Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Türk Eğitim Sistemi ve Okul YönetimiEGT301223200
ÖnkoşullarYok
YarıyılBahar
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu @ İlköğretim Matematik Eğitimi Lisans Programı
Zorunlu @ Okulöncesi Eğitimi Lisans Programı
Zorunlu @ İngilizce Öğretmenliği Lisans Programı
Zorunlu @ Sınıf Öğretmenliği Lisans Programı
Zorunlu @ Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Lisans Programı
Zorunlu @ Türkçe Eğitimi Lisans Programı
Zorunlu @ Sosyal Bilgiler Eğitimi Lisans Programı
Zorunlu @ Fen Bilgisi Eğitimi Lisans Programı
Ders KategorisiUzmanlık/Alan Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimEğitim Bilimleri Bölümü
Dersin KoordinatörüAydın Balyer
Dersi Veren(ler)İbrahim KOCABAŞ
Asistan(lar)ıMithat KORUMAZ, Esra ÇAKMAK, Yunus Emre ÖMÜR, Sinem Konuk
Dersin AmacıBu dersin amacı, Türk eğitim sisteminin tarihsel ve düşünsel temellerini kavramak; yasal temellerini, amaç, yapı ve işleyişini tanımak; yönetim bilimi ve örgüt kavramı bağlamında okul yönetimini kuramsal ve uygulamalı yönleriyle kavramak.
Dersin İçeriğiTürk eğitim sisteminin tarihsel ve düşünsel temelleri, eğitim sisteminin genel yapısı, yönetim ve okul yönetimi
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Kaya, Y.K. (1996). Eğitim yönetimi: Kuram ve Türkiye'deki uygulama. (6. Baskı). Ankara: Bilim.
  • Oktay, A. (2009). Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi. İstanbul: Kriter Yayınevi
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Türk eğitim sisteminin tarihsel ve düşünsel temellerini açıklar.
  2. Türk eğitim sisteminin amaç, yapı ve sürecini bilir.
  3. Örgütlerdeki insan davranışını anlar.
  4. Okullarda liderlik ve yönetimin rollerini tanımlar.
  5. Okul gelişmesiyle sonuçlanan teknikleri ve ilgili çalışmalara katılım yollarını bilir.
  6. İstenmeyen davranışların çıkış nedenlerini kestirir ve önlemler alır.
  7. Örgüt ve yönetim teorilerinden hareketle; personel yönetimi, öğrenci hizmetleri, okul işletmeciliği, okul-çevre ilişkisi konularında yapılması gerekenleri bilir.
  8. Okul yönetimi ve yöneticiliğine karşı olumlu tutum geliştirir.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Türk eğitim sisteminin tarihsel temelleri.İlgili kaynakların okunması
2Türk eğitim sisteminin düşünsel temelleri.İlgili kaynakların okunması
3Türk eğitim sisteminin genel yapısı.İlgili kaynakların okunması
4Eğitimle ilgili yasal düzenlemeler.İlgili kaynakların okunması
5Türk eğitim sisteminde örgüt ve yönetim.İlgili kaynakların okunması
6Yönetim bilimi ve örgüt kavramı. İlgili kaynakların okunması
7Yönetim kuramları.İlgili kaynakların okunması
8Ara sınav.İlgili kaynakların okunması
9Yönetim süreçleri. İlgili kaynakların okunması
10Okul örgütü, yönetimi ve okul yöneticiliği.İlgili kaynakların okunması
11Okul yönetiminde personel işleri.İlgili kaynakların okunması
12Okul yönetiminde personel işleri.İlgili kaynakların okunması
132. Arasınav/Okul yönetiminde eğitim-öğretim işleri.İlgili kaynakların okunması
14Okul işletmesinin yönetilmesi.İlgili kaynakların okunması
15Okul-çevre ilişkileri.İlgili kaynakların okunması
16Final exam.İlgili kaynakların okunması

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev
Sunum/Jüri
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar260
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati162
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması142
Derse Özgü Staj
Ödev
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler
Sunum / Seminer
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)28
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)114
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok