Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Çocuk Yayıncılığı | OKL2081 | 3 | 5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Okulöncesi Eğitimi Lisans Programı Seçmeli @ Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Okulöncesi Eğitimi Lisans Programı |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Mehmet Nur Tuğluk |
Dersi Veren(ler) | Ümmühan Yeşil Dağlı |
Asistan(lar)ı | Feride Gök |
Dersin Amacı | Okul öncesi eğitim çağındaki çocuklara yönelik yayın yapmanın kural ve ilkeleri doğrultusunda yapılmış yayınları değerlendirme ve yayın yapabilme kapasitesi geliştirme |
---|---|
Dersin İçeriği | Okul öncesi eğitimde kitabın yeri ve önemi, Türkiye’de ve dünyada çocuk edebiyatının gelişimi, okul öncesi dönem çocukları için hazırlanan yayınlarda bulunması gereken özellikler, Türkçe dil etkinliklerini planlama ve uygulama, masal, hikâye, şiir, tekerleme, bilmece, parmak oyunlarını gibi çocuk edebiyatı türleri |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler okul öncesi eğitimde kitabın yeri ve önemini açıklar
- Öğrenciler Türkiye’de ve dünyada çocuk edebiyatının gelişimini açıklar
- Öğrenciler okul öncesi dönem çocukları için yayın dezayn eder ve yayınlar
- Öğrenciler Türkçe dil etkinliklerini planlar ve uygular
- Öğrenciler çocuk edebiyatı türlerinin (masal, hikâye, şiir, tekerleme, bilmece, parmak oyunlarını gibi) özelliklerini betimler
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders içeriğinin, kaynakların, ve değerlendirme sisteminin tanıtımı | Kaynaklar |
2 | Çocuğun yaşamında kitabın yeri ve önemi, çocuk dili gelişimi | Kaynaklar |
3 | Çocuk edebiyatının önemi ve gelişimi | Kaynaklar |
4 | Çocuk edebiyat türleri | Kaynaklar |
5 | Çocuk edebiyat türleri | Kaynaklar |
6 | Türkçe etkinlik düzenleme | Kaynakalar |
7 | Dil ve edebiyat zevkini kazandırma yöntem ve teknikleri | Kaynaklar |
8 | Arasınav 1 | Sınav |
9 | Çocuk kitaplarında bulunması gereken temel özellikler | Kaynaklar |
10 | Çocuk kitabı / yayını tasarlama | Kaynakalar |
11 | Çocuklara yönelik örnek yayınları değerlendirme | Kaynaklar |
12 | Çocuklara yönelik örnek yayınları değerlendirme | Kaynaklar |
13 | Ara sınav 2 | Sınav |
14 | Proje sunumları | Kaynaklar |
15 | Proje sunumları | Kaynaklar |
16 | Final | sınav |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 5 | 10 |
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | 1 | 10 |
Projeler | 1 | 20 |
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 20 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 2 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | 1 | 20 | |
Sunum / Seminer | 1 | 20 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 10 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|