Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Çocuk YayıncılığıOKL208135300
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz, Bahar
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli @ Okulöncesi Eğitimi Lisans Programı
Seçmeli @ Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Lisans Programı
Ders KategorisiTemel Meslek Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimOkulöncesi Eğitimi Lisans Programı
Dersin KoordinatörüMehmet Nur Tuğluk
Dersi Veren(ler)Ümmühan Yeşil Dağlı
Asistan(lar)ıFeride Gök
Dersin AmacıOkul öncesi eğitim çağındaki çocuklara yönelik yayın yapmanın kural ve ilkeleri doğrultusunda yapılmış yayınları değerlendirme ve yayın yapabilme kapasitesi geliştirme
Dersin İçeriğiOkul öncesi eğitimde kitabın yeri ve önemi, Türkiye’de ve dünyada çocuk edebiyatının gelişimi, okul öncesi dönem çocukları için hazırlanan yayınlarda bulunması gereken özellikler, Türkçe dil etkinliklerini planlama ve uygulama, masal, hikâye, şiir, tekerleme, bilmece, parmak oyunlarını gibi çocuk edebiyatı türleri
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Uzaktan Öğretim Tasarım Birimi.(2002)Çocuk Edebiyatı.Eskişehir:AÖF Yayınları.
  • Aral, N., Can Yaşar, M. ve Kandır, A. (2002). Okul Öncesi Eğitim ve Okul Öncesi Eğitim Programı. İstanbul: Ya-Pa Yayınları.
  • Tür,G. ve Turla,A.(1999). Okulöncesinde Çocuk Edebiyat ve Kitap.İstanbul:YAPA yayınları.
  • Oğuzkan, A.F.(2001). Çocuk Edebiyatı. Ankara: Anı Yayınları.
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrenciler okul öncesi eğitimde kitabın yeri ve önemini açıklar
  2. Öğrenciler Türkiye’de ve dünyada çocuk edebiyatının gelişimini açıklar
  3. Öğrenciler okul öncesi dönem çocukları için yayın dezayn eder ve yayınlar
  4. Öğrenciler Türkçe dil etkinliklerini planlar ve uygular
  5. Öğrenciler çocuk edebiyatı türlerinin (masal, hikâye, şiir, tekerleme, bilmece, parmak oyunlarını gibi) özelliklerini betimler

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Ders içeriğinin, kaynakların, ve değerlendirme sisteminin tanıtımıKaynaklar
2Çocuğun yaşamında kitabın yeri ve önemi, çocuk dili gelişimiKaynaklar
3Çocuk edebiyatının önemi ve gelişimiKaynaklar
4Çocuk edebiyat türleriKaynaklar
5Çocuk edebiyat türleriKaynaklar
6Türkçe etkinlik düzenleme Kaynakalar
7Dil ve edebiyat zevkini kazandırma yöntem ve teknikleriKaynaklar
8Arasınav 1Sınav
9Çocuk kitaplarında bulunması gereken temel özelliklerKaynaklar
10Çocuk kitabı / yayını tasarlamaKaynakalar
11Çocuklara yönelik örnek yayınları değerlendirmeKaynaklar
12Çocuklara yönelik örnek yayınları değerlendirmeKaynaklar
13Ara sınav 2Sınav
14Proje sunumlarıKaynaklar
15Proje sunumlarıKaynaklar
16Finalsınav

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım510
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev
Sunum/Jüri110
Projeler120
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar220
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati163
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması162
Derse Özgü Staj
Ödev
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler120
Sunum / Seminer120
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)210
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)110
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok