Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Hayat Boyu Eğitim | SNF4081 | 2 | 3 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Sınıf Öğretmenliği Lisans Programı Seçmeli @ Okulöncesi Eğitimi Lisans Programı Seçmeli @ Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Lisans Programı Seçmeli @ İngilizce Öğretmenliği Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Genel Kültür Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Sınıf Eğitimi |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Zeynep Doğan |
Dersi Veren(ler) | Mustafa Yeşilyurt |
Asistan(lar)ı | Muhammet Fatih Doğan |
Dersin Amacı | Hayat boyu öğrenmede motivasyonun önemini, bireyin motivasyonunda ailenin rolünü ve sağlıklı beslenme ile bilinçli tüketimin kavratılması amaçlanmaktadır. Ayrıca insani değerlerin ve görgü kurallarının öğrenilmesi de amaçlanmaktadır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Hayat Boyu Öğrenme Nedir? Hayat Boyu Öğrenme Kavramının Tarihsel Süreci, Hayat Boyu Öğrenmenin Önemi, Hayat Boyu Öğrenmede Motivasyonun Önemi, Gençleri Motive Etmek İçin Neler Yapılabilir?, Hükümetlerin ve İşverenlerin Rolü, Ailenin ve Toplumun Rolü, Sağlıklı Beslenme, Bilinçli Tüketim, Atık Malzemelerin Değerlendirilmesi, Onparmak Klavye Eğitimi, Görgü Kuralları, Ergenlik Eğitimi, İnsani Değerler Eğitimi. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler, Hayat Boyu Öğrenmenin Önemini kavrayabileceklerdir.
- Öğrenciler, Motivasyonun Önemini ve Ailenin ile Toplumun Rolünü kavrayabileceklerdir.
- Öğrenciler, Sağlıklı Beslenme, Bilinçli Tüketim, Görgü Kurallarını kavrayabileceklerdir.
- Öğrenciler, İnsani Değerler Eğitimini öğrenebileceklerdir.
- Öğrenciler, görgü kurallarının önemi ve öğretimi ile ilgili bilgi edineceklerdir
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Hayat Boyu Öğrenme Nedir? | İlgili kaynak |
2 | Hayat Boyu Öğrenme Kavramının Tarihsel Süreci | İlgili kaynak |
3 | Hayat Boyu Öğrenmenin Önemi | İlgili kaynak |
4 | Hayat Boyu Öğrenmede Motivasyonun Önemi | İlgili kaynak |
5 | Gençleri Motive Etmek İçin Neler Yapılabilir? | İlgili kaynak |
6 | Hükümetlerin ve İşverenlerin Rolü | İlgili kaynak |
7 | Ailenin ve Toplumun Rolü | İlgili kaynak |
8 | Ara sınav | İlgili kaynak |
9 | Sağlıklı Beslenme | İlgili kaynak |
10 | Bilinçli Tüketim | İlgili kaynak |
11 | Atık Malzemelerin Değerlendirilmesi | İlgili kaynak |
12 | Ara sınav 2 | İlgili kaynak |
13 | Görgü Kuralları | İlgili kaynak |
14 | Ergenlik Eğitimi | İlgili kaynak |
15 | İnsani Değerler Eğitimi | İlgili kaynak |
16 | Final | İlgili kaynak |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 50 |
Final | 1 | 50 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | |||
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 15 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|