| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Eğitim Düşüncesinin İdeolojik Temelleri | SNF5157 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz, Bahar |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli @ İlköğretim ABD Sınıf Öğretmenliği Yüksek Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Sınıf Eğitimi |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Mehmet Faik Yılmaz |
| Dersi Veren(ler) | Mustafa Yeşilyurt |
| Asistan(lar)ı | Zeynep Doğan |
| Dersin Amacı | Eğitimin bir siyasal araç olarak nasıl kullanıldığını göstermektir. Siyasal araç olarak ders programlarının hazırlanması, ders kitaplarının yazılması ve dağıtılması süreçlerini anlamak. Öğretmenin siyasi amaçla eğitilmesi ve kullanılmasını görmek. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Sanayi devriminden sonra ortaya çıkan siyasal ideolojiler ve toplumsal yapıların biçimlendirilmesi. Ortaya çıkan siyasal ideolojiler. Eğitimin toplumsal biçimlendirme için kullanılmaya başlanması. Eğitim ve siyasal ideolojiler ilişkisi, |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler, eğitimin insanları geleceğe hazırlamak, meslek sahibi yapmak gibi amaçlarının yanında siyasi yönünün de olduğu ile ilgili bilgi sahibi olacaklardır görür.
- Öğrenciler, ideolojiler ve eğitim arasındaki ilişki hakkında bilgi sahibi olacaklardır
- Öğrenciler, Türkiye’deki farklı eğitim ideolojileri hakkında bilgi sahibi olacaklardır
- Öğrenciler, ideolojilerin Türk eğitim sistemine etkisi hakkında bilgi edineceklerdir
- Öğrenciler, küresel değerler ve eğitim hakkında bilgi edineceklerdir
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Dersin temel kitapları, kavramları ve planı | İlgili kaynak |
| 2 | İdeolojilerin doğuşu | İlgili kaynak |
| 3 | Sanayi devrimi ve ideolojilerin çeşitlenmesi | İlgili kaynak |
| 4 | Eğitim ve ideoloji ilişkisi | İlgili kaynak |
| 5 | Pozitivizm ve eğitim | İlgili kaynak |
| 6 | Pragmatizm ve eğitim | İlgili kaynak |
| 7 | Ara sınav | İlgili kaynak |
| 8 | Erken Cumhuriyet dönemi eğitim ve ideoloji | İlgili kaynak |
| 9 | İdeolojilerin Türk eğitim sistemine etkisi | İlgili kaynak |
| 10 | II. Dünya savaşı sonrası eğitim ve ideoloji | İlgili kaynak |
| 11 | Soğuk savaş sonrası ideolojiler ve eğitim | İlgili kaynak |
| 12 | İdeolojilerin sonu ve modern eğitim sistemleri | İlgili kaynak |
| 13 | Küresel değerler ve eğitim | İlgili kaynak |
| 14 | Genel Değerlendirme ve Sonuç | İlgili kaynak |
| 15 | Genel Değerlendirme ve Sonuç | İlgili kaynak |
| 16 | Dönem sonu sınavı | İlgili kaynak |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 8 | 10 |
| Ödev | 8 | 10 |
| Sunum/Jüri | 8 | 10 |
| Projeler | 8 | 20 |
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 20 |
| Final | 1 | 30 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 16 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 3 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 8 | 3 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 8 | 3 | |
| Projeler | 8 | 3 | |
| Sunum / Seminer | 8 | 3 | |
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|