Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Erken Çocukluk Gelişimi ve Eğitimi | SNF5153 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ İlköğretim ABD Sınıf Öğretmenliği Yüksek Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Genel Kültür Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Sınıf Eğitimi |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Mehmet Faik Yılmaz |
Dersi Veren(ler) | Mustafa Yeşilyurt |
Asistan(lar)ı | Zeynep Doğan |
Dersin Amacı | Bir toplumu oluşturan bireylerin en önemlisi çocuk olduğu için; o toplumun geleceği de çocukların ruhsal, bedensel ve düşünsel yönden eğitilmesine bağlıdır. Onların sağlam kişilikli ve sosyal yönden uyumlu bireyler olarak yetişmelerinde nitelikli bir erken çocukluk eğitimine ihtiyaçları olduğu, artık bilimsel olarak kanıtlanmış bir gerçektir.Bu süreçte beklenen yararın elde edilmesi ise erken çocukluk dönemi konusunda nitelikli bilgi ve beceriye sahip öğretmenlere bağlıdır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Erken çocukluk kavramı, Türkiye’de ve dünyada erken çocukluk ve okul öncesi eğitim, okul öncesi eğitimin tanımı, ilkeleri, önemi ve yararları, okul öncesi eğitime temel olan görüşler ve okul öncesi eğitimin tarihsel gelişimi, dünyada ve Türkiye’de okul öncesi eğitimin bugünkü durumu, okul öncesi çocuğunun temel özellikleri ve gereksinimleri, okul öncesi öğretmeninin özellikleri, okul öncesi eğitim kurumlarının çeşitleri (anaokulu, kreş vb.), okul öncesi eğitim kurumunun fiziksel, sosyal ve eğitsel ortam özellikleri, okul öncesi eğitim döneminde ailenin rolü ve önemi. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler, erken çocukluk döneminin özellikleri, bu dönemde gelişimi etkileyen faktörler ve bunların sonraki basamaklara etkilerini günlük yaşamdan örnekler yoluyla açıklayabilme hakkında bilgi edineceklerdir
- Öğrenciler, erken çocukluk döneminde ailenin önemi konusunda araştırma yapma ile ilgili bilgi edineceklerdir
- Öğrenciler, erken çocukluk eğitimine temel olan görüşlerden hareketle bugünkü uygulamalara yansımalarını değerlendirme hakkında bilgi edineceklerdir
- Öğrenciler, erken çocukluk dönemindeki öğretmen özelliklerinin çocuğun gelişimi ve okula gelme isteği açısından etkisini değerlendirebilme hakkında bilgi edineceklerdir
- Öğrenciler, erken çocukluk dönemine yönelik çocuk kitaplarını, çocukların gelişim özellikleri ve gereksinimlerine uygunluğu bakımından değerlendirebilme hakkında bilgi edineceklerdir
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Türkiye'de Ve Dünyada Erken Çocukluk ve Okul Öncesi Eğitim | İlgili kaynak |
2 | Okul Öncesi Eğitimin Tanımı, Kapsamı, Önemi ve Temel İlkeleri | İlgili kaynak |
3 | Okul Öncesi Eğitime Temel Olan Görüşler | İlgili kaynak |
4 | Dünyada ve Türkiye'de Okul Öncesi Eğitimin Bugünkü Durumu | İlgili kaynak |
5 | Okul Öncesi Çocuğunun Temel Özellikleri ve Gereksinimleri | İlgili kaynak |
6 | Okul Öncesi Öğretmen Yeterlikleri | İlgili kaynak |
7 | Vize | İlgili kaynak |
8 | Okul Öncesi Öğretmen Yeterlikleri | İlgili kaynak |
9 | Okul Öncesi Eğitim Kurumları ve Çeşitleri | İlgili kaynak |
10 | Okul Öncesi Eğitim Kurumlarının Fiziksel, Psikolojik, Sosyal ve Eğitsel | İlgili kaynak |
11 | Okul Öncesi Eğitim Döneminde Ailenin Yeri ve Önemi | İlgili kaynak |
12 | Uygulama | İlgili kaynak |
13 | Uygulama | İlgili kaynak |
14 | Uygulama | İlgili kaynak |
15 | Uygulama | İlgili kaynak |
16 | Final Sınavı | İlgili kaynak |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | 2 | 10 |
Projeler | 1 | 20 |
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Final | 1 | 50 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 4 | 25 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | 1 | 30 | |
Sunum / Seminer | 2 | 7 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 13 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|