Sosyal Bilgiler Eğitimi Lisans Programı
Programı Sunan Akademik Birim | Sosyal Bilgiler Eğitimi Lisans Programı | |||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Direktörü | Meryem Hayır Kanat | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Programın Türü | Lisans Programı | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kazanılan Derecenin Seviyesi | Bu program, Lisans seviyesinde öğrenim veren bir programdır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kazanılan Derece | Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, Sosyal Bilgiler Eğitimi Lisans Programı alanında Lisans Derecesi (Sosyal Bilimler) almaya hak kazanmaktadırlar. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Eğitim Türü | Tam zamanlı | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kayıt Kabul Koşulları | YTÜ Lisans programlarında öğrenim görebilmek için, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM)’nin yaptığı sınavı kazanmış olmak ve başka bir örgün yükseköğretim programına kayıtlı olmamak gerekir. Yurtdışından kabul edilecek öğrenciler için YTÜ Yurt Dışından Kabul Edilecek Öğrenci Başvuru ve Kayıt Yönergesinde yer alan hükümler uygulanır. En az %30 İngilizce öğretim yapılan lisans programlarına hak kazanan öğrenciler, İngilizce Yeterlilik Sınavına (İYS) girerler. İYS ve hazırlık öğretimi, Eğitim Fakültesi Yabancı Diller Eğitimi Bölümü İngilizce Öğretmenliği Programı hariç, YTÜ Yabancı Diller Yüksekokulu (YDYO) Öğretim ve Sınav Yönergesine ve diğer mevzuat hükümlerine göre yürütülür. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Önceki Öğrenmenin Tanınması | Bu programa yapılacak olan geçişler, 24/4/2010 tarihli ve 27561 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik hükümlerine ve Senato tarafından belirlenen esaslara göre yapılır. Bu programa ÖSYM tarafından yerleştirilen dikey geçiş öğrencilerinin işlemleri, 19/2/2002 tarihli ve 24676 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Önlisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik hükümlerine ve Senato tarafından belirlenen esaslara göre yapılır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kazanılan Derece Gereklilikleri Ve Kurallar | Bu programda öğrenim gören öğrencilerin, mezun olabilmek için 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları ve öğretim programlarında öngörülen tüm derslerden en az DC notu alarak başarılı olmaları gerekmektedir. Mezuniyet için kazanılması gereken minimum AKTS, 240’dır. Öğrencilerin aynı zamanda zorunlu stajlarını belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları gerekmektedir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Tanımı | İlköğretim Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Programı, Sosyal Bilgiler alanındaki eğitim ve öğretim etkinlilerini yürütebilecek bilgi, beceri, tutum ve deneyime sahip, eleştiren, düşünebilen, özgüveni yüksek ve alanıyla ilgili yenilikleri takip edebilecek öğretmenler yetiştirmektir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Mezunların Mesleki Profili | Mezunlarımız özel ya da devlet ilköğretim okullarında Sosyal Bilgiler öğretmeni ve yönetici olarak istihdam edilmektedir. Bununla birlikte öğrenciler, İlköğretim Sosyal Bilgiler Eğitimi alanı veya bu alandan öğrenci kabul eden diğer bilim dallarında yüksek lisans ve doktora yaparak yükseköğretim kurumlarında öğretim elemanı, ilköğretim okullarında da öğretmen olarak görev yapabildikleri gibi İlköğretim Sosyal Bilgiler bilgisine dayalı diğer iş alanlarında da görev almaktadırlar. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Bir Üst Dereceye Geçiş | Bu programdan mezun olan öğrenciler, lisansüstü programlarda öğrenim görmek üzere başvuruda bulunabilirler. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Sınavlar, Değerlendirme Ve Notlandırma | Başarı değerlendirmesia) Bir öğrencinin bir dersten sağlayacağı başarının değerlendirilmesinde, o derse ait yarıyıl içi çalışmalarında sağladığı yüz tam not üzerinden verilen yarıyıl içi notu ile yarıyıl sonu sınavında sağladığı yüz tam not üzerinden verilen yarıyıl sonu notu dikkate alınır.b) Başarının ölçülmesinde yarıyıl içi notunun ağırlığı % 60 ve yarıyıl sonu sınavının ağırlığı % 40’dır. Başarı notu(1) Başarı notu aşağıda belirtildiği şekilde tespit edilir.Bunun tespitinde bağıl değerlendirme yöntemi kullanılır. a) Başarı notlarının anlamları aşağıdaki şekilde tanımlanır.
