Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Fizyolojik Psikoloji | PDR1111 | 3 | 4 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Rehberlik ve Psikolojik Danışma Lisans Programı |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Şerife Gonca ZEREN |
Dersi Veren(ler) | Fulya Yüksel Şahin |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı insan fizyolojisi ile psikolojisi arasındaki etkileşimi anlamaktır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Fizyolojik psikoloji ve araştırma yöntemleri, insan sinir sistemi, beynin yapısı ve işleyişi, içsalgı bezleri, öğrenme ve hafıza, uyku ve biyolojik ritm. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler sinir hücrelerinin uyarı alma ve uyarı iletme mekanizmasını açıklar.
- Öğrenciler çocuklarda beyin gelişimi ile eğitimini ilişkilendirir.
- Öğrenciler sinir hücreleri arasındaki etkileşim ile öğrenme arasındaki ilişkiyi kurar.
- Öğrenciler beynin farklı bölgelerinin işlevleri ile öğrenme arasındaki ilişkiyi kurar.
- Öğrenciler nörotransmitterlerin davranışlar üzerindeki etkilerini açıklar.
- Öğrenciler hormon sisteminin etkilerini değerlendirir.
- Öğrenciler rüyaları fizyolojik psikoloji açısından değerlendirir.
- Öğrenciler stres ve korkunun etkilerini açıklar.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Fizyolojik psikolojinin alanı ve araştırma yöntemleri | İlgili kaynakların okunması. |
2 | İnsan sinir sistemine giriş; çevresel ve merkezi sinir sistemi | İlgili kaynakların okunması. |
3 | Sinir hücreleri ve sinyal iletimi | İlgili kaynakların okunması. |
4 | Beynin yapısı ve işlevleri | İlgili kaynakların okunması. |
5 | Beynin bölgeleri ve işlevleri | İlgili kaynakların okunması. |
6 | Beyin kimyası – davranışları etkileyen nörotrasmitterler | İlgili kaynakların okunması. |
7 | Beynin bilgiyi işlemesi. Bilgi işleme örnekleri | İlgili kaynakların okunması. |
8 | Çocuklarda nöron ve beyin gelişimi | İlgili kaynakların okunması. |
9 | Ara Sınav | |
10 | Hormon Sistemi | İlgili kaynakların okunması. |
11 | Hormonların etkileri | İlgili kaynakların okunması. |
12 | Bellek ve anımsama, güdülenme ve ödüller | İlgili kaynakların okunması. |
13 | Öğrenme ve bellek işlevleriolü | İlgili kaynakların okunması. |
14 | Ara Sınavı | İlgili kaynakların okunması. |
15 | Genel Tekrar | |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 60 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 3 | 20 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 5 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 6 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|