Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Lisans Programı
Programı Sunan Akademik Birim | Rehberlik ve Psikolojik Danışma Lisans Programı | |||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Direktörü | Şerife Gonca ZEREN | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Programın Türü | Lisans Programı | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kazanılan Derecenin Seviyesi | Bu program, Lisans seviyesinde öğrenim veren bir programdır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kazanılan Derece | Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Lisans Programı alanında Lisans Derecesi (Sosyal Bilimler) almaya hak kazanmaktadırlar. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Eğitim Türü | Tam zamanlı | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kayıt Kabul Koşulları | YTÜ Lisans programlarında öğrenim görebilmek için, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM)’nin yaptığı sınavı kazanmış olmak ve başka bir örgün yükseköğretim programına kayıtlı olmamak gerekir. Yurtdışından kabul edilecek öğrenciler için YTÜ Yurt Dışından Kabul Edilecek Öğrenci Başvuru ve Kayıt Yönergesinde yer alan hükümler uygulanır. En az %30 İngilizce öğretim yapılan lisans programlarına hak kazanan öğrenciler, İngilizce Yeterlilik Sınavına (İYS) girerler. İYS ve hazırlık öğretimi, Eğitim Fakültesi Yabancı Diller Eğitimi Bölümü İngilizce Öğretmenliği Programı hariç, YTÜ Yabancı Diller Yüksekokulu (YDYO) Öğretim ve Sınav Yönergesine ve diğer mevzuat hükümlerine göre yürütülür. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Önceki Öğrenmenin Tanınması | Bu programa yapılacak olan geçişler, 24/4/2010 tarihli ve 27561 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik hükümlerine ve Senato tarafından belirlenen esaslara göre yapılır. Bu programa ÖSYM tarafından yerleştirilen dikey geçiş öğrencilerinin işlemleri, 19/2/2002 tarihli ve 24676 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Önlisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik hükümlerine ve Senato tarafından belirlenen esaslara göre yapılır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kazanılan Derece Gereklilikleri Ve Kurallar | Bu programda öğrenim gören öğrencilerin, mezun olabilmek için 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları ve öğretim programlarında öngörülen tüm derslerden en az DC notu alarak başarılı olmaları gerekmektedir. Mezuniyet için kazanılması gereken minimum AKTS, 240’dır. Öğrencilerin aynı zamanda zorunlu stajlarını belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları gerekmektedir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Tanımı | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık programı çerçevesinde öğrenme psikolojisi, gelişim ve ergenlik psikolojisi, psikolojik danışmanlığın temelleri, temel kuramlar, danışmanlık becerileri, bireysel, aile ve grupla psikolojik danışmanlık gibi alanlarda hem kuramsal hem de gözlem ve uygulamaya yönelik eğitim verilmekte, eğitim ve psikolojik danışmanlık alanında akademik araştırmalar uygulamalı olarak yapılmaktadır. Öğrenciler bir yandan temel eğitim bilimleri alanında bilgi sahibi oldukları gibi, çocuklara ve yetişkinlere rehberlik ve psikolojk danışmanlık hizmetleri verecek bilgi, beceri ve donanıma sahip olmakta, okul uygulamalarıyla bu becerilerini pekiştirmektedirler. Rehberlik ve psikolojik danışmanlık programı, eğitim kurumlarının duyduğu psikolojik danışman ihtiyacını karşılayacak yeterliliklere sahip, bunun yanında sağlık, sosyal yardım ve endüstri kurumlarında da etkin bir biçimde çalışacak yeterlikte psikolojik danışmanları yetiştirmeyi amaçlamaktadır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Mezunların Mesleki Profili | Rehberlik ve psikolojik danışmanlık programından mezun olan öğrenciler okullarda rehber/psikolojik danışman, psikolojik danışmanlık ve terapi merkezlerinde psikolojik danışman, insan kaynakları uzmanı veya özel veya devlet sektöründe eğitim uzmanı olarak çalışabilirler. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Bir Üst Dereceye Geçiş | Bu programdan mezun olan öğrenciler, lisansüstü programlarda öğrenim görmek üzere başvuruda bulunabilirler. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Sınavlar, Değerlendirme Ve Notlandırma | Başarı değerlendirmesia) Bir öğrencinin bir dersten sağlayacağı başarının değerlendirilmesinde, o derse ait yarıyıl içi çalışmalarında sağladığı yüz tam not üzerinden verilen yarıyıl içi notu ile yarıyıl sonu sınavında sağladığı yüz tam not üzerinden verilen yarıyıl sonu notu dikkate alınır.b) Başarının ölçülmesinde yarıyıl içi notunun ağırlığı % 60 ve yarıyıl sonu sınavının ağırlığı % 40’dır. Başarı notu(1) Başarı notu aşağıda belirtildiği şekilde tespit edilir.Bunun tespitinde bağıl değerlendirme yöntemi kullanılır. a) Başarı notlarının anlamları aşağıdaki şekilde tanımlanır.