K: Kalır İ: İzinli M: Muaf E: Eksik 2) Bir dersten (DC) harf notunu alan öğrenci, bu dersi koşullu başarmış (koşullu başarılı) kabul edilir. Bu nedenle bir dersten (DC) harf notunu alan öğrencinin bu dersten başarılı sayılabilmesi için AGNO’sunun en az 2.00 olması gerekir. Sorumlu olduğu öğretim planında koşullu başarılı dersi/dersleri bulunan öğrencinin mezun olabilmesi için tüm derslere ait AGNO’sunun en az 2.00 olması gerekir ve AGNO hesabına katılır. 3) G (Geçer) notu, alınan dersten veya eğitim-öğretim faaliyetlerinden başarılı/yeterli olma durumu gösterir ve AGNO hesabına katılmaz. 4) K (Kalır) notu, alınan dersten veya eğitim-öğretim faaliyetlerinden başarısız/yetersiz olma durumu gösterir ve AGNO hesabına katılmaz. 5) İ (İzinli) notu, bu Yönetmeliğin ilgili maddesi uyarınca öğrenimine ara verme izni alan ve bu nedenle derse ait koşulları yerine getirmeme durumunu gösterir ve bir nota dönünceye kadar AGNO hesabına katılmaz. Dersin alındığı yarıyılı takip eden dersin bulunduğu yarıyıl sonuna kadar tamamlanmayan dersler için İ notu otomatik olarak FF’ye dönüşür. 6) M (Muaf) notu, öğrencinin daha önce almış olduğu ve/veya denklikleri kabul edilerek ilgili yönetim kurulu kararları ile muaf olunan dersler için verilen nottur ve AGNO hesabına katılmaz. Mazeret, Bütünleme ve Mezuniyet sınavları(1) Mazeret sınavı, yarıyıl içi sınavı için yapılır. Yarıyıl içinde iki sınav yapılması durumunda öğrenci sadece bunlardan biri için mazeret sınavına girebilir. Öğrencinin bir dersten mazeret sınavına alınıp alınmayacağı ve mazeret sınavlarının nasıl yapılacağı, Senato tarafından belirlenen esaslara göre yürütülür. Yarıyıl sonu sınavı için mazeret sınav hakkı verilmez.(2) Bütünleme sınavına ilişkin esaslar şunlardır:
a) Bütünleme sınavına girebilmek için; ilgili derslere sınavın yapılacağı eğitim-öğretim yılında kayıt yaptırmış olmak ve bu derslerin yarıyıl sonu sınavına girebilme şartlarını yerine getirmiş olmak zorunludur. Bütünleme sınavlarına giremeyen öğrencilere bu sınav için mazeret sınav hakkı verilmez. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Mezuniyet Koşulları | Bu programdan mezun olabilmek için öğrencilerin; öğretim planında yer alan tüm dersleri, uygulamaları, staj ve benzeri çalışmaları başarı ile ağırlıklı genel not ortalaması en az (2.00) olacak şekilde tamamlamaları gerekmektedir. |
Program Çıktıları
- Tarih, coğrafya, sosyoloji ve vatandaşlık bilgilerini tanır ve sosyal bilgiler eğitiminde kullanır.
- Sosyal bilgiler eğitimi alanında eğitim problemlerini tanımlar, modeller ve çözer.
- Sosyal bilgiler eğitimi alanında tanımlanmış bir hedef doğrultusunda süreci çözümler ve tasarlar.
- Küresel ve toplumsal çerçevede eğitim problemlerinin özellikle sağlık, güvenlik ve çevre konularına etkilerini saptayarak kapsamlı bir eğitim verir.
- Sosyal bilgiler eğitimi alanında verileri çözümler, özel öğretim yöntemlerini uygular ve sosyolojik perspektif kazanır ve toplumsal olayları yorumlar.
- Kültürel değerlerini bilir ve uygulamasını gözetir.
