Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
İngilizce Öğretiminde Yaklaşımlar I | ING2141 | 3 | 5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ İngilizce Öğretmenliği Lisans Programı Seçmeli @ Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Yabancı Diller Eğitimi Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Hatice Gülru Yüksel |
Dersi Veren(ler) | Hatice Gülru Yüksel |
Asistan(lar)ı | Gülümser Efeoğlu |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin İngilizce öğretimindeki yöntem ve teknikleri tanımalarını sağlamaktır. |
---|---|
Dersin İçeriği | İngiliz Dili Öğretiminde (İDÖ) temel konu ve süreçler; yaklaşım, yöntem, ve teknik kavramların arasındaki ayrımlar ve bu kavramların İngilizce öğretimindeki önemi; İngilizce öğretimindeki önemli yöntem ve yaklaşımlar: Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi, Doğrudan Anlatım, İşitsel-Duyusal Yöntem, Sessiz Yöntem, Topluluk Dil Öğrenimi, İletişimsel Yaklaşım, Doğal Yaklaşım. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler İngiliz Dili Öğretiminde (İDÖ) temel konu ve süreçleri; yaklaşım, yöntem, ve teknik kavramların arasındaki ayrımları kavrayacaklardır.
- Öğrenciler yöntemler ve yaklaşımlar üzerine genel olarak değerlendirme yapabileceklerdir.
- Öğrenciler Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi, Doğrudan Anlatım, İşitsel-Duyusal Yöntem, Sessiz Yöntem, Topluluk Dil Öğrenimi, İletişimsel Yaklaşım ve Doğal Yaklaşım gibi İngilizce öğretimindeki önemli yöntem ve yaklaşımları öğrenecekler aralarındaki benzerlikleri ve farklılıkları belirleyebilecekle
- Öğrenciler dil çalışmasının sadece dilsel ve bilişsel bir deneyimden ibaret olmadığını, aslında insana dönük bir deneyim olduğunu fark edeceklerdir.
- Öğrenciler öğrenme ve yabancı dil öğrenimindeki kuramları tanımlayabilecek ve bu kuramların pratik uygulamalarını gerçekleştirebileceklerdir.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Girişi. Dil Öğretimi Bağlamı. Dil Politikaları ve Planlaması. Amaçlar ve hedefler. İzlence. | Okuma |
2 | Dil Öğrenme ve Edinim. İyi Öğrenen. İyi Öğretmen | Okuma |
3 | Yaklaşım.Yöntem. Teknik. Öğrenci farklılıkları. Öğrenme stratejileri ve stilleri. | Okuma |
4 | Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi | Okuma |
5 | Doğrudan Anlatım. İşitsel-Dilsel Yöntem | Okuma |
6 | Ara-Sınav 1 | |
7 | Sunum | Mikro-öğretim için hazırlık |
8 | Sessiz Yöntem ve Toplulukla Dil Öğretimi | Okuma |
9 | Sunum | Okuma |
10 | Telkin Yöntemi ve Doğal Yaklaşım | Okuma |
11 | Sunum | Mikro-öğretim için hazırlık |
12 | İletişimsel Yaklaşım | Okuma |
13 | Ara-Sınav II | |
14 | Sunum | Mikro-öğretim için hazırlık |
15 | Projelerin Sergilenmesi | Proje Hazırlığı |
16 | Final | Okuma |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 16 | 10 |
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | 2 | 10 |
Projeler | 2 | 10 |
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 3 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | 2 | 10 | |
Sunum / Seminer | 2 | 10 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 2 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 2 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|