K: Kalır İ: İzinli M: Muaf E: Eksik 2) Bir dersten (DC) harf notunu alan öğrenci, bu dersi koşullu başarmış (koşullu başarılı) kabul edilir. Bu nedenle bir dersten (DC) harf notunu alan öğrencinin bu dersten başarılı sayılabilmesi için AGNO’sunun en az 2.00 olması gerekir. Sorumlu olduğu öğretim planında koşullu başarılı dersi/dersleri bulunan öğrencinin mezun olabilmesi için tüm derslere ait AGNO’sunun en az 2.00 olması gerekir ve AGNO hesabına katılır. 3) G (Geçer) notu, alınan dersten veya eğitim-öğretim faaliyetlerinden başarılı/yeterli olma durumu gösterir ve AGNO hesabına katılmaz. 4) K (Kalır) notu, alınan dersten veya eğitim-öğretim faaliyetlerinden başarısız/yetersiz olma durumu gösterir ve AGNO hesabına katılmaz. 5) İ (İzinli) notu, bu Yönetmeliğin ilgili maddesi uyarınca öğrenimine ara verme izni alan ve bu nedenle derse ait koşulları yerine getirmeme durumunu gösterir ve bir nota dönünceye kadar AGNO hesabına katılmaz. Dersin alındığı yarıyılı takip eden dersin bulunduğu yarıyıl sonuna kadar tamamlanmayan dersler için İ notu otomatik olarak FF’ye dönüşür. 6) M (Muaf) notu, öğrencinin daha önce almış olduğu ve/veya denklikleri kabul edilerek ilgili yönetim kurulu kararları ile muaf olunan dersler için verilen nottur ve AGNO hesabına katılmaz. Mazeret, Bütünleme ve Mezuniyet sınavları(1) Mazeret sınavı, yarıyıl içi sınavı için yapılır. Yarıyıl içinde iki sınav yapılması durumunda öğrenci sadece bunlardan biri için mazeret sınavına girebilir. Öğrencinin bir dersten mazeret sınavına alınıp alınmayacağı ve mazeret sınavlarının nasıl yapılacağı, Senato tarafından belirlenen esaslara göre yürütülür. Yarıyıl sonu sınavı için mazeret sınav hakkı verilmez.(2) Bütünleme sınavına ilişkin esaslar şunlardır:
a) Bütünleme sınavına girebilmek için; ilgili derslere sınavın yapılacağı eğitim-öğretim yılında kayıt yaptırmış olmak ve bu derslerin yarıyıl sonu sınavına girebilme şartlarını yerine getirmiş olmak zorunludur. Bütünleme sınavlarına giremeyen öğrencilere bu sınav için mazeret sınav hakkı verilmez. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Mezuniyet Koşulları | Bu programdan mezun olabilmek için öğrencilerin; öğretim planında yer alan tüm dersleri, uygulamaları, staj ve benzeri çalışmaları başarı ile ağırlıklı genel not ortalaması en az (2.00) olacak şekilde tamamlamaları gerekmektedir. |
Program Çıktıları
- Ülkemizin özellikle son günlerde fazlasıyla ihtiyacını duyduğu Psikolojik Danışma ve Rehberlik uzmanlarını yetiştirecek akademik elemanlar yetiştirilmek
- Davranış bilimlerinde araştırma yapabilme yeterliği kazandırmak
- Çocuk ve Ergenlik psikolojisi hakkında uzman bireyler yetiştirmek,
- Rehberlik ve psikolojik danışma etiğine sahip bireyler yetiştirmek
- Terapötik iletişim ve danışma becerisi kazandırmak
- Mesleki rehberlik ve Danışma Uygulamasında yetkin hale gelmek
- Bireysel ve Grupla Psikolojik danışma yapabilme becerisi kazandırmak
- Çağdaş Psikolojik Danışma Kuramları hakkında bilgi ve becerisi kazandırmak
- Sosyal yapı ve toplum psikolojisi hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamak
- Öğrenci kişilik hizmetlerinin uygulanmasında yetkin hale gelmelerini sağlamak
- İnsan ilişkileri ve iletişim kuramları hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamak
1.Yıl - Güz Yarıyılı | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
PDR1101 | Psikolojiye Giriş | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
PDR1111 | Fizyolojik Psikoloji | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | |
BTO1811 | Bilgisayar I | 2 | 2 | 0 | 3 | 4 | |
TDB1031 | Türkçe 1 | 2 | 0 | 0 | 0 | 2 | |
ATA1031 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I | 2 | 0 | 0 | 0 | 2 | |
MDB1051 | İngilizce I | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
EGT1021 | Sosyolojiye Giriş | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT1031 | Felsefeye Giriş | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
EGT1011 | Eğitim Bilimine Giriş | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | |
30 Toplam: | |||||||
1.Yıl - Bahar Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
PDR1102 | Gelişim Psikolojisi I | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