- Eğitim uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanır.
- Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar.
- Eğitim uygulamalarında bağımsız davranır, inisiyatif kullanır ve yaratıcı davranış sergiler.
- Yaşam boyu öğrenme davranışı kazanır.
- Sözlü ve yazılı iletişim becerileri kazanır.
- Mesleki ve etik sorumluluk anlayışı kazanır.
- Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları saptar ve bu sorunlara karşı duyarlı davranış gösterir.
- Kalite konularını tanımlar ve bu konuları alanı ile ilgili durumlarda kullanır.
- Mesleği ile ilgili sağlık ve emniyet tedbirlerini gözetir.
- Kurumlarda toplam kalite felsefesini benimsemiş, çevre koruma standartları hakkında yeterli bilgi ve bilinç sahibidir.
1.Yıl - Güz Yarıyılı | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
TDB1031 | Türkçe 1 | 2 | 0 | 0 | 0 | 2 | |
BTO1811 | Bilgisayar I | 2 | 2 | 0 | 3 | 4 | |
MDB1051 | İngilizce I | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
SBO1121 | Sosyal Bilgilerin Temelleri | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
SBO1031 | Arkeoloji | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
SBO1051 | Sosyoloji | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
EGT1011 | Eğitim Bilimine Giriş | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | |
ATA1031 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I | 2 | 0 | 0 | 0 | 2 | |
SBO1061 | Sosyal Psikoloji | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
30 Toplam: | |||||||
1.Yıl - Bahar Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
TDB1032 | Türkçe 2 | 2 | 0 | 0 | 0 | 2 | |
SBO1022 | Eski Çağ Tarihi ve Uygarlığı | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
ATA1032 | Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi II | 2 | 0 | 0 | 0 | 2 | |
SBO1052 | Genel Fiziki Coğrafya | 4 | 0 | 0 | 4 | 7 | |
SBO1032 | Felsefe | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
BTO1812 | Bilgisayar II | 2 | 2 | 0 | 3 | 4 | |
MDB1052 | İngilizce II | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
SBO1042 | Ekonomi | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
30 Toplam: | |||||||
2.Yıl - Güz Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
SEC0001 | Secmeli 1 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
SEC0002 | Seçmeli 2 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
SBO2011 | Türkiye Fiziki Coğrafyası | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
SBO2021 | İslam Öncesi Türk Tarihi ve Kültürü | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
SBO2221 | Siyaset Bilimine Giriş | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
SBO2041 | Temel Hukuk | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
SBO2051 | Sanat ve Estetik | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
SBO2061 | Bilimsel Araştırma Yöntemleri | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT1102 | Eğitim Psikolojisi | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | |
30 Toplam: | |||||||
2.Yıl - Bahar Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
EGT2021 | Türk Eğitim Tarihi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT2011 | Öğretim İlke ve Yöntemleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
SBO2012 | Genel Beşeri ve Ekonomik Coğrafya | 4 | 0 | 0 | 4 | 4 | |
SBO2022 | Antrapoloji | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | |
SBO2142 | Ortaçağ Tarihi | 4 | 0 | 0 | 4 | 4 | |
SBO2152 | Bilim, Teknoloji ve Sosyal Değişme | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
SBO2052 | Vatandaşlık Bilgisi | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | |
SEC0003 | Seçmeli 3 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
SEC0004 | Seçmeli 4 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
30 Toplam: | |||||||
3.Yıl - Güz Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
SEC0005 | Seçmeli 5 | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | |
