Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Toplumsal tarihte kadın ve çocuk | SNF3092 | 2 | 3 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Sınıf Öğretmenliği Lisans Programı Seçmeli @ Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Genel Kültür Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Sınıf Eğitimi |
---|---|
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Veren(ler) | Mustafa Yeşilyurt |
Asistan(lar)ı | Muhammet Fatih Doğan |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı sınıf öğretmeni adaylarının kadın ve çocuğa toplumsal olarak bakış açısı geliştirmelerini sağlamaktır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Toplumsal tarih ve sosyal tarih hakkında temel kuramlar ve kavramlar, sosyal tarihin ortay acıkışı ve belli başlı yöntemler, tarihte çocuk, antik medeniyet ve kültürlerde çocuk ve çocuğa bakış açıları, çocuk eğitme biçimleri, orta çağ ve çocuğa bakış, Avrupa ve ön Asya medeniyetlerinde çocuğa bakış, İslâm medeniyetinde çocuk ve çocuğa bakış, eski Türklerde çocuk, Osmanlı döneminde çocuk, erken cumhuriyet döneminde çocuk. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler, çocukluk tarihi hakkında geniş bilgi edineceklerdir
- Öğrenciler, farklı kültür ve medeniyetlerde çocuğa bakış hakkındaki farklılıkları öğreneceklerdir
- Öğrenciler, Osmanlı Türk kültüründe çocuğa bakışın farklı yönlerini göreceklerdir
- Öğrenciler, tarih, kültür ve gelenek etkisindeki çocuğun eğitimsel süreçte karşılaştığı sorunların nedenleri hakkında doyurucu bilgiye sahip olacaklardır
- Öğrenciler Türk tarihinde kadın ve çocuk ile ilgili eleştirel bir bakış açısı kazanacaklardır.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Toplumsal tarih ve sosyal tarih hakkında genel bilgiler | İlgili kaynak |
2 | Toplumsal tarih araştırmalarında kullanılan yöntemler ve bazı temel kurallar. | İlgili kaynak |
3 | Antik medeniyetlerde ve kültürlerde çocuk, Mısır, Asur, Mezopotamya, Ari, | İlgili kaynak |
4 | Uzakdoğu (Çin, Japon ve Hint) medeniyetlerinde çağlar boyu çocuk. | İlgili kaynak |
5 | Roma ve Helenistik çağlarında çocuk ve çocuğa bakış ve çocuk eğitimi | İlgili kaynak |
6 | İslâm öncesi Türk devlet ve toplumunda çocuk | İlgili kaynak |
7 | Erken İslâm Devletlerinde ve ilk Müslüman Türk devletlerinde çocuk | İlgili kaynak |
8 | Ara sınav | İlgili kaynak |
9 | Klasik Türk eserlerinde (Kutatgu Bilig, Divan ü Lügati’t-Türk, Atabetü’l-Hakayık vb) kitaplarda çocuk imgelemleri ve eğitimi | İlgili kaynak |
10 | Osmanlı döneminde çocuk figürleri ve resimleri | İlgili kaynak |
11 | Medrese ve sıbyan mekteplerinde çocuğa bakış | İlgili kaynak |
12 | Ara sınav 2 | İlgili kaynak |
13 | Avrupa’da yeni çocuk eğitimi akımları | İlgili kaynak |
14 | Toplumsal tarihte çocuk sempozyumu bildirilerini inceleme | İlgili kaynak |
15 | Tartışma | İlgili kaynak |
16 | Final | İlgili kaynak |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 50 |
Final | 1 | 50 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | |||
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 15 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|