PDR1112 | Kaynak Tarama Ve Rapor Yazma | 1 | 2 | 0 | 2 | 5 | |
BTO1812 | Bilgisayar II | 2 | 2 | 0 | 3 | 4 | |
MDB1052 | İngilizce II | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
EGT1022 | Sosyal Antropoloji | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
TDB1032 | Türkçe 2 | 2 | 0 | 0 | 0 | 2 | |
ATA1032 | Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi II | 2 | 0 | 0 | 0 | 2 | |
EGT1052 | Eğitim Felsefesi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT2021 | Türk Eğitim Tarihi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
30 Toplam: | |||||||
2.Yıl - Güz Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
EGT3011 | Sınıf Yönetimi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
PDR2101 | Rehberlik ve Psikolojik Danışma | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 | |
PDR1903 | Istatistik I | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
PDR2021 | Özel Eğitim | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
PDR2031 | Gelişim Psikolojisi II | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
EGT2012 | Ölçme ve Değerlendirme | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
EGT2031 | İnsan Kaynakları Yönetimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
30 Toplam: | |||||||
2.Yıl - Bahar Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
EGT2011 | Öğretim İlke ve Yöntemleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
PDR2102 | Okullarda Gözlem | 2 | 2 | 0 | 3 | 3 | |
PDR2052 | Test Dışı Teknikler | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | |
PDR2062 | İnsan İlişkileri Ve İletişim | 2 | 2 | 0 | 3 | 4 | |
PDR1904 | Istatistik II | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
PDR2072 | Sosyal Psikoloji | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
PDR2082 | Öğrenme Psikolojisi | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | |
30 Toplam: | |||||||
3.Yıl - Güz Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
PDR3011 | Psikolojik Danışma İlke Ve Teknikleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
PDR3021 | Yaşam Dönemleri Ve Uyum Problemleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
PDR3031 | Kişilik Kuramları | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
PDR3041 | Mesleki Rehberlik Ve Danışma | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
SEC0001 | Seçmeli 1-1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
SEC0002 | Seçmeli 1-2 | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
30 Toplam: | |||||||
3.Yıl - Bahar Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
PDR3072 | Mesleki Rehberlik Ve Danışma Uygulaması | 1 | 4 | 0 | 3 | 5 | |
PDR3082 | Rehberlikte Program Geliştirme | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | |
PDR3092 | Davranış Bozuklukları | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | |
PDR3102 | Psikolojik Danışma Kuramları | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
PDR3112 | Grupla Psikolojik Danışma | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | |
SEC0003 | Seçmeli 2-1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | |
SEC0004 | Seçmeli 2-2 | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | |
30 Toplam: | |||||||
4.Yıl - Güz Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
EGT3022 | Topluma Hizmet Uygulamaları | 1 | 2 | 0 | 2 | 3 | |
EGT4041 | Eğitim Yönetimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
PDR4011 | Psikolojik Testler | 2 | 4 | 0 | 4 | 6 | |
PDR4101 | Bireyle Psikolojik Danışma Uygulaması | 1 | 4 | 0 | 3 | 6 | |
PDR4031 | Öğrenme Güçlükleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | |
SEC0005 | Seçmeli 3-1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
EGT3032 | Bilimsel Araştırma Yöntemleri | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
30 Toplam: | |||||||
4.Yıl - Bahar Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
PDR4082 | Rehberlik Ve Psikolojik Danışma Semineri | 2 | 2 | 0 | 3 | 4 | |
PDR4092 | Rehberlik Ve Psikolojik Danışmada Alan Çalışması | 1 | 4 | 0 | 3 | 7 | |
PDR4102 | Meslek Etiği Ve Yasal Konular | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