SBO3161 | Osmanlı Tarihi ve Uygarlığı I | 3 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
SBO3021 | Türkiye'nin Beşeri ve Ekonomik Coğrafyası | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
SBO3031 | Yeni ve Yakınçağ Tarihi | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | |
SBO3041 | İnsan Hakları ve Demokrasi | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | |
SBO3051 | Ülkeler Coğrafyası | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
SBO3061 | Topluma Hizmet Uygulamaları | 1 | 2 | 0 | 2 | 5 | |
EGT2022 | Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 | |
EGT3011 | Sınıf Yönetimi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
30 Toplam: | |||||||
3.Yıl - Bahar Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
SEC0006 | Seçmeli 6 | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
SBO3012 | Osmanlı Tarihi ve Uygarlığı II | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | |
SBO3162 | Sosyal Bil. Sözlü ve Yazlı Edebiyat İncelemesi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
SBO3032 | İnsan İlişkileri ve İletişim | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
SBO3042 | Çağdaş Dünya Tarihi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
SBO3052 | Siyasi Coğrafya | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT2012 | Ölçme ve Değerlendirme | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
EGT3111 | Özel Öğretim Yöntemleri I | 2 | 2 | 0 | 3 | 4 | |
EGT3012 | Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
30 Toplam: | |||||||
4.Yıl - Güz Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
SBO4011 | Türkiye Cumhuriyeti Tarihi I | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
SBO4051 | Sosyal Bilgiler Ders Kitabı İnc. | 2 | 2 | 0 | 4 | 5 | |
SBO4031 | Günümüz Dünya Sorunları | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
SBO4041 | Özel Öğretim Yöntemleri II | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 | |
EGT4103 | Program Geliştirme | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
EGT4011 | Okul Deneyimi 1 | 1 | 4 | 0 | 3 | 6 | |
EGT4051 | Özel Eğitim | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
30 Toplam: | |||||||
4.Yıl - Bahar Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
SEC0007 | Seçmeli 7 | 2 | 0 | 0 | 2 | 5 | |
SBO4012 | Türkiye Cumhuriyeti Tarihi II | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
SBO4042 | Sosyal Proje Geliştirme | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
SBO4052 | Drama | 2 | 0 | 0 | 2 | 5 | |
EGT4021 | Rehberlik | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | |
EGT4012 | Öğretmenlik Uygulaması 1 | 2 | 6 | 0 | 5 | 8 | |
30 Toplam: | |||||||
240 Program Toplam AKTS: | |||||||
Seçmeli 1 Dersleri | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
SBO2071 | Sosyal Bilgiler Öğretiminin Tarihi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
SBO2081 | Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programları ve Ders Kitapları | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
SBO2091 | Sosyal Bilgiler Programlarında Tarih Konuları | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
SBO2101 | Sosyal Bilgilerde Kavram Eğitimi ve Öğretimi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
Seçmeli 2 Dersleri | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
SBO2111 | Sömürgecilik Tarihi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
SBO2121 | Yerşekilleri ve İnsan İlişkileri | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
SBO2131 | Türkiye Turizm Coğrafyası | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
SBO2141 | Çevre Eğitimi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
SBO2151 | Doğal Kaynaklar ve Kullanımı | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
SBO2161 | Osmanlı Fetih Politikası | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
