Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Eğitimin Tarihi, Felsefi ve Sosyolojik Temelleri | SNF5156 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ İlköğretim ABD Sınıf Öğretmenliği Yüksek Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Sınıf Eğitimi |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Mehmet Faik Yılmaz |
Dersi Veren(ler) | Mustafa Yeşilyurt |
Asistan(lar)ı | Zeynep Doğan |
Dersin Amacı | Eğitim diğer pek çok alanın bir bileşkesidir. Tarih, kültür, siyaset, ekonomi, din, dil, edebiyat ve hukuk gibi disiplinlerin birikim ve normlarının bireylere aktarıldığı alandır. Dolayısıyla eğitimin ne olduğunu ancak onu oluşturan disiplinleri ve arasındaki ilişkiyi görerek anlamak mümkündür. |
---|---|
Dersin İçeriği | Eğitimin tarihi, sosyal, felsefi ve kültürel içeriğinin ve temellerinin farklı eserler, programlar ve uygulamalar yoluyla öğrenilmesi. Farklı disiplinler ile eğitim arasındaki ilişkiyi görmek. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler, eğitimin toplumla ilişkisi ve felsefi alt yapısı hakkında bilgi edineceklerdir
- Öğrenciler, eğitimin tarihsel, sosyolojik ve kültürel temelleri hakkında genel bilgilere sahip olacaklardır
- Öğrenciler, eğitim tarihinin özgün birikimleri hakkında bilgi edineceklerdir
- Öğrenciler, Türk eğitim sisteminde önemli projeler ve uygulamalar hakkında bilgi edineceklerdir
- Öğrenciler, tarihsel eğitim sorunları ve bu güne etkileri hakkında bilgi edineceklerdir
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel kaynakların ve yardımcı kaynakların tanıtılması ve elde edilmesi. | İlgili kaynak |
2 | Eğitimin tarihsel temelleri üzerine yerli kaynaklar | İlgili kaynak |
3 | Eğitim tarihinin yabancı kaynakları | İlgili kaynak |
4 | Eğitimin felsefi temelleri | İlgili kaynak |
5 | Eğitimin sosyolojik temelleri | İlgili kaynak |
6 | Eğitimin kültürel temelleri | İlgili kaynak |
7 | Ara sınav | İlgili kaynak |
8 | Türk eğitim siteminde önce gelen isimler. | İlgili kaynak |
9 | Türk eğitim sisteminde önemli projeler ve uygulamalar. | İlgili kaynak |
10 | Türk eğitim sisteminin özgün mirası | İlgili kaynak |
11 | Tarihsel eğitim sorunları ve bu güne etkileri | İlgili kaynak |
12 | Batılılaşma dönemi eğitim, toplum ve devlet | İlgili kaynak |
13 | Erken Cumhuriyet döneminde eğitim, kültür, devlet ve felsefe. | İlgili kaynak |
14 | Genel Değerlendirme ve Sonuç | İlgili kaynak |
15 | Genel Değerlendirme ve Sonuç | İlgili kaynak |
16 | Dönem sonu sınavı | İlgili kaynak |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 8 | 10 |
Ödev | 8 | 10 |
Sunum/Jüri | 8 | 10 |
Projeler | 8 | 20 |
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Final | 1 | 30 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 3 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 8 | 3 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 8 | 3 | |
Projeler | 8 | 3 | |
Sunum / Seminer | 8 | 3 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|