Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Yaşam Dönemleri Ve Uyum Problemleri | PDR3021 | 3 | 5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Rehberlik ve Psikolojik Danışma Lisans Programı |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Şerife Gonca ZEREN |
Dersi Veren(ler) | Fulya Yüksel Şahin |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Çocukluk, Ergenlik, Genç Yetişkinlik, Orta Yaşlar Ve Yaşlılık Gelişim Dönemlerinin Özellikleri, Uyum Problemleri Ve Bu Problemlerle Başetme Yollarını Kazandırmaktır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Çocukluk, Ergenlik, Genç Yetişkinlik, Orta Yaşlar Ve Yaşlılık Gelişim Dönemlerinde ortaya çıkan uyum sorunları. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler çocukluk, ergenlik, genç yetişkinlik, orta yaşlar ve yaşlılık gelişim dönemlerinin özellikleri, uyum problemleri ve bu problemlerle başetme yollarını tanır.
- Öğrenciler ana- baba-çocuk iletişiminde uyum sorunlarını yorumlar.
- Öğrenciler ergenlikte rol modellerinin önemlerini tanımlar. ergenlikte rol modellerinin önemlerini tanımlar.
- Öğrenciler hayatın en verimli döneminde yapılması gerekenleri yorumlar.
- Öğrenciler yaşlılık psikolojisi ve kültür ilişkisini değerlendirir.
- Öğrenciler genel yaşam dönemleriyle ilgili sunumlar organize eder.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | İlgili kaynakların okunması. |
2 | Doğum öncesi döneme ait sorunlar | İlgili kaynakların okunması. |
3 | Bebeklik dönemine ait sorunlar | İlgili kaynakların okunması. |
4 | Erken çocukluk dönemine ait sorunlar | İlgili kaynakların okunması. |
5 | Çocukluk dönemine ait sorunlar | İlgili kaynakların okunması. |
6 | Çocukluk dönemine ait sorunlar | İlgili kaynakların okunması. |
7 | Erinlik- ergenlik dönemine ait sorunlar | İlgili kaynakların okunması. |
8 | Ara Sınav | |
9 | Erinlik- ergenlik dönemine ait sorunlar | İlgili kaynakların okunması. |
10 | Gençlik dönemine ait sorunlar | İlgili kaynakların okunması. |
11 | Gençlik dönemine ait sorunlar | İlgili kaynakların okunması. |
12 | Gençlik dönemine ait sorunlar | İlgili kaynakların okunması. |
13 | Yetişkinlik dönemine ait sorunlar | İlgili kaynakların okunması. |
14 | Yaşlılık dönemine ait sorunlar | İlgili kaynakların okunması. |
15 | Genel Tekrar | |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | 1 | 30 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 6 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 1 | 4 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 4 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 8 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|