Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Okullarda Gözlem | PDR2102 | 3 | 3 | 2 | 2 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Rehberlik ve Psikolojik Danışma Lisans Programı |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Şerife Gonca ZEREN |
Dersi Veren(ler) | Fulya Yüksel Şahin |
Asistan(lar)ı | Seher Merve Yılmaz, Yağmur Amanvermez |
Dersin Amacı | İlköğretim Ve Ortaöğretim Okullarında Rehberlik Hizmetlerinin Organizasyonu, Personeli, Uygulama Durumu, Eğitim Örgütü İçindeki Yeri Ve İşleyişinin Gözlenmesi Ve Değerlendirilmesi. |
---|---|
Dersin İçeriği | Psikolojik Danışmanlık Ve Rehberliğin Temelleri, Psikolojik Danışmanlık Ve Rehberliğin Amaçları, İlkeleri, Uygulanması, Psikolojik Danışmanlık Ve Rehberliğin Etik Kuralları. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler, okullarda yürütülen hizmetleri sayabilir ve açıklayabilir
- Öğrenciler, öğrenci kişilik hizmetleri kapsamına giren hizmetleri sayabilir ve açıklayabilir.
- Öğrenciler, öğrenci kişilik hizmetleri ile psikolojik danışma ve rehberlik ilişkisini kurabilir, açıklayabilir.
- Öğrenciler, öğrenci kişilik hizmetleri kapsamındaki hizmetler arasından okul psikolojik danışmanının görev alanında olan ve olmayan hizmetleri nedenleriyle açıklayibilir.
- Öğrenciler, okullarda yürütülen psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinin hedeflerini açıklayabilir.
- Öğrenciler, okul rehberlik programının hazırlanma sürecini ve ilgili kurum ve kişilerin görevlerini açıklayabilir
- Öğrenciler, okul rehberlik programının oluşturma sürecini tanımlayabilir.
- Öğrenciler, okul rehberlik programında yer alan hizmet alanlarını tanımlayabilir
- Öğrenciler, okul psikolojik danışmanlarının mesleklerini icra ederken uyacakları yasal düzenlemeleri bilir
- Öğrenciler, okul psikolojik danışmanlarının görevlerini icra ederken karşılaşabilecekleri sorunları açıklayabilir
- Öğrenciler, okuldaki öğrenciler, öğretmenler, veliler ve idari görevliler (Müdür ve yard.) ve diğer çalışanların ve ilgililerin, okul rehberlik servisinden beklentilerini sayabilir, açıklayabilir.
- Öğrenciler, okul rehberlik servisinden gerçekçi olan ve gerçekçi olmayan beklentileri ayırt edebilir.
- Öğrenciler, okullarda yürütülen hizmetleri değerlendirebilir, önerilerde bulunabilir.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş, ders kapsamının ve gözlem sürecinin açıklanması, gözlem gruplarının ve resmi izin durumlarının gözden geçirilmesi | İlgili kaynakların okunması |
2 | Gözlem dersi kapsamındaki, literatür ve konuların gözden geçirilmesi, ilgili ders ve konuların okuma ödevlerinin tanıtılması: Okullarda Psikolojik Danışmanlık Ve Rehberliğin Temelleri arasındaki ilişkinin kurulması, okullardayürütülen rehberlik ve psikolojik danışmanın amaçları, rehberliğin ilkeleri, ÖKH ve rehberlik ilişkisinin gözden geçirilmesi. | İlgili kaynakların okunması |
3 | Okul ziyareti, tanışma, gözlem saatlerinin netleştirilmesi, kurum kuralları, görev ve sorumlulukların netleştirilmesi | İlgili kaynakların okunması |
4 | Okul psikolojik danışmanından okul rehberlik programının alınması ve incelenmesi, program incelendikten sonra ilgili okul danışmanı ile mülakat yapılması | İlgili kaynakların okunması |
5 | Rehberlik ve Psikolojik Danışma ile ilgili yasal düzenlemelerin incelenmesi | İlgili kaynakların okunması |
6 | Bir sınıfın incelenmesi | İlgili kaynakların okunması |
7 | Bir öğrencinin incelenmesi | İlgili kaynakların okunması |
8 | Belirli bir öğrenci ile görüşülmesi | İlgili kaynakların okunması |
9 | Kaynaştırma öğrencilerinin gözlenmesi | İlgili kaynakların okunması |
10 | Teneffülerdeki öğrenci faaliyetlerinin gözlenmesi | İlgili kaynakların okunması |
11 | Okullarda Psikolojik Danışmanlık Ve Rehberliğin Etik Kurallarının gözlenmesi | İlgili kaynakların okunması |
12 | Okullarda Psikolojik Danışmanlık Ve Rehberlikte Araştırmanın gözlenmesi | İlgili kaynakların okunması |
13 | Rehberlik servisinden beklentilerin, öğrenciler, öğretmenler, veliler, yöneticiler ve diğer ilgililerle mülakaat ve anket uygulayarak saptanması | İlgili kaynakların okunması |
14 | Okul danışmanları ile gözlem süreci ile ilgili genel değerlendirme yapılması ve ilgili anketlerin, raporların toplanması | İlgili kaynakların okunması |
15 | Sürecin değerlendirilmesi ve önerilerin alınması | İlgili kaynakların okunması |
16 | Final: okullarda yürütülen hizmetlerin ve psikolojik danışmanların rollerinin irdelenmesi ve kişisel gelişim raporunun yazılması | İlgili kaynakların okunması |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 16 | 10 |
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | 12 | 50 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 12 | 40 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | ||
Final | ||
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | 16 | 2 | |
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 1 | |
Derse Özgü Staj | 12 | 1 | |
Ödev | 12 | 1 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | |||
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | |||
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|