SBO2171 | Türk Kültür Tarihi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
SBO2181 | Osmanlı Diplomasi Tarihi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
SBO2201 | Selçuklu Tarihi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
SBO2191 | Coğrafya Öğretiminde Çağdaş Yaklaşımlar | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
SBO2211 | Osmanlı Kültür ve Medeniyeti-I | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
Seçmeli 3 Dersleri | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
SBO2082 | Sosyal Bilgiler Öğretiminde Film ve Belgesellerin Kullanımı | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
SBO2092 | Sosyal Bilgiler Öğretiminde Görsel Sanat Ürünlerinin Kullanımı | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
SBO2102 | Sosyal Bilgiler Öğretimi Alanında Edebi Ürünler ve Kullanımı | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
Seçmeli 4 Dersleri | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
SBO2072 | Sosyal Bilgiler Öğretiminde Değerler Eğitimi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT2172 | Eğitim Sosyolojisi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT3021 | Öğretimde Bireysel Farklılıklar | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
Seçmeli 5 Dersleri | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
SBU2551 | Ortadoğu’da Toplumsal ve Siyasal Konular | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | |
SBU2711 | Çağdaş Siyasi Kültür | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | |
SBU4502 | Türkiye Siyasetinde Güncel Konular | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | |
SBU3551 | Ortadoğu’da Devlet ve Din | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | |
SBU3412 | Siyaset ve Toplumsal Cinsiyet | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | |
Seçmeli 6 Dersleri | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
SBO3062 | İslam Tarihi | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
SBO2052 | Vatandaşlık Bilgisi | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | |
SBO3082 | Osmanlı Kültür ve Medeniyeti-II | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
SBO3092 | Uluslar arası Örgütler | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
SBO3102 | Harita Kullanımı | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
SBO3112 | Türk Dünyası Coğrafyası | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
SBO3122 | Afetler Coğrafyası | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
SBO3132 | Osmanlı Diplomatikası | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
SBO3142 | Türkiye ve Ortadoğu | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
SBO3152 | Çağdaş Türk Dünyası Tarihi | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
Seçmeli 7 Dersleri | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
SBO4062 | Eğitimde Yeni Yönelimler | 2 | 0 | 0 | 2 | 5 | |
SBO4072 | Eğtim Sistemleri Eğilimler ve Gelişmeler | 2 | 0 | 0 | 2 | 5 |
Ders & Program Çıktıları Matrisi
Program Çıktıları | |||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Ders Adı | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
SBO1121 | Sosyal Bilgilerin Temelleri | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 |
SBO1031 | Arkeoloji | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
SBO1051 | Sosyoloji | 5 | 2 | 2 | 5 | 5 | 1 | 1 | 1 | 2 | 4 | 3 | 4 | 5 | 3 | 3 | 3 |
EGT1011 | Eğitim Bilimine Giriş | 1 | 3 | 2 | 5 | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | 2 | 4 | 5 | 3 | 1 | 2 | 3 |
ATA1031 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I | 4 | 4 | 4 | 1 | 1 | 3 | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 5 | 1 | 2 |
SBO1061 | Sosyal Psikoloji | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 1 | 3 | 4 | 5 | 5 | 3 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 |
MDB1051 | İngilizce I | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 | 4 | 3 | 3 | 5 | 1 | 3 | 3 | 1 | 1 |
