Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Türk Eğitim Tarihi | EGT2021 | 2 | 3 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ İlköğretim Matematik Eğitimi Lisans Programı Zorunlu @ Türkçe Eğitimi Lisans Programı Zorunlu @ İngilizce Öğretmenliği Lisans Programı Zorunlu @ Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Lisans Programı Zorunlu @ Fen Bilgisi Eğitimi Lisans Programı Zorunlu @ Sınıf Öğretmenliği Lisans Programı Zorunlu @ Okulöncesi Eğitimi Lisans Programı Seçmeli @ Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Lisans Programı Zorunlu @ Sosyal Bilgiler Eğitimi Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Eğitim Bilimleri Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Mustafa Gündüz |
Dersi Veren(ler) | İbrahim KOCABAŞ |
Asistan(lar)ı | Belkıs KARABIYIK, Büşra Tombak |
Dersin Amacı | Geçmişten günümüze kadar türk devletleri ve toplumlarında eğitimin tarihsel gelişimi üzerinde durularak modern türkiye’nin kuruluşunda eğitimin rolünü, eğitim reformlarları ve önemli eğitimcilerin görüşleri ele alınacaktır |
---|---|
Dersin İçeriği | Eski Türk Devletleri'nde eğitim, medreseler, sıbyan mektepleri, enderun mektebi, Osmanlı Devleti'nde eğitimde yenileşme hareketleri, modern Türkiye'de eğitimde gelişmeler, Türk eğitimine yön veren önemli şahsiyetler ve onların eğitim ile ilgili görüşleri |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Türk eğitim tarihinin gelişim evrelerini bilir.
- Günümüz Türk eğitiminin geldiği seviyeyi değerlendirir.
- Geçmiş eğitim sistemleriyle günümüz eğitim sistemini karşılaştırır.
- Türk eğitim tarihinde öne çıkan eğitimcileri ve onların eğitim görüşlerini kavrar.
- Modern Türkiye’nin kuruluşunda eğitimin rolünü yorumlar.
- Türk eğitim tarihindeki önemli eğitim reformlarını bilir.
- İlköğretim ve orta öğretimdeki gelişmeleri değerlendirir.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Eski Türk Devletleri'nde eğitim. | |
2 | Türklerin İslamiyet'i kabulü ve medreseler. | |
3 | Osmanlı devletinde ilk ve orta öğretim kurumları. | |
4 | Enderun mektebi. | |
5 | Osmanlı devletinde eğitimde modernleşme. | |
6 | Osmanlı döneminde yetişen önemli eğitimciler. | |
7 | Türkiye Cumhuriyeti'nde eğitim. | |
8 | Ara sınav. | |
9 | Atatürk ve eğitim. | |
10 | Türkiye Cumhuriyeti'nde eğitiminde yenilikler. | |
11 | Yabancı uzman raporları; eğitim şuraları. | |
12 | İlköğretim ve orta öğretimdeki gelişmeler. | |
13 | Dünden bugüne Türkiye’de öğretmen yetiştirme. | |
14 | Günümüz Türkiyesinde eğitim: bazı tarihi tespitler. | |
15 | Genel değerlendirme. | |
16 | Final sınavı. |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 10 | 10 |
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 20 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 1 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 10 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 1 | 16 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 10 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|