi, üst düzey düşünme becerilerinin öğretimi; karmaşık bilişsel süreçler: kavram öğrenme, yapılandırılmış, yapılandırılmamış ve problem çözme teknikleri; öğrenici özerkliği ve motivasyonunu destekleyen modeller; üretici öğrenmeyi sağlayan öğrenme çevresi ve sınıf yönetimi; etkili öğretme, öğrenme model ve stratejileri. Yetişkin eğitiminde öğretimi düzenleme; ortamında öğrenme (situated learning), bilişsel çıraklık. Beş zihin alanını geliştirmeye yönelik eğitim ortamları. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler, öğretme-öğrenme süreçlerinde eleştirel bakış anlayışı kazanmaları ve düşünme/yorumlama becerileri geliştirmeleri hakkında bilgi edineceklerdir
- Öğrenciler, öğrenme stillerine göre verilen eğitimle farklı yorumlama ve analiz etme ile ilgili bilgi edineceklerdir
- Öğrenciler, problem çözme becerileri hakkında bilgi edineceklerdir
- Öğrenciler, Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Yaklaşımı doğrultusunda öğrencinin gerçek yaşam ile ilişkili bağlantılar kurması hakkında bilgi edineceklerdir
- Öğrenciler, Türkiye’de Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretiminde Öğretimde Kullanılan Planlar hakkında bilgi edineceklerdir
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Etkili ve Anlamlı Öğrenme İçin Kuramsal Yaklaşımlar ve Yapılandırmacılık | İlgili kaynak |
2 | Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretiminde Anlamlı Öğrenme İçin Etkili Öğretim Stratejileri | İlgili kaynak |
3 | Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretiminde Kavram Geliştirme ve Öğretimi | İlgili kaynak |
4 | Düşünme Becerileri | İlgili kaynak |
5 | Düşünme Becerileri ve Süreçlerinin Yönetimi | İlgili kaynak |
6 | Zaman ve Mekana İlişkin Becerilerin Öğretimi | İlgili kaynak |
7 | Vize | İlgili kaynak |
8 | Yapılandırmacı Öğretme, Öğrenme Süreci ve Araç- Gereç Kullanımı | İlgili kaynak |
9 | Yapılandırmacılık Çerçevesinde İnternet’in Etkin Kullanımı | İlgili kaynak |
10 | Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretiminde Yeni Öğrenme Anlayışının Işığında Eski ve Yeni Ders Kitapları | İlgili kaynak |
11 | Etkili ve Anlamlı Öğrenme İçin Yol Haritası Oluşturma: Öğretimi Planlama | İlgili kaynak |
12 | Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretiminde Öğretimin Planlanmasında Gereksinim Duyulan Bilgiler | İlgili kaynak |
13 | Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretiminde Öğretim Ünitelerinin Planlanması | İlgili kaynak |
14 | Türkiye’de Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretiminde Öğretimde Kullanılan Planlar | İlgili kaynak |
15 | Türkiye’de Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretiminde Öğretimde Kullanılan Planlar | İlgili kaynak |
16 | Final Sınavı | İlgili kaynak |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | 8 | 10 |
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 8 | 10 |
Ödev | 8 | 10 |
Sunum/Jüri | 8 | 20 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Final | 1 | 30 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | 8 | 4 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 8 | 4 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 8 | 3 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 8 | 3 | |
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 8 | 3 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|