PDR4112 | Kurum Deneyimi | 1 | 4 | 0 | 3 | 6 | |
PDR4122 | Okul Temelli Önleyici Rehberlik Ve Psikolojik Danışma | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
PDR4132 | Grupla Psikolojik Danışma Uygulamaları | 3 | 0 | 0 | 3 | 7 | |
30 Toplam: | |||||||
240 Program Toplam AKTS: | |||||||
Seçmeli 1 ve 2 Dersleri | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
PDR3111 | Terapötik İletişim | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
PDR3212 | İlköğretimde Rehberlik | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
PDR3122 | Evlilik Ve Aile Danışmanlığı | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | |
PDR3142 | Yaratıcı Drama | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | |
PDR4041 | Cinsel Sağlık Eğitimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | |
Seçmeli 3 Dersleri | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
PDR4151 | Bağımlılık | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
OKL1121 | İnsan Anatomisi ve Fizyolojisi | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
ING2141 | İngilizce Öğretiminde Yaklaşımlar I | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
OKL2081 | Çocuk Yayıncılığı | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
IMO2062 | Öğrenme İçin Motivasyon Prensipleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
PDR4061 | Çocuk ve Ergen Psikopatolojisi | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
PDR4071 | Yetişkin Psikopatolojisi | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ders & Program Çıktıları Matrisi
Program Çıktıları | ||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Ders Adı | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
PDR1101 | Psikolojiye Giriş | 5 | 1 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 |
PDR1111 | Fizyolojik Psikoloji | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 1 | 1 | 2 |
TDB1031 | Türkçe 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ATA1031 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
MDB1051 | İngilizce I | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT1021 | Sosyolojiye Giriş | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 | 1 | 2 |
EGT1031 | Felsefeye Giriş | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 3 | 1 |
EGT1011 | Eğitim Bilimine Giriş | 4 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 3 | 3 |
BTO1811 | Bilgisayar I | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 |
PDR1102 | Gelişim Psikolojisi I | 3 | 1 | 1 | 2 | 1 | 3 | 1 | 3 | 5 | 4 | 3 |
PDR1112 | Kaynak Tarama Ve Rapor Yazma | 2 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 |
EGT1022 | Sosyal Antropoloji | 2 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 2 |
TDB1032 | Türkçe 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ATA1032 | Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi II | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT1052 | Eğitim Felsefesi | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 3 | 1 | 1 |
EGT2021 | Türk Eğitim Tarihi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 3 | 1 | 1 |
BTO1812 | Bilgisayar II | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
PDR2101 | Rehberlik ve Psikolojik Danışma | 4 | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 |
PDR1903 | Istatistik I | 3 | 4 | 4 | 1 | 3 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 |
PDR2021 | Özel Eğitim | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
PDR2031 | Gelişim Psikolojisi II | 3 | 3 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
EGT2012 | Ölçme ve Değerlendirme | 4 | 1 | 2 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 5 | 2 |
EGT2031 | İnsan Kaynakları Yönetimi | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 5 | 1 | 4 |
EGT3011 | Sınıf Yönetimi | 4 | 1 | 4 | 2 | 3 | 1 | 1 | 1 | 5 | 4 | 3 |
PDR2102 | Okullarda Gözlem | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
PDR2052 | Test Dışı Teknikler | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
PDR2062 | İnsan İlişkileri Ve İletişim | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
PDR1904 | Istatistik II | 2 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