BTO1811 | Bilgisayar I | 3 | 3 | 3 | 4 | 2 | 2 | 4 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 |
TDB1031 | Türkçe 1 | 1 | 3 | 1 | 3 | 3 | 4 | 2 | 1 | 1 | 3 | 5 | 4 | 4 | 2 | 4 | 5 |
SBO1052 | Genel Fiziki Coğrafya | 5 | 2 | 3 | 1 | 2 | 1 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 1 | 4 | 2 | 2 | 4 |
SBO1032 | Felsefe | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 2 | 3 | 3 |
SBO1042 | Ekonomi | 3 | 2 | 3 | 3 | 4 | 2 | 1 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 |
SBO1022 | Eski Çağ Tarihi ve Uygarlığı | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 2 | 1 | 5 |
ATA1032 | Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi II | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 |
BTO1812 | Bilgisayar II | 1 | 4 | 3 | 1 | 5 | 1 | 5 | 5 | 1 | 3 | 3 | 1 | 1 | 4 | 2 | 3 |
MDB1052 | İngilizce II | 2 | 1 | 2 | 4 | 3 | 4 | 5 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 |
TDB1032 | Türkçe 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 4 | 4 | 5 | 3 | 3 | 5 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 |
SBO2011 | Türkiye Fiziki Coğrafyası | 5 | 2 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 4 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 4 |
SBO2021 | İslam Öncesi Türk Tarihi ve Kültürü | 3 | 4 | 4 | 1 | 5 | 5 | 1 | 1 | 3 | 2 | 4 | 2 | 3 | 2 | 2 | 5 |
SBO2221 | Siyaset Bilimine Giriş | 5 | 2 | 2 | 5 | 2 | 5 | 2 | 1 | 1 | 2 | 4 | 2 | 5 | 2 | 1 | 5 |
SBO2041 | Temel Hukuk | 5 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 |
SBO2051 | Sanat ve Estetik | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 1 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 2 | 4 |
SBO2061 | Bilimsel Araştırma Yöntemleri | 1 | 5 | 5 | 2 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 1 | 1 |
EGT1102 | Eğitim Psikolojisi | 1 | 4 | 3 | 4 | 3 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 2 | 4 | 1 | 1 | 3 | 4 |
SEC0001 | Secmeli 1 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 4 | 2 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 5 | 5 |
SEC0002 | Seçmeli 2 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 |
SBO2012 | Genel Beşeri ve Ekonomik Coğrafya | 5 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 1 | 2 | 3 |
SBO2022 | Antrapoloji | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 4 | 4 | 2 | 2 | 3 | 2 | 4 | 3 | 4 | 4 |
SBO2142 | Ortaçağ Tarihi | 4 | 1 | 3 | 2 | 4 | 5 | 2 | 2 | 2 | 2 | 5 | 2 | 4 | 4 | 3 | 5 |
SBO2152 | Bilim, Teknoloji ve Sosyal Değişme | 1 | 5 | 5 | 5 | 3 | 1 | 5 | 1 | 2 | 4 | 2 | 1 | 5 | 1 | 3 | 4 |
SBO2052 | Vatandaşlık Bilgisi | 5 | 3 | 2 | 4 | 2 | 5 | 3 | 1 | 4 | 4 | 3 | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 |
SEC0003 | Seçmeli 3 | 3 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 3 | 5 | 3 | 5 | 3 | 4 | 3 | 3 | 5 |
SEC0004 | Seçmeli 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 2 | 5 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 |
EGT2021 | Türk Eğitim Tarihi | 3 | 4 | 5 | 5 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 3 | 5 | 4 | 5 | 4 |
EGT2011 | Öğretim İlke ve Yöntemleri | 2 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 2 | 4 | 3 | 1 | 1 | 2 |
SBO3161 | Osmanlı Tarihi ve Uygarlığı I | 4 | 1 | 5 | 1 | 5 | 5 | 2 | 1 | 2 | 4 | 5 | 1 | 4 | 2 | 1 | 3 |
SBO3021 | Türkiye'nin Beşeri ve Ekonomik Coğrafyası | 5 | 2 | 3 | 1 | 1 | 4 | 1 | 4 | 1 | 3 | 3 | 1 | 5 | 1 | 1 | 2 |
SBO3031 | Yeni ve Yakınçağ Tarihi | 5 | 4 | 3 | 1 | 1 | 5 | 2 | 4 | 1 | 4 | 5 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 |
SBO3041 | İnsan Hakları ve Demokrasi | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 3 | 1 | 3 | 1 | 3 |
SBO3051 | Ülkeler Coğrafyası | 5 | 4 | 2 | 4 | 2 | 5 | 1 | 1 | 2 | 2 | 3 | 1 | 4 | 1 | 1 | 1 |
SBO3061 | Topluma Hizmet Uygulamaları | 5 | 3 | 3 | 4 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 1 | 4 | 4 |
