Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Test Dışı Teknikler | PDR2052 | 3 | 4 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Rehberlik ve Psikolojik Danışma Lisans Programı |
---|---|
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Veren(ler) | Fulya Yüksel Şahin |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Bu Dersin Temel Amacı, Birey Ve Bireysellik, Bireysel Farklılıklar Ve Bireyi Tanıma Kavramı Ve Sürecinden Yola Çıkarak Test Dışı Teknikleri Tanıtmaktır. Birey Ve Bireysellik, Bireysel Farklılıklar, Bireyi Tanıma Kavramı Ve Süreci, Test Ve Test Dışı Teknikler, Gözlem, Derecelendirme Gibi Konular Öğrencilere Açıklanacaktır. Öğrencilerin, Bu Dersi Aldıktan Sonra, Bireysel Farklılıkları Ve Önemini Anlatması, Bireyi Tanıma Kavramı Ve Sürecini Bilmesi, Test Ve Test Dışı Teknikleri Değerlendirmesi Beklenmektedir. |
---|---|
Dersin İçeriği | Birey Ve Bireysellik, Bireysel Farklılıklar, Bireyi Tanıma Kavramı Ve Süreci, Test Ve Test Dışı Teknikler, Gözlem Ve Derecelendirme, Vaka Kaydı Ve Vaka İncelemesi, Kim Bu Tekniği, Otobiyografi, Görüşme, Anket, Envanter, Psikodrama Ve Sosyo-Drama, Oyun Terapisi, Testler Ve Sınıflaması, Yetenek Ve Başarı Karşılaştırması. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler bireysel farklılıkları ve önemini anlatır.
- Öğrenciler bireyi tanıma kavramı ve sürecini yönetir.
- Öğrenciler test ve test dışı teknikleri sıralar.
- Öğrenciler vaka kaydını kullanır.
- Öğrenciler test ve test dışı teknikleri değerlendirir.
- Öğrenciler test dışı teknik üretme becerilerini değerlendirir.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Rehberlik ve psikolojik danışmanlıkta test dışı tekniklere giriş | İlgili kaynakların okunması. |
2 | Bireysel Farklılıklar | İlgili kaynakların okunması. |
3 | Temel kavramlar: Test teknikleri | İlgili kaynakların okunması. |
4 | Temel kavramlar: Test teknikleri | İlgili kaynakların okunması. |
5 | Temel kavramlar: Test dışı teknikler | İlgili kaynakların okunması. |
6 | Gözleme dayalı teknikler | İlgili kaynakların okunması. |
7 | Gözleme dayalı teknikler | İlgili kaynakların okunması. |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kendini anlatmaya dayalı teknikleri | İlgili kaynakların okunması. |
10 | Kendini anlatmaya dayalı teknikleri | İlgili kaynakların okunması. |
11 | Başkalarının kanılarına dayalı teknikleri | İlgili kaynakların okunması. |
12 | Başkalarının kanılarına dayalı teknikleri | İlgili kaynakların okunması |
13 | Etkileşime dayalı teknikler | İlgili kaynakların okunması. |
14 | Etkileşime dayalı teknikler | İlgili kaynakların okunması. |
15 | Diğer teknikler | İlgili kaynakların okunması. |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | 1 | 30 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 4 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 1 | 6 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 6 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 8 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|