PDR2072 | Sosyal Psikoloji | 4 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 5 | 5 |
PDR2082 | Öğrenme Psikolojisi | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 |
EGT2011 | Öğretim İlke ve Yöntemleri | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 | 4 | 4 |
PDR3011 | Psikolojik Danışma İlke Ve Teknikleri | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 2 | 5 |
PDR3021 | Yaşam Dönemleri Ve Uyum Problemleri | 4 | 1 | 5 | 2 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 1 | 1 |
PDR3031 | Kişilik Kuramları | 5 | 1 | 5 | 2 | 2 | 3 | 4 | 4 | 5 | 2 | 5 |
PDR3041 | Mesleki Rehberlik Ve Danışma | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
SEC0001 | Seçmeli 1-1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
PDR3072 | Mesleki Rehberlik Ve Danışma Uygulaması | 5 | 5 | 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 |
PDR3082 | Rehberlikte Program Geliştirme | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
PDR3092 | Davranış Bozuklukları | 5 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 4 | 3 | 3 |
PDR3102 | Psikolojik Danışma Kuramları | 5 | 2 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PDR3112 | Grupla Psikolojik Danışma | 5 | 2 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 5 |
PDR4011 | Psikolojik Testler | 5 | 2 | 2 | 4 | 2 | 4 | 2 | 5 | 2 | 4 | 2 |
PDR4101 | Bireyle Psikolojik Danışma Uygulaması | 5 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PDR4031 | Öğrenme Güçlükleri | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
EGT3022 | Topluma Hizmet Uygulamaları | 2 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 5 | 3 | 3 |
EGT4041 | Eğitim Yönetimi | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 |
EGT3032 | Bilimsel Araştırma Yöntemleri | 4 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 4 | 4 | 4 |
PDR4082 | Rehberlik Ve Psikolojik Danışma Semineri | 1 | 5 | 2 | 5 | 3 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PDR4092 | Rehberlik Ve Psikolojik Danışmada Alan Çalışması | 5 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 |
PDR4102 | Meslek Etiği Ve Yasal Konular | 5 | 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 |
PDR4112 | Kurum Deneyimi | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PDR4122 | Okul Temelli Önleyici Rehberlik Ve Psikolojik Danışma | 5 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PDR4132 | Grupla Psikolojik Danışma Uygulamaları | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PDR3111 | Terapötik İletişim | 5 | 1 | 3 | 5 | 5 | 2 | 5 | 2 | 2 | 1 | 5 |
PDR3212 | İlköğretimde Rehberlik | 5 | 1 | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 |
PDR3122 | Evlilik Ve Aile Danışmanlığı | 5 | 2 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 |
PDR3142 | Yaratıcı Drama | 5 | 2 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 |
PDR4041 | Cinsel Sağlık Eğitimi | 5 | 2 | 5 | 5 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 |
OKL1121 | İnsan Anatomisi ve Fizyolojisi | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ING2141 | İngilizce Öğretiminde Yaklaşımlar I | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
OKL2081 | Çocuk Yayıncılığı | 2 | 2 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
IMO2062 | Öğrenme İçin Motivasyon Prensipleri | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
PDR4151 | Bağımlılık | 4 | 2 | 5 | 5 | 5 | 2 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) VE PROGRAM ÇIKTISI (PÇ) İLİŞKİ MATRİSİ
BİLGİ | BECERİLER | YETKİNLİKLER | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | Uygulamalı | Kavramsal/Bilişsel | Uygulamalı | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme yetkinliği | Öğrenme Yetkinliği | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alana Özgü Yettkinlik | |
PÇ-1 | X | X | ||||||
PÇ-2 | X | X | ||||||
PÇ-3 | X | X | X | X | X | X | X | |
PÇ-4 | X | X | X | X | X | X | ||
PÇ-5 | X | X | X | X | X | X | ||
PÇ-6 | X | X | X | X | X | X | X | |
PÇ-7 | X | X | X | X | X | X | X | |
PÇ-8 | X | X | X | X | ||||
PÇ-9 | X | X | ||||||
PÇ-10 | X | X | X | X | X | X | X | |
PÇ-11 | X | X | X |