| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) | 
|---|---|---|---|---|---|---|
| Çağdaş Türk Eğitim Tarihi | SNF5160 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 | 
| Önkoşullar | Yok | 
|---|
| Yarıyıl | Güz, Bahar | 
|---|
| Dersin Dili | Türkçe | 
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans | 
| Dersin Türü | Seçmeli @ İlköğretim ABD Sınıf Öğretmenliği Yüksek Lisans Programı | 
| Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri | 
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze | 
| Dersi Sunan Akademik Birim | Sınıf Eğitimi | 
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Mehmet Faik Yılmaz | 
| Dersi Veren(ler) | Mustafa Yeşilyurt | 
| Asistan(lar)ı | Zeynep Doğan | 
| Dersin Amacı | Bu dersin temel amacı eğitim tarihinin temel kurumlarını, birikimlerini, kişilerini ve eserlerini öğrencilere tanıtmaktır. Özellikle ilköğretime yönelik tarihsel tecrübeleri görmek ve bunlardan hareketle geleceği planlamak esastır. | 
|---|---|
| Dersin İçeriği | Türk Eğitim tarihinin temel eserleri, Türk eğitim tarihi yazımında temel sorunlar, değinilmemiş ve yazılmamış konular, Eğitim tarihinde ilköğretim, ilköğretim programları, eğitim tarihinde kurumlar ve kişiler, felsefeler ve uygulamalar. | 
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | 
 | 
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok | 
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler, eğitim tarihinin birikimlerini hakkında bilgi sahibi olacaklardır
- Öğrenciler, eğitim tarih yazımında dikkat edilecek hususlar hakkında bilgi sahibi olacaklardır
- Öğrenciler, Türk eğitim tarihinin temel sorunları hakkında bilgi sahibi olacaklardır
- Öğrenciler, 1950 sonrası Türk eğitiminin temel sorunları hakkında bilgi edineceklerdir
- Öğrenciler, küreselleşme sürecinde eğitim kurumları ve sorunlar hakkında bilgi edineceklerdir
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Eğitim tarihinin temel kaynakları | İlgili kaynak | 
| 2 | Eğitim tarihinde araştırma metotları ve tarih yazımı | İlgili kaynak | 
| 3 | Eğitim tarihi yazımının temel sorunları | İlgili kaynak | 
| 4 | Eğitim tarihinde temel konular | İlgili kaynak | 
| 5 | Okul tarihleri | İlgili kaynak | 
| 6 | Ders tarihleri | İlgili kaynak | 
| 7 | Ara sınav | İlgili kaynak | 
| 8 | Okulda disiplin, yönetim ve değerlendirme tarihleri | İlgili kaynak | 
| 9 | Cumhuriyet dönemi eğitim tarihi | İlgili kaynak | 
| 10 | Köy enstitüleri tarihi | İlgili kaynak | 
| 11 | 1950 sonrası Türk eğitiminin temel sorunları | İlgili kaynak | 
| 12 | Küreselleşme sürecinde eğitim kurumları ve sorunlar | İlgili kaynak | 
| 13 | Geleneksel sorunların güncele taşınması | İlgili kaynak | 
| 14 | Genel Değerlendirme ve Sonuç | İlgili kaynak | 
| 15 | Genel Değerlendirme ve Sonuç | İlgili kaynak | 
| 16 | Dönem sonu sınavı | İlgili kaynak | 
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı | 
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 8 | 10 | 
| Ödev | 4 | 10 | 
| Sunum/Jüri | 8 | 10 | 
| Projeler | 8 | 20 | 
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 20 | 
| Final | 1 | 30 | 
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü | 
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 16 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 3 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 4 | 4 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 8 | 3 | |
| Projeler | 8 | 3 | |
| Sunum / Seminer | 8 | 3 | |
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok | 
|---|
 
                 
                        
                         
                        
                         
                 
                