Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Psikolojisi | PDR2082 | 3 | 4 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Rehberlik ve Psikolojik Danışma Lisans Programı |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Şerife Gonca ZEREN |
Dersi Veren(ler) | Fulya Yüksel Şahin |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Bu dersin temel amacı öğrenmenin doğasını, öğrenmeyi etkileyen faktörleri, öğrenme teorilerini ve öğrenme psikolojisini öğretmektir. |
---|---|
Dersin İçeriği | Overview to Teaching Psychology, Behaviourism and Learning, Social-Cognitive Learning, Gestalt Psychology and Learning, Humanistic Psychology and Learning, Cognitive Psychology and Learning, Neuropsychology and Learning, Outcomes of Learning Theory, Intelligence and Learning Relationship, Learning Strategies and Styles |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler öğrenmenin ve öğrenme psikolojisinin tanımını yapar.
- Öğrenciler öğrenme teorilerini tanır.
- Öğrenciler öğrenmenin doğasını analiz eder.
- Öğrenciler öğrenmenin biyolojik temellerini değerlendirir.
- Öğrenciler öğrenme etkenlerini bilir.
- Öğrenciler öğrenmede davranışsal yaklaşımlarını değerlendirir.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Öğrenme | İlgili kaynakların okunması. |
2 | Öğrenme psikolojisi | İlgili kaynakların okunması. |
3 | Öğrenme psikolojisi kavramları | İlgili kaynakların okunması. |
4 | Öğrenme teorileri | İlgili kaynakların okunması |
5 | Motivasyon | İlgili kaynakların okunması. |
6 | Öğrenmenin Doğası | İlgili kaynakların okunması. |
7 | Öğrenmenin biyolojik temelleri | İlgili kaynakların okunması. |
8 | Ara Sınav | İlgili kaynakların okunması. |
9 | Öğrenme etkenleri | İlgili kaynakların okunması. |
10 | Öğrenmede Davranışsal Yaklaşımlar | İlgili kaynakların okunması. |
11 | Sosyal Öğrenme Teorileri | İlgili kaynakların okunması. |
12 | Gestalt yaklaşımında öğrenme | İlgili kaynakların okunması. |
13 | Bilişsel yaklaşımda öğrenme | İlgili kaynakların okunması. |
14 | İnsancıl yaklaşımda öğrenme | İlgili kaynakların okunması. |
15 | Genel Tekrar | İlgili kaynakların okunması. |
16 | Final | İlgili kaynakların okunması. |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 30 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 10 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 6 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 8 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|