Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Eğitim Hukuku | SNF4102 | 2 | 3 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Sınıf Öğretmenliği Lisans Programı Seçmeli @ Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Sınıf Eğitimi |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Cevdet Şanlı |
Dersi Veren(ler) | Mustafa Yeşilyurt |
Asistan(lar)ı | Muhammet Fatih Doğan |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı sınıf öğretmeni adaylarının eğitim hukuku konusunda temel bilgiler edinmelerini sağlamaktır. Bu süreçte öğretmen adayları eğitimin bütün toplum kesimlerine bir hak ve sorumluluk olarak gelmesi sürecine ilişkin tarihsel bilgiler edinirler. Bu arada hukuki metinlerin gelişimine şahitlik ederler. |
---|---|
Dersin İçeriği | Eğitim ve hukuk ilişkisi, hukuksal metinlerde eğitimin yer alması, Antik kültürlerde ve medeniyetlerde eğitim ve hukuk ilişkisi |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler, hukuksal metinlerin tarih boyunca eğitim ilişkisini öğreneceklerdir
- Öğrenciler, antik kültür ve medeniyetlerde eğitim ve hukuk ilişkisini anlayacaklardır
- Öğrenciler, çağdaş anlamda ilk hukuki düzenlemeler ve eğitim ilişkisini öğreneceklerdir
- Öğrenciler, modern dönem eğitim ve hukuk düzenlemeleri, hak ve sorumluluklar hakkında bilgi edineceklerdir
- Öğrenciler, çocuk ve eğitim hukuku ilişkisi hakkında bilgi edineceklerdir
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Eğitimin farklı medeniyetlerdeki gelişimi ve hukuk ilişkisi | İlgili kaynak |
2 | Eğitimin farklı toplum ve medeniyetlerde bir hak ve sorumluluk haline gelmesi | İlgili kaynak |
3 | Roma hukuku ve çocuk eğitimine ilişkin kesimler | İlgili kaynak |
4 | Antik yunan dönemi ve eğitim hukuku alanında gelişmeler | İlgili kaynak |
5 | Erken İslâm dönemi ve eğitim hukuk ilişkisi | İlgili kaynak |
6 | Rönesans dönemi ve insan hakları ve eğitim hukuku | İlgili kaynak |
7 | Sanayileşeme dönemi aydınları ve eğitimin bir hak olarak algılanması | İlgili kaynak |
8 | Ara sınav | İlgili kaynak |
9 | İnsan hakları evrensel beyannamesi ve çocuk eğitimi ve hukuk | İlgili kaynak |
10 | Türk Anayasal metinleri ve eğitim hukuku | İlgili kaynak |
11 | Cumhuriyet dönemi eğitim hukuku ve yönetmelikleri | İlgili kaynak |
12 | Ara sınav 2 | İlgili kaynak |
13 | Çocuk ve eğitim hukukuna ilişkin yerli yayınlar | İlgili kaynak |
14 | Çocuk ve eğitim hukukuna ilişkin uluslar arası yayınlar | İlgili kaynak |
15 | Tartışma | İlgili kaynak |
16 | Final sınavı | İlgili kaynak |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 50 |
Final | 1 | 50 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | |||
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 15 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|