EGT2022 | Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı | 3 | 4 | 3 | 2 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 3 | 2 | 2 | 1 |
EGT3011 | Sınıf Yönetimi | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 |
SBO3012 | Osmanlı Tarihi ve Uygarlığı II | 5 | 2 | 1 | 4 | 3 | 5 | 2 | 1 | 1 | 4 | 5 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 |
SBO3162 | Sosyal Bil. Sözlü ve Yazlı Edebiyat İncelemesi | 2 | 3 | 4 | 3 | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 2 | 4 | 5 | 3 | 4 |
SBO3032 | İnsan İlişkileri ve İletişim | 3 | 2 | 3 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 4 | 3 | 5 | 4 | 1 | 2 | 2 | 1 |
SBO3042 | Çağdaş Dünya Tarihi | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
SBO3052 | Siyasi Coğrafya | 5 | 2 | 1 | 4 | 2 | 5 | 1 | 2 | 2 | 4 | 3 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 |
EGT2012 | Ölçme ve Değerlendirme | 4 | 2 | 3 | 3 | 4 | 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 |
EGT3111 | Özel Öğretim Yöntemleri I | 4 | 3 | 3 | 1 | 2 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 |
EGT3012 | Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi | 4 | 5 | 5 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 2 | 3 | 4 | 1 | 4 | 2 |
SBO4011 | Türkiye Cumhuriyeti Tarihi I | 5 | 1 | 5 | 1 | 1 | 5 | 1 | 4 | 2 | 5 | 1 | 1 | 5 | 2 | 1 | 1 |
SBO4051 | Sosyal Bilgiler Ders Kitabı İnc. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 |
SBO4031 | Günümüz Dünya Sorunları | 5 | 4 | 2 | 4 | 2 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 5 | 5 | 3 | 3 | 5 |
SBO4041 | Özel Öğretim Yöntemleri II | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 |
EGT4103 | Program Geliştirme | 5 | 5 | 4 | 2 | 5 | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 |
EGT4011 | Okul Deneyimi 1 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 |
EGT4051 | Özel Eğitim | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 3 | 5 | 2 | 2 |
SBO4012 | Türkiye Cumhuriyeti Tarihi II | 2 | 5 | 4 | 1 | 1 | 5 | 1 | 4 | 1 | 5 | 2 | 2 | 5 | 1 | 1 | 1 |
SBO4042 | Sosyal Proje Geliştirme | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 5 | 4 | 4 | 2 | 3 |
SBO4052 | Drama | 3 | 1 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 |
EGT4021 | Rehberlik | 4 | 3 | 4 | 2 | 1 | 4 | 5 | 5 | 5 | 2 | 1 | 4 | 3 | 3 | 5 | 4 |
EGT4012 | Öğretmenlik Uygulaması 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
SBO2071 | Sosyal Bilgiler Öğretiminin Tarihi | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 2 | 5 | 4 | 3 | 1 | 2 | 1 | 1 |
SBO2081 | Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programları ve Ders Kitapları | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 |
SBO2091 | Sosyal Bilgiler Programlarında Tarih Konuları | 5 | 4 | 5 | 1 | 2 | 5 | 1 | 4 | 1 | 4 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
SBO2101 | Sosyal Bilgilerde Kavram Eğitimi ve Öğretimi | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
SBO2111 | Sömürgecilik Tarihi | 1 | 2 | 5 | 1 | 2 | 5 | 1 | 1 | 1 | 3 | 5 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 |
SBO2121 | Yerşekilleri ve İnsan İlişkileri | 4 | 2 | 2 | 3 | 2 | 1 | 1 | 3 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
SBO2131 | Türkiye Turizm Coğrafyası | 4 | 1 | 3 | 5 | 2 | 5 | 1 | 1 | 4 | 5 | 2 | 3 | 1 | 4 | 5 | 5 |
SBO2141 | Çevre Eğitimi | 4 | 3 | 2 | 5 | 1 | 2 | 1 | 3 | 1 | 4 | 1 | 5 | 1 | 1 | 3 | 1 |
SBO2151 | Doğal Kaynaklar ve Kullanımı | 4 | 1 | 1 | 5 | 4 | 3 | 1 | 1 | 1 | 3 | 3 | 2 | 5 | 4 | 3 | 3 |
SBO2161 | Osmanlı Fetih Politikası | 3 | 1 | 5 | 1 | 1 | 5 | 2 | 1 | 1 | 4 | 5 | 1 | 3 | 2 | 1 | 1 |
SBO2171 | Türk Kültür Tarihi | 5 | 1 | 4 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 2 | 3 | 5 | 1 | 4 | 2 | 2 | 1 |
SBO2181 | Osmanlı Diplomasi Tarihi | 5 | 1 | 5 | 1 | 4 | 5 | 1 | 1 | 1 | 2 | 4 | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 |
