Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Çağdaş Türk Eğitim Tarihi | SNF5160 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ İlköğretim ABD Sınıf Öğretmenliği Yüksek Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Sınıf Eğitimi |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Mehmet Faik Yılmaz |
Dersi Veren(ler) | Mustafa Yeşilyurt |
Asistan(lar)ı | Zeynep Doğan |
Dersin Amacı | Bu dersin temel amacı eğitim tarihinin temel kurumlarını, birikimlerini, kişilerini ve eserlerini öğrencilere tanıtmaktır. Özellikle ilköğretime yönelik tarihsel tecrübeleri görmek ve bunlardan hareketle geleceği planlamak esastır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Türk Eğitim tarihinin temel eserleri, Türk eğitim tarihi yazımında temel sorunlar, değinilmemiş ve yazılmamış konular, Eğitim tarihinde ilköğretim, ilköğretim programları, eğitim tarihinde kurumlar ve kişiler, felsefeler ve uygulamalar. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler, eğitim tarihinin birikimlerini hakkında bilgi sahibi olacaklardır
- Öğrenciler, eğitim tarih yazımında dikkat edilecek hususlar hakkında bilgi sahibi olacaklardır
- Öğrenciler, Türk eğitim tarihinin temel sorunları hakkında bilgi sahibi olacaklardır
- Öğrenciler, 1950 sonrası Türk eğitiminin temel sorunları hakkında bilgi edineceklerdir
- Öğrenciler, küreselleşme sürecinde eğitim kurumları ve sorunlar hakkında bilgi edineceklerdir
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Eğitim tarihinin temel kaynakları | İlgili kaynak |
2 | Eğitim tarihinde araştırma metotları ve tarih yazımı | İlgili kaynak |
3 | Eğitim tarihi yazımının temel sorunları | İlgili kaynak |
4 | Eğitim tarihinde temel konular | İlgili kaynak |
5 | Okul tarihleri | İlgili kaynak |
6 | Ders tarihleri | İlgili kaynak |
7 | Ara sınav | İlgili kaynak |
8 | Okulda disiplin, yönetim ve değerlendirme tarihleri | İlgili kaynak |
9 | Cumhuriyet dönemi eğitim tarihi | İlgili kaynak |
10 | Köy enstitüleri tarihi | İlgili kaynak |
11 | 1950 sonrası Türk eğitiminin temel sorunları | İlgili kaynak |
12 | Küreselleşme sürecinde eğitim kurumları ve sorunlar | İlgili kaynak |
13 | Geleneksel sorunların güncele taşınması | İlgili kaynak |
14 | Genel Değerlendirme ve Sonuç | İlgili kaynak |
15 | Genel Değerlendirme ve Sonuç | İlgili kaynak |
16 | Dönem sonu sınavı | İlgili kaynak |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 8 | 10 |
Ödev | 4 | 10 |
Sunum/Jüri | 8 | 10 |
Projeler | 8 | 20 |
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Final | 1 | 30 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 3 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 4 | 4 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 8 | 3 | |
Projeler | 8 | 3 | |
Sunum / Seminer | 8 | 3 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|