Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Sosyal Beceri Eğitimi | SNF4111 | 2 | 3 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Sınıf Öğretmenliği Lisans Programı Seçmeli @ Okulöncesi Eğitimi Lisans Programı Seçmeli @ Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Genel Kültür Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Sınıf Eğitimi |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Cevdet Şanlı |
Dersi Veren(ler) | Mustafa Yeşilyurt |
Asistan(lar)ı | Muhammet Fatih Doğan |
Dersin Amacı | Dersin temel amacı, iletişim süreci içinde sosyal becerinin önemini ortaya koyarak öğrencilere bireylerdeki sosyal becerilerin belirlenip eğitim programlarıyla geliştirilebileceğini öğretmektir |
---|---|
Dersin İçeriği | Sosyal beceriyle ilgili temel kavramlar; sosyal zeka, sosyal yeterlik, Sosyal beceri modelleri: Motor sosyal beceri modeli, üretici sosyal beceri modeli, üç sistem yaklaşımı, kendini sunma yaklaşımı. Sosyal beceri öğeleri: Sözel, sözsüz, motor-jest öğeleri. Sosyal beceri ölçeklerinin tanıtılması ve bir sosyal beceri eğitim programının hazırlanması. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler, etkili iletişimin insan yaşamı üzerindeki etkisini kavrayabileceklerdir.
- Öğrenciler, sosyal beceri, sosyal zeka ve sosyal yeterlik kavramlarını kavrayabileceklerdir.
- Öğrenciler, sosyal beceri öğelerini kavrayabileceklerdir
- Öğrenciler, bazı sosyal beceri eğitim programlarını uygulayabileceklerdir
- Öğrenciler, stresle başa çıkma beceri programlarını uygulayabileceklerdir
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sosyal Becerinin Tarihçesi | İlgili kaynak |
2 | Sosyal Beceri Ve İlgili Kavramlar | İlgili kaynak |
3 | Sosyal Becerilerin Ölçülmesi | İlgili kaynak |
4 | Gündelik Etkinlikler, Bilişsel Yaklaşım, | İlgili kaynak |
5 | Davranışçı Yaklaşım, Modelden öğrenme, | İlgili kaynak |
6 | Sosyal Beceriler, Bireysel Özellikler, | İlgili kaynak |
7 | Sosyal Beceri Özellikleri, | İlgili kaynak |
8 | Ara sınav | İlgili kaynak |
9 | Akran İlişkileri Özellikleri | İlgili kaynak |
10 | Başlangıç Sosyal Beceriler | İlgili kaynak |
11 | İleri Sosyal Beceriler | İlgili kaynak |
12 | Ara sınav 2 | İlgili kaynak |
13 | Saldırganlığa Alternatifler | İlgili kaynak |
14 | Stresle Başa Çıkma Becerileri | İlgili kaynak |
15 | Planlama Becerileri | İlgili kaynak |
16 | Final | İlgili kaynak |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 50 |
Final | 1 | 50 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | |||
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 15 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|