SBO2201 | Selçuklu Tarihi | 1 | 1 | 3 | 2 | 3 | 5 | 1 | 5 | 1 | 1 | 5 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 |
SBO2191 | Coğrafya Öğretiminde Çağdaş Yaklaşımlar | 5 | 4 | 2 | 5 | 2 | 1 | 4 | 2 | 1 | 3 | 2 | 1 | 4 | 1 | 1 | 2 |
SBO2211 | Osmanlı Kültür ve Medeniyeti-I | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
SBO2082 | Sosyal Bilgiler Öğretiminde Film ve Belgesellerin Kullanımı | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 2 | 4 |
SBO2092 | Sosyal Bilgiler Öğretiminde Görsel Sanat Ürünlerinin Kullanımı | 3 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 3 | 5 | 3 | 5 | 3 | 4 | 3 | 3 | 5 |
SBO2102 | Sosyal Bilgiler Öğretimi Alanında Edebi Ürünler ve Kullanımı | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 |
EGT3021 | Öğretimde Bireysel Farklılıklar | 2 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 |
SBO2072 | Sosyal Bilgiler Öğretiminde Değerler Eğitimi | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 |
EGT2172 | Eğitim Sosyolojisi | 1 | 4 | 4 | 5 | 3 | 2 | 4 | 3 | 2 | 4 | 2 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 |
SBU2551 | Ortadoğu’da Toplumsal ve Siyasal Konular | 5 | 3 | 2 | 1 | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 1 | 1 | 1 |
SBU2711 | Çağdaş Siyasi Kültür | 1 | 2 | 3 | 4 | 1 | 4 | 4 | 4 | 3 | 1 | 3 | 2 | 5 | 1 | 1 | 3 |
SBU4502 | Türkiye Siyasetinde Güncel Konular | 5 | 5 | 2 | 5 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 5 | 5 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 |
SBU3551 | Ortadoğu’da Devlet ve Din | 5 | 1 | 5 | 2 | 2 | 4 | 1 | 2 | 1 | 3 | 5 | 3 | 5 | 1 | 1 | 1 |
SBU3412 | Siyaset ve Toplumsal Cinsiyet | 1 | 5 | 3 | 2 | 3 | 5 | 2 | 3 | 2 | 2 | 5 | 1 | 5 | 4 | 3 | 1 |
SBO3062 | İslam Tarihi | 4 | 4 | 5 | 1 | 5 | 5 | 1 | 3 | 1 | 1 | 5 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 |
SBO2052 | Vatandaşlık Bilgisi | 5 | 4 | 5 | 3 | 3 | 5 | 1 | 2 | 1 | 5 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
SBO3082 | Osmanlı Kültür ve Medeniyeti-II | 5 | 2 | 4 | 1 | 4 | 5 | 1 | 5 | 2 | 5 | 4 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 |
SBO3092 | Uluslar arası Örgütler | 4 | 3 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 1 | 3 | 3 | 2 | 3 |
SBO3102 | Harita Kullanımı | 4 | 3 | 3 | 1 | 4 | 1 | 4 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 |
SBO3112 | Türk Dünyası Coğrafyası | 3 | 5 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 3 | 3 | 3 | 4 | 5 | 1 | 3 | 1 |
SBO3122 | Afetler Coğrafyası | 4 | 1 | 1 | 5 | 2 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 5 | 4 |
SBO3132 | Osmanlı Diplomatikası | 5 | 1 | 5 | 4 | 1 | 5 | 1 | 5 | 1 | 4 | 5 | 2 | 5 | 1 | 2 | 1 |
SBO3142 | Türkiye ve Ortadoğu | 5 | 4 | 4 | 1 | 5 | 4 | 1 | 5 | 2 | 3 | 4 | 1 | 5 | 1 | 1 | 2 |
SBO3152 | Çağdaş Türk Dünyası Tarihi | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
SBO4062 | Eğitimde Yeni Yönelimler | 4 | 5 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 5 | 4 | 3 | 5 | 3 | 3 | 5 | 4 |
SBO4072 | Eğtim Sistemleri Eğilimler ve Gelişmeler | 4 | 4 | 2 | 4 | 4 | 1 | 5 | 5 | 5 | 2 | 2 | 4 | 2 | 2 | 4 | 5 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) VE PROGRAM ÇIKTISI (PÇ) İLİŞKİ MATRİSİ
BİLGİ | BECERİLER | YETKİNLİKLER | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | Uygulamalı | Kavramsal/Bilişsel | Uygulamalı | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme yetkinliği | Öğrenme Yetkinliği | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alana Özgü Yettkinlik | |
PÇ-1 | X | X | X | X | ||||
PÇ-2 | X | |||||||
PÇ-3 | X | X | ||||||
PÇ-4 | X | X | X | X | ||||
PÇ-5 | ||||||||
PÇ-6 | X | X | ||||||
PÇ-7 | X | X | ||||||
PÇ-8 | ||||||||
PÇ-9 | X | X | ||||||
PÇ-10 | X | X | ||||||
PÇ-11 | X | X | X | X | ||||
PÇ-12 | X | X | ||||||
PÇ-13 | X | X | X | |||||
PÇ-14 | X | |||||||
PÇ-15 | X | X | X | X | ||||
PÇ-16 | X | X